Sins een tijdje stoor ik me aan de manier waarop tijdens de boot sequence de aansluitvolgorde van mijn hardware wordt aangegeven. Nu ben ik geen bekende op het gebied van sata dus misschien stel ik hier een vrij simpele vraag maar ik heb tot nu toe nog geen antwoord kunnen vinden.
Het volgende is aan de hand, op mijn MSI K8N Diamond moderbord heb ik een primary IDE, een secundary IDE en 4 Sata aansluitingen.
De aansluiting is als volgt:
Maxtor 200 gb HDD -> SATA 1
DVD Speler: Secundary IDE, master
Brander: Secundary IDE, slave
---voor de duidelijkheid, primary IDE is nog vrij
Zoals ik het altijd gewend ben hoort de HDD op de primary master aangesloten en de cd-rom spelers op de secundary.
Nu is het probleem dat tijdens de boot sequence het volgende weergegeven wordt:
Primary master: None
Primary slave: None
Secundary master: DVD-speler
Secundary slave: brander
IDE third master: HDD
IDE fourth slave: None
IDE fifth master: None
IDE sixth slave: None
Op mij komt dit over alsof de HDD te "laat" in het rijtje aangesloten zit. Mijn vraag is nu eigelijk of het uitmaakt dat de boot sequence laat zien dat de HDD niet op de primary master zit of wat ik moet doen om op de 1 of andere manier mijn SATA schijf toch als primary master ingesteld te krijgen?
Het volgende is aan de hand, op mijn MSI K8N Diamond moderbord heb ik een primary IDE, een secundary IDE en 4 Sata aansluitingen.
De aansluiting is als volgt:
Maxtor 200 gb HDD -> SATA 1
DVD Speler: Secundary IDE, master
Brander: Secundary IDE, slave
---voor de duidelijkheid, primary IDE is nog vrij
Zoals ik het altijd gewend ben hoort de HDD op de primary master aangesloten en de cd-rom spelers op de secundary.
Nu is het probleem dat tijdens de boot sequence het volgende weergegeven wordt:
Primary master: None
Primary slave: None
Secundary master: DVD-speler
Secundary slave: brander
IDE third master: HDD
IDE fourth slave: None
IDE fifth master: None
IDE sixth slave: None
Op mij komt dit over alsof de HDD te "laat" in het rijtje aangesloten zit. Mijn vraag is nu eigelijk of het uitmaakt dat de boot sequence laat zien dat de HDD niet op de primary master zit of wat ik moet doen om op de 1 of andere manier mijn SATA schijf toch als primary master ingesteld te krijgen?