DVI doet het niet van een FX5200?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:24

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een PC met daarin de PCI-variant van de nVidia FX5200. Die heb ik gekoppeld mbv een DVI-D kabel met mijn LCD-TV.

Nu zie ik niets , behalve een zwart beeld op de TV als ik DVI selecteer. Hij detect de PC dus zelfs niet.

Het probleem ligt dus niet aan de kabel, en ook niet aan de TV. De kabels zitten er goed in.

Mijn PC is een AMD K6-2 450 MHZ, 192 MB RAM, genoeg HDD.

De driverversie van de Forceware is 77.77.

Het kan ook aan de drivers liggen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb nog noit met DVI gewerkt, dus misschien meot je het aanschakelen of iets dergelijks.

Weet iemand meer van dit misterie, en misschien ook de oplossingen?

Bedankt.

Gulfstream G650

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Het lijkt me dat je dan toch als eerste een recentere driver zou moeten proberen. Welke aansluitingen zitten nog meer op de kaart en doen die het wel? Is de resolutie goed ingesteld? Heeft de TV aparte drivers nodig?

• Cio
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

salimrmaf schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:13:
Nu zie ik niets , behalve een zwart beeld op de TV als ik DVI selecteer. Hij detect de PC dus zelfs niet.

Het probleem ligt dus niet aan de kabel, en ook niet aan de TV. De kabels zitten er goed in
Je hebt niet met een andere kabel en/of DVI monitor getest, geeft totaal geen info over eventuele andere aangesloten schermen of nvieuw instellingen. Ik denk dan ook (heel bot) dat het probleem in ieder geval bij jou ligt.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je bent vrij minimaal in je informatieverstrekking.
Welke kaart heb je precies? Weet je zeker dat deze FX5200 over DVI-D beschikt?
Als ik Google op 'FX5200 DVI problem' vind ik een hoop, vaak onopgeloste, draadjes op het web. Afentoe lees je dat een driver update geholpen heeft, dat kun je proberen maar 77.77 drivers lijken me recent genoeg, ik denk niet dat er daarna nog veel ontwikkelingstijd naar de FX kaarten is gegaan.
Ook kan het handig zijn om te weten wat voor LCD-TV je gebruikt en de eventuele eigenschappen van dat apparaat. Niet alle digitale apparaten met een "digitale" aansluiting (zoals DVI) doen ook daadwerkelijk aan een digitale uitwisseling van signalen, soms wordt er dus gewoon analoog gebruikt.
salimrmaf schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:13:
Zou je dan niet 'No signal/input' krijgen? De TV hier wordt knalblauw als er niets binnenkomt en als het enkel zwart wordt komt er hier wel iets binnen maar is er iets mis.
Het probleem ligt dus niet aan de kabel, en ook niet aan de TV. De kabels zitten er goed in.
Ik vind dat je dat hier wel erg snel uitsluit. Heb je de kabel al met een ander apparaat of zelfs op een hele andere set geprobeerd?
Het kan ook aan de drivers liggen maar dat weet ik niet zeker.
Welke drivers heb je ondertussen nog meer geprobeerd?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zie je de TV wel (als extra monitor?) in je beeldschermeigenschappen of in je Forceware? Zo ja, stel dan de juiste resolutie + refreshrate in.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
fondacio schreef op maandag 02 april 2007 @ 04:01:
Het lijkt me dat je dan toch als eerste een recentere driver zou moeten proberen. Welke aansluitingen zitten nog meer op de kaart en doen die het wel? Is de resolutie goed ingesteld? Heeft de TV aparte drivers nodig?
De 7 serie bevat denk ik al de beste ondersteuning voor mijn 3D kaart.

De VGA en S-Video op de kaart doen het perfect. De TV kan niet geupgrade worden of iets dergelijks, het is geen pc. ;)

Maar wat is nVieuw? Ik dacht dat dat alleen maar de instellingen zijn van om het beeld aan te passen qua contrast en helderheid etc. :|

De 3D kaart heeft DVI-D , de kabel is ook DVI-D en de TV , uit 2005 heeft absoluut DVI-I , dus ook digitaal en ondersteunt zelfs HDCP.

Het is een Universum LCD-TV (Universum=Vestel=BEKO=Grundig=Finlux)

82CM Breedbeeld, 1366X768. 8MS

In het Duitse handleiding van de LCD staan alleen de mogelijke reoluties etc, dus 720P 1280X720 60Hz etc.

Zoals ik al zei wordt er geen verbinding gevonden tussen beiden. De DVI wordt dus neit ingeschakeld.

Wat ik wel zie, bij isntellingen is dan:

TV1: Vestel Analoog, en daaronde Vestel Digitaal. Als ik dan Digitaal kies, switcht die 15 seconden en wordt de VGA- uitgeschakeld op de tv, maar als ik naar DVI gaat gebeurt er dus niets. Niet gedecteerd , niets.

Ik zal nu andere drivers proberen, en aan de instellingen rommelen.

offtopic:
Cybersteef, in dat andere topic, was Cyberteef echt een typfout, per ongeluk.

Gulfstream G650

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zie je in het Beeldschermeigenschappen scherm op je computers wel twee schermen en staat het tweede scherm ingeschakeld, bv. door DualView?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
fondacio schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:31:
Zie je in het Beeldschermeigenschappen scherm op je computers wel twee schermen en staat het tweede scherm ingeschakeld, bv. door DualView?
Yep

Gulfstream G650

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmm, ik heb de 77.77 driuver verwijderd, en de niuewste driver 93.** geinstalleerd, de eerste keer detecteerde de driver de DVI-aansluiting en vroeg ie welke beeldformaat ik wouw dat hij doorgaf, dus selecteerde hij 720P. Toen ik op "Test"drukte (15 seconden testbeeldje via DVI) deed hij het, maar het beeld was groen. :|

Sindsdien is het me niet meer geluk om DVI-beeld te krijgen.

Gulfstream G650

Pagina: 1