Vraagje Pioneer SA-506

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thibaut
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10-2022
Ik zou mijn vader zijn oude Pioneer SA-506 versterker willen aansluiten op mijn pc, luidsprekers,
en ook op een cd speler van het type: Kodak PCD-260.
Anders dan de meesten hier (denk ik) ken ik hier dus maar weinig van, ik hoop dat jullie mij een beetje op weg willen helpen :P

Nu, het eerste wat ik wou vragen is: Op de versterker staat uitdrukkelijk vermeld dat hij geaard moet worden maar in 3/4 de van ons huis is geen aarding aanwezig, ook niet in de kamer waar ik hem ga plaatsen. Is het erg gevaarlijk om hem zo te gebruiken? Is er eventueel een oplossing voor?

Ook vroeg ik mij af of iemand mij kort kan uitleggen waar volgende aansluitingen voor bedoeld zijn, ze zijn alledrie Input. Deze dus: Phono, Tuner, Aux?

Alvast bedankt

Verwijderd

Welke seakers wil je op die versterker aansluiten?
Uit je vraag kan ik niet onmiddellijk afleiden of het over je pc-speakers gaat, of een aparte set.
Het zal dan iig met aparte speakers (moeten) gebeuren, en dat zal beslist geen straf zijn (wel alleen stereo natuurlijk). Gewoon de aux-ingang gebruiken met een verloopkabel (kost een paar €), een paar deftige hifi- luidspreker(tjes), die niet zo groot en duur hoeven te zijn, en je speelt de meeste pc-speakers naar het hiernamaals. Ik heb destijds hetzelfde gedaan op mijn PC: budget Philips-versterker 2x30w (vergelijkbaar met je Pioneer), en een koppel 2-wegs, speakers, ook van Philips, en ik was mijn pc-speakers snel vergeten. Natuurlijk bestaan er PC-luidsprekers van betere kwaliteit, maar dan ga je iig meer moeten uitgeven, terwijl je nu goed materiaal gewoon ter beschikking hebt. Als het echter meerkanaals moet, vergeet dan wat ik hier heb neergezet.
En wat die aarding betreft, denk ik niet dat dat veel problemen zal opleveren, ik speel al jaar en dag in een oudere woning, op niet-geaarde stopcontacten, met krachtpatsers die heel wat meer vermogen leveren dan jouw Pioneer (prima versterkertje overigens), zonder enig probleem..

• Thibaut
Ik heb hier 2 aparte luidsprekers van 4 Ohm liggen die ik erop zou willen aansluiten. Gewoon beide op de A kring veronderstel ik? Mag dat 2 speakers van 4 Ohm en meer niet?

Zo'n verloopkabeltje heb ik hier.

Is er eigenlijk een verschil tussen de aux, tuner en phono ingang? Of mag je daar elk invoerapparaat op aansluiten?

Verwijderd

Je kunt Aux en tuner gebruiken om je pc op aan te sluiten, de phono is alleen voor een platenspeler (heeft te maken met een extra versterking welke nodig is om het signaal vd platenspeler op te krikken)

• Thibaut
Message was removed by user.

[ Voor 93% gewijzigd door Thibaut op 21-04-2007 19:40 ]

• Thibaut
Ok, alles even aangesloten en het werkt perfect, en inderdaad een heel verschil met pc luidsprekertjes.
Pagina: 1