Toon posts:

Wil niet clocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo mensen ik heb een probleem.. me pc kan niet worden geclockt.. zelfs als ik FSB al op 210 zet boot ie niet meer. Ik snap er niets meer van.. CPU heeft op 2.8 gedraait op andere pc stabiel dus daar kan het niet aanliggen lijkt me. Lijkt me dat de pc makkelijk op 210 kan zonder verdere aanpassingen. Voltage van CPU helpt ook niets. Timingen van mem zijn stnd. Enig Idee iemand?

Het gaat om deze pc:

Asus A8N32-SLI Deluxe
AMD 64 3500+ 2.2
G-Skill 2x 1GB 2-3-2-5 PC3200
2x 7800 GT SLI
Tagan 580

Verwijderd

pci bus gelocked?
Vcore verhoogd?
Wat is de gebruikte cooler? En wat zijn de temperaturen
En mischien kan je een andere memory divider proberen.

Om te kijken of het geheugen de bottleneck is zou je even memtest moeten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
pci bus gelocked? waar kan je dat zien..
Vcore verhogen algeprobeert maakt niet uit
Temps zijn goed zalman zit mooi rond de 30/35
Memtest ga ik nu ff laten draaien

Verwijderd

Waar het precies in je bios staat zou ik niet weten. Ik heb zelf namelijk een ander mobo. Maar het hoort in ieder geval in je bios te staan. Kijk anders ook ff in 't instructieboekje

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me geheugen er uitgehaald en omgewisseld, heb hem nu op 2550 hmz.. lijkt er al meer op!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
Divider dus omlaag en D-ramm voltage omhoog als het nodig is.

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Zal niemand erop komen om te vertellen dat je HT bus op 4x gezet moet worden bij het verhogen van je HTT (Fsb)
aangezien AMD een Hypertransportbus heeft die op 1000Mhz draait.
Deze bus mag niet over de 1000Mhz draaien anders wordt die onstabiel.

* Reg-Edit kijkt of die idd op Tweakers zit, wat dus idd ook het geval is :?

Normaal draait je HTT (Fsb) op 200Mhz, dat keer je MP van je HT bus (standaard x5) maakt 1000Mhz HT Link

Als je je HTT verhoogt moet je je HT MP op 4x zetten, dan kun je je HTT verhogen tot de 250Mhz voordat je HTlink weer tegen de 1000Mhz aanzit ;)

Als je nog hoger kunt komen zul je na de 250HTT je HT MP op 3x moetyen zetten zodat je tot de 333HTT kunt overclocken zonder dat je HT link over de 1000Mhz draait.

En nee, het verlagen van die HT link heeft geen prestatie verlies op je PC, het is namelijk geen FSB
Van de 600HT tot de 1000HT zit geen prestatie verschil, dus daar hoef je je niet druk om te maken ;)

Overigens moet je je PCI-e bus locken op 100Mhz en je PCI bus op 33.33Mhz

[ Voor 3% gewijzigd door Reg-Edit op 02-04-2007 00:47 ]

www.jaxxx.nl

Verwijderd

mijn htt draait al meer als 6mnd op 4x276 = 1104Mhz

dit op een Asrock 939Dual-Sata2

Verwijderd

Er zijn idd uitzonderingen waarbij een HTT van 1000+ gewoon stabiel loopt. Alleen meestal is het gewoon zo dat het niet meer stabiel is waarbij je de HT-bus op 4x of zelfs 3x moet zetten.

Het verlagen maakt ook idd geen verschil uit of die nou op 600 / 800 / 1000 draait. Er is ergens ook een test over geweest over lagere HTT, is kijken of ik deze kan terugvinden.

Gevonden: http://www.neoseeker.com/...rdware/Guides/athlon64oc/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 12:47 ]

Verwijderd

ik denk dat met een hogere HTT je met een Dual Core processor meer winst haalt omdat beide cores dan een kortere wachttijd hebben op hun gegevens... scheelde bij mij tijdens multithreaded games het minime verschil van ~4fps op gelijke processorspeed...

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
als je processor geen goede stepping heeft kan het zijn dat ie er zo mee ophoudt

( met verder overklokken dan )

[ Voor 17% gewijzigd door glangeveld op 11-04-2007 00:50 ]

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
probeer je bios is te flashen naar de nieuwste. ik had ook dit probleem (wel ander asus mobo) maar na een flash naar de nieuwste bios was dit verholpen :)

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1