Aangezien ik niet uit m'n dilemma geraak wou ik even jullie hulp inroepen.
Ik zit serieus te twijfelen tussen 2 game'consoles'. Universitaire studies staan voor de deur dus binnen anderhalf jaar komt er een laptop binnen die zo goed als alle werk van de pc over moet nemen. Die tijd zou ik eventueel willen overbruggen met een nieuwe PC (of PlayStation). M'n huidige (PII) is tot op het bot versleten, ik neem dus ook niets over.
Het betreft: Fujitsu Siemens Scaleo Pi C2D E4300 (Makro, € 899) of een PlayStation 3 60 GB (€ 599)
Fujitsu Siemens Scaleo Pi C2D E4300 (Makro, € 899)
Deze biedt duidelijk meer mogelijkheden (tekstverwerking, internet etc.), maar is ook gevoelig duurder. De PC moet maar anderhalf jaar mee, dit lijkt me makkelijk te doen met dit systeem. Ik heb niets meer nodig voor internet, tekstverwerking, films en vooral games (Settlers, Medal of Honour, COD, NFSC wil ik wel tot het uiterste). De PC zal volgens mij wel sneller z'n waarde verliezen tov de PS3 en zal binnen 1,5 jaar zo goed als nutteloos zijn.
PlayStation 3 60 GB (€ 599)
Aanzienlijk goedkoper dan de PC, maar deze heeft dan weer het nadeel van de duurdere spelletjes. Veel betere graphics, maar HD-TV is zeker nog 2 à 3 jaar niet mogelijk. Deze zal na de aankoop van de laptop nog steeds nuttig zijn (en meer waarde hebben).
Ook nog een zeer subjectief argument, namelijk dat de PC binnen handbereik kan staan en de PS3 niet.
Ik zou graag jullie persoonlijke ervaringen en voorkeuren horen.
- EDIT -
De Fujitsu:
Ik zit serieus te twijfelen tussen 2 game'consoles'. Universitaire studies staan voor de deur dus binnen anderhalf jaar komt er een laptop binnen die zo goed als alle werk van de pc over moet nemen. Die tijd zou ik eventueel willen overbruggen met een nieuwe PC (of PlayStation). M'n huidige (PII) is tot op het bot versleten, ik neem dus ook niets over.
Het betreft: Fujitsu Siemens Scaleo Pi C2D E4300 (Makro, € 899) of een PlayStation 3 60 GB (€ 599)
Fujitsu Siemens Scaleo Pi C2D E4300 (Makro, € 899)
Deze biedt duidelijk meer mogelijkheden (tekstverwerking, internet etc.), maar is ook gevoelig duurder. De PC moet maar anderhalf jaar mee, dit lijkt me makkelijk te doen met dit systeem. Ik heb niets meer nodig voor internet, tekstverwerking, films en vooral games (Settlers, Medal of Honour, COD, NFSC wil ik wel tot het uiterste). De PC zal volgens mij wel sneller z'n waarde verliezen tov de PS3 en zal binnen 1,5 jaar zo goed als nutteloos zijn.
PlayStation 3 60 GB (€ 599)
Aanzienlijk goedkoper dan de PC, maar deze heeft dan weer het nadeel van de duurdere spelletjes. Veel betere graphics, maar HD-TV is zeker nog 2 à 3 jaar niet mogelijk. Deze zal na de aankoop van de laptop nog steeds nuttig zijn (en meer waarde hebben).
Ook nog een zeer subjectief argument, namelijk dat de PC binnen handbereik kan staan en de PS3 niet.
Ik zou graag jullie persoonlijke ervaringen en voorkeuren horen.
- EDIT -
De Fujitsu:
- Scaleo Pi C2D 4300-320
- Processor Intel® Core™ 2 Duo E 4300 (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2 cache)
- Geheugen 1024 MB (2 x 512 MB) DDR2 667 MHz
- Harde schijf 320 GB SATA II 7200 rpm
- Videokaart ATI X1550 64/256 PCIe - tv-uitgang - DVI
- Drive 1 DVDRW SM - CD, DVD, CDRW, DVD, DVD+R, DVD-R, DVD-RW, DVD RAM
- Drive 2 DVD
- Audio 7.1 On Board Azalia met SPDIF support
- Communicatie 10/100 Mbits RJ45
- Aansluitingen 6 x USB 2.0 - 1 x IEEE1394 - tv-uitgang
- Software Works 8.5 - Windows Vista Basic - Win DVD 5 - Symantec Security Suite 2006 (90 dagen gratis updates) - Nero 6 - Adobe Acrobat Reader 7
- Scherm Scaleoview L19-2 Wide - 19" Wide - 5 ms - 800:1 - 300 cd/m² - geïntegreerde luidsprekers
- Klavier en muis Belgian azerty - optische muis - 11-in-1 multikaartlezer
- Garantie 2 jaar on site
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 21:39 ]