Ik ben op zoek naar een AV reciever onder de 500 euro. Tijdens mijn zoektocht ben ik er echter achter gekomen dat het vaak helemaal niet mogelijk is om veel video apparaten op een reciever aan te sluiten. In mijn geval gaat het om satelliet receiever, DVD speler, Wii, Xbox 360 en PS2. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat er op een reciever die bijvoorbeeld 3 composite en 3 component ingangen 6 video apparaten aangesloten kunnen worden. Helaas is het vaak (?) zo dat er bijvoorbeeld 3 video "kanalen" zijn (DVD, Video1 en Video2 bijvoorbeeld) met standaard een composite en s-video aansluiting zijn, maar waar je eventueel een component kabel aan kunt toewijzen om die voor het video signaal te gebruiken.
Zijn er geen recievers waarbij je zelf input groepen kan aanmaken (bijvoorbeeld input groep 1: component 1 + optical 1, input groep 2: component 2 + coax 1, input groep 3: composite 1 + coax 2). Ik ben al op zoek geweest bij onder andere Pioneer, HK en Denon, maar kan er niet achter komen of het bovenstaande "idee" in de recievers zit of uberhaupt al bestaat.
Dus weet iemand hier meer van en zo ja, noem dan graag wat type nummers (liefst van recievers onder bovenstaande prijs, HDMI is niet nodig)
Zijn er geen recievers waarbij je zelf input groepen kan aanmaken (bijvoorbeeld input groep 1: component 1 + optical 1, input groep 2: component 2 + coax 1, input groep 3: composite 1 + coax 2). Ik ben al op zoek geweest bij onder andere Pioneer, HK en Denon, maar kan er niet achter komen of het bovenstaande "idee" in de recievers zit of uberhaupt al bestaat.
Dus weet iemand hier meer van en zo ja, noem dan graag wat type nummers (liefst van recievers onder bovenstaande prijs, HDMI is niet nodig)