[2k3/XP]Roaming profiles en Local Settings

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben al een tijd in het bezit van een Win2k3 Standard (R2) server, waar ik ook Roaming Profiles op heb draaien.
Dit werkt overigens erg goed, alleen zit ik met een probleem waar ik na lang zoeken geen goed antwoord op heb gevonden.

Probleem 1:
Gebruikers die een Wallpaper instellen krijgen hem mooi te zien, maar zodra er uitgelogd wordt is de wallpaper weer weg, en kan de boel opnieuw ingestelt worden.
Dit gebeurd omdat standaard de map "Local Settings" niet opgeslagen wordt op de server.

Probleem 2:
Cookies, geschiedenis en de temp-internet files worden ook niet opgeslagen.
Ook dit komt omdat de Local Settings directory niet mee gekopieerd wordt.

Ik snap de reden waarom Microsoft de directory Local Settings standaard uitgeschakeld heeft.
Ook omdat de profielen zo erg groot worden, waardoor de boel langzaam wordt (Snelheid is bij mij geen probleem).
Nu vind ik dit ontiegelijk irritant, omdat mijn bureaublad achtergrond telkens opnieuw ingesteld moet worden.
Ook wordt de geschiedenis van IE niet opgeslagen, waardoor ik niet meer kan "terugkijken".

Ik heb gezocht naar Folder Redirection, maar daar komen mijn problemen niet in voor.

Weet iemand of het mogelijk is om toch de Local Settings op te slaan in het roaming profiel?
Of zijn er ook nog andere mogelijkheden voor mijn situatie? :)

Op GoT en Google heb ik rondgezocht, maar ik kom alleen dingen tegen om de Local Settings te "Excluden" uit een profiel, terwijl dat bij mij net andersom is. :(