[testcase] Skaters - béta

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Drukke tijd, na Amsterdam en antwerpen totaal iets anders. Begin van een klein projectje, meer een documentaire. 100% begin, beetje techniek testen, kijken of beelden goed uitkomen. Ik wil hiermee wat meer de diepte in, een grotere serie uitbouwen. Wat meer losse momenten erbij. Het is nu 1 shoot geworden.

Genoeg gelul, fotos :p

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/95/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/98/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/101/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/96/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/97/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/99/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/100/medium

Afbeeldingslocatie: http://simondelacourt.nl/gallery/image/102/medium

De bewerking is ook totaal anders, ipv acr DPP gebruikt.. Ik ben er zelf wel tevreden over, 't moet nog allemaal wat consistenter. Mijn opzet voor wat lifestyle foto's is wel redelijk qua techniek. Misschien nog wat meer moment, maar dat komt volgende keer wel.. Van de skatefotos ben ik zelf wat minder gecharmeerd, niet genoeg rust en emotie. Daar moet ik wat meer aan werken, behalve #5, die vind ik wel dope zo.

* Click * voor groter, want groter is natuurlijk beter ;)

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 03-04-2008 00:12 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Wat ik erg jammer vind is dat bij #2 z'n hoofd er niet opstaat... En dat #8 volgens mij een dikke bail-out was :P maar weet ik niet zeker :)

probeer eens recht achter de halfpip te staan en ze te schieten als ze er boven uit komen. geeft een spectaculair effect (lijkt hoger, straal blauwe lucht etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Erg mooie foto's !

7 en 8 zijn me iets te rood, maar mooi gemaakt. :)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Foto's an sich zijn goed (compositie) met name #2, #5, #6 en #7.
Ik denk dat de +jes en -netjes voor zich spreken :)

- .#1 Zie ik als een snapshot, pal in het midden met een vreemde grimas

+ #2 Mooi, leuke compositie en origineel

...#3 Aardige opname, maar de spierwitte, uitgebeten hemel stoort me een beetje

- .#4 Geen contact met de persoon, persoon pal in het midden en een storende schaduw in z'n haar

+ #5 Mooi actieshot, beetje omgeving erop. 'Arm in actie'. En ik denk dat het 'schuine schot' een goede keus is geweest. Goede bewerking, imo de beste uit je serie

+ #6 Net als #5, mooi actieshot, leuk dat de omgeving er opstaat en dat het schuin gefotografeerd is

+ #7 Jammer dat z'n arm er net niet opstaat, verder wel een mooie opname. Skateboard dreigt te verdwijnen tegen de achtergrond (straat) maar dat vind ik wel leuk

- .#8 Persoon staat er half op, bijna op de grond. Niet zoveel actie als in bijvoorbeeld #5. Geen toppertje uit deze serie

De bewerking ben ik wat minder over te spreken. Bij #5 en #6 is het wel oke, maar de rest spreekt me echt totaal niet aan. Ik kan moeilijk uitleggen waarom, ik denk dat het gewoon een kwestie van smaak is.
Misscien past cross-processing hier beter bij, maar dat is natuurlijk een stuk minder origineel.
Pat-Skim schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:58:
Wat ik erg jammer vind is dat bij #2 z'n hoofd er niet opstaat...
[knip]
Is wel een stuk origineler zo, anders is het zo'n "ga daar even met je skateboard in je hand staan en lach" foto (een gemaakte foto dus).

[ Voor 13% gewijzigd door Siparti op 02-04-2007 10:31 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt het over lifestyle te hebben, helaas vind ik dat niet terug in de foto's. ik skate zelf al 20 jaar, en in die tijd heeft het mijn leven idd zodanig beinvloed dat het een lifestyle is. Als ik naar de kleuren van je foto's kijk dan krijg ik een jaren 70 gevoel jammer genoeg wordt dat gevoel weer verstoord door foto's zelf. Ik denk dat als je een serie wilt maken over skateboarders je dan meer in de grote steden zult moeten gaan kijken en niet op het "platteland". Skaten is niet alleen skaten op dat ene plekje wat door de gemeente is neergelegd om ervoor te zorgen dat het skaten zelf geen overlast bezorgd. Skaten is het ontdekken van nieuwe plekken of naar plekken gaan waar je het risico loopt weggestuurd te worden of erger. Als je dat gevoel in een fotoserie weet te pakken, dan zet je denk ik een goeie serie neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
top! iig de aanzet. serie zelf is wat minder, maar gelukkig zie je dat zelf ook.

inhoudelijk ga ik met dot_goeroe mee. deze serie verbeeldt naar mijn idee het skaten als levenshouding maar minimaal.

qua beeld vind ik #2 erg sterk, ook inhoudelijk! de rest vind ik wat minder.

over de bewerking weet ik het nog niet helemaal. de kleuren/tonen doen het net niet voor mij. beetje fijn tunen.

#5 is inderdaad ook wel dope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmja, ik ben 0 into skating, dus ik ga daar dus ook voor dezie serie uitdiepen.. Het moet meer worden dan iets plats natuurlijk..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:14:
Als ik naar de kleuren van je foto's kijk dan krijg ik een jaren 70 gevoel jammer genoeg wordt dat gevoel weer verstoord door foto's zelf.
Inderdaad, precies wat ik er van vind :) Past niet goed bij die skaters.
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:14:
Ik denk dat als je een serie wilt maken over skateboarders je dan meer in de grote steden zult moeten gaan kijken en niet op het "platteland".
Skaten is niet alleen skaten op dat ene plekje wat door de gemeente is neergelegd om ervoor te zorgen dat het skaten zelf geen overlast bezorgd.
Nee ben ik het niet mee eens. Je hoeft niet voor goede skate-foto's meteen naar een dikke city.
Je kunt best ergens in een Fries boerendorpje mooie foto's maken van skaters :) Zal misschien wat moeilijker zijn maar ja, c'est ça ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Siparti op 02-04-2007 10:54 . Reden: Fries i.p.v. fries ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Siparti schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:53: Nee ben ik het niet mee eens. Je hoeft niet voor goede skate-foto's meteen naar een dikke city.
Je kunt best ergens in een Fries boerendorpje mooie foto's maken van skaters :) Zal misschien wat moeilijker zijn maar ja, c'est ça ;)
het gaat Simon niet om goede skate-foto's, maar om een docu over skaten als lifestyle/subcultuur. en daarvoor moet je ook naar mijn mening toch echt naar een 'dikke city'. dat er in Schubbenkutteveen iemand rondloopt die geweldig kan skaten en dat je mooie foto's van hem kunt maken, zal goed kunnen, maar een beeld van de skatecultuur zal het niet/minder geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
mwa, het gaat me om de life style van deze skaters, niet om die in 't algemeen, want die kent iedereen wel :) Maar daar zit natuurlijk een link naar de grote stad in :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
okay, dus je wilt het leven van specifiek deze jongens volgen? kan ook interessant zijn, wellicht wel pittig om daar een boeiend verhaal van te maken. ben benieuwd hoe je dat aan gaat pakken.

succes iig en ik wacht op het vervolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
in ieder geval dit type skaters, in een klein plekje, kijken wat dat wordt :) Het verhaal ontwikkeld zich ook een beetje gaande. Dat is altijd een van de imho leukere dingen :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siparti
lateef schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:21:
[...]

het gaat Simon niet om goede skate-foto's, maar om een docu over skaten als lifestyle/subcultuur. en daarvoor moet je ook naar mijn mening toch echt naar een 'dikke city'. dat er in Schubbenkutteveen iemand rondloopt die geweldig kan skaten en dat je mooie foto's van hem kunt maken, zal goed kunnen, maar een beeld van de skatecultuur zal het niet/minder geven.
Haha, ja, daar heb je gelijk in. Maar ik dacht ik bekijk het met de woorden "beetje techniek testen" van Simon in m'n achterhoofd.
Dan is het natuurlijk een ander verhaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gokje, zie ik hier de downloadable Nostalgia Picture Style van Canon in actie? :+

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind de jaren'70-zeem ook niet echt passen bij het onderwerp. Bij foto #2 vind ik het onderwerp zelf iets te saai om het hoofd weg te kunnen laten. Aan de andere kant stoort het me niet heel erg.

Foto #5 vind ik echt enorm vet, maar de scheve camera doet mijns inziens afbreuk aan de absurditeit van de twee voeten en een hand in de lucht. Ik heb even de vrijheid genomen om de foto recht te zetten (als je dat vervelend vindt haal ik hem weer weg uiteraard):

Afbeeldingslocatie: http://img480.imageshack.us/img480/1782/sk3rechtopjx6.jpg

Bij foto #6 was waarschijnlijk mooier geweest om de foto van een lager standpunt te nemen, zodat de jongen in de lucht had gehangen (ipv. tegen een hinderlijke achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oefening schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:22:
Ik vind de jaren'70-zeem ook niet echt passen bij het onderwerp.
Ik eigenlijk zeker wel, wat vooral komt door de stijl van de kleding van die ene gast. Als het nu een 'skater met wijde broeken en veel kleuren' was, zou het niet passen, maar bij deze stijl zeker wel.
Foto #5 vind ik echt enorm vet, maar de scheve camera doet mijns inziens afbreuk aan de absurditeit van de twee voeten en een hand in de lucht. Ik heb even de vrijheid genomen om de foto recht te zetten (als je dat vervelend vindt haal ik hem weer weg uiteraard):

[afbeelding]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het origineel ook erg scheef vind, maar dit toch wel weer té recht.. ;)

Best wel 'n kwestie van smaak denk ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar eens naar de film Dog Town & Z-boys, over de opkomst van het skaten eind jaren 60 - midden 70. De stijl van de kleding, de fotografie past dus erg goed bij het jaren '70 gevoel.

Foto 3 vind ik eigenlijk niet tussen passen, het gaat om het skaten, niet om het roken.

Verder een leuke serie.
TheZeroorez schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:26:
[...]
Ik eigenlijk zeker wel, wat vooral komt door de stijl van de kleding van die ene gast. Als het nu een 'skater met wijde broeken en veel kleuren' was, zou het niet passen, maar bij deze stijl zeker wel.

[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het origineel ook erg scheef vind, maar dit toch wel weer té recht.. ;)

Best wel 'n kwestie van smaak denk ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foto 3 past er zeker wel goed tussen.
Skaten gaat om meer dan alleen rampjes op en af rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:08:
foto 3 past er zeker wel goed tussen.
Skaten gaat om meer dan alleen rampjes op en af rijden :)
Juist, en dat is ook mijn opzet :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:08:
[...]

Juist, en dat is ook mijn opzet :)
Dat ben ik met je eens, maar als je deze foto los bekijkt, hoe vind je dan de link met het skateboarden? Als hij een bord tegen z'n benen had gehouden (bijvoorbeeld) had je een link gehad, nu is het een los plaatje wat in mijn optiek niet in deze serie hoort.

Desondanks blijft het een leuke serie met lekkere aparte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:37:
Dat ben ik met je eens, maar als je deze foto los bekijkt, hoe vind je dan de link met het skateboarden?
door de foto niet los, maar in de serie te bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:42:
[...]

door de foto niet los, maar in de serie te bekijken!
Als je goed zou lezen, zie je dat ik de foto ook niet goed genoeg vind voor de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Je moet ze ook niet los zien. Ik kan niet in elk los beeld een directe link met skateboarding leggen, het gaat juist om de indirecte links, om een totaal beeld. Niet dat het board elke seconde aanwezig is, maar dat er dus ook meer is aan deze cultuur dan 't board. Daarnaast is 't béta, dus 't moet nog volledig vorm krijgen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 17:21:
Als je goed zou lezen, zie je dat ik de foto ook niet goed genoeg vind voor de serie.
ik lees goed. de reden die je aangeeeft waarom deze foto niet in de serie vind passen is omdat je in deze foto de link met skateboarden niet ziet.

moet dan in elke foto de link met skateboarden er zo dik bovenop liggen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Van de foto's heb ik weinig verstand, maar de omgeving komt me wel erg bekend voor. Mag ik vragen waar je deze foto's geschoten hebt ?

Edit: Laat maar, zie aan je woonplaats dat het nooit in de buurt kan zijn :w

[ Voor 23% gewijzigd door Dick op 03-04-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De serie heet toch skaters en niet skateboarden? Die jongen is een skater dus hij hoort er tussen :P.
Ik vind vooral 2 en 5 goed, de toning komt daar echt tot z'n recht en de compositie is ook gewoon lekker. De rest is 'wel okay'.
1 en 3 vind ik gewoon net wat té belicht en de andere shots zijn qua kleren erg goed maar de compositie is wat saai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
rij dan eff door naar zutphen, daar is bruutste skatepark ooit! skaters in lochem fotograveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
zolang fotograferen nog met een f kan ik zelf bepalen waar ik 't doe, en 't ging om de skaters hé.. ;)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 10:04:
Kijk maar eens naar de film Dog Town & Z-boys, over de opkomst van het skaten eind jaren 60 - midden 70. De stijl van de kleding, de fotografie past dus erg goed bij het jaren '70 gevoel.

Foto 3 vind ik eigenlijk niet tussen passen, het gaat om het skaten, niet om het roken.

Verder een leuke serie.

[...]
Als je het op die tour gaat gooien heb je gelijk, alleen de schoenen en de boards zijn weer duidelijk niet oldskool. en dan is je gevoel ook meteen weer weg dat het zou kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar dat maakt niet uit lijkt me, het verandert het verhaal niet. Lochem, het boerenstadje met een paar skaters, blijft zo. De skaters blijven die skaters, inhoudelijk wil ik niet aan het verhaal toornen, en daarom kies ik ook voor de beelden die er omheen gebeuren. Want 't zijn ook gewone jongens.. * simon wacht weer op prettig weer

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:58:
[...]

Als je het op die tour gaat gooien heb je gelijk, alleen de schoenen en de boards zijn weer duidelijk niet oldskool. en dan is je gevoel ook meteen weer weg dat het zou kunnen passen.
Dus omdat ze tegenwoordig andere borden hebben, en zulk soort schoenen gewoon amper meer te krijgen zijn, moet je dat effect maar weglaten?

Vroeger waren de pakjes Rizzla en Samson ook anders :w

En die gasten waren nog niet eens geboren...

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 03-04-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:13:
[...]

Dus omdat ze tegenwoordig andere borden hebben, en zulk soort schoenen gewoon amper meer te krijgen zijn, moet je dat effect maar weglaten?

Vroeger waren de pakjes Rizzla en Samson ook anders :w

En die gasten waren nog niet eens geboren...
Als ik naar die foto's kijk zijn dat wel factoren die bij mij meespelen. en wat heeft het er mee te maken dat die gasten nog niet geboren waren?
De TS kiest voor een bepaald thema, en door zijn manier van bewerken geef je imho een bepaalde tijdsgeest neer. Ik geef alleen aan dat door bepaalde zaken die sfeer bij mij weer weggehaald word. Iedereen staat vrij om zijn foto's op een bepaalde manier te bewerken en ik ben vrij genoeg om daar mijn mening aan te geven. De TS mag met mijn kritiek doen wat hem goeddunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Tsja, 't zijn jouw associaties, laat ik eerlijk zijn, daar kan ik verdomde weinig mee.. Want dat is zelfs nog sterker per persoon anders dan smaak. Niet dat 't slecht is dat je 't zegt, goed om 't in mijn achterhoofd te houden, maar ik vind dit er bij passen, het was de sfeer die uit uitstraalde, dat is een minder bewuste keuze richting de skatewereld vanuit mijn werk, dan dat jij die zo maakt omdat jij het kent. Ik heb 't vanuit 't licht en moment bekeken, en leek mij deze toning passen. En, dat begrijp je misschien, ben ik ook niet van plan hier vanaf te wijken, misschien wat geraffineerder...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

BaRF

bijna kerst

2, 5 en 7 kunnen wat mij betreft zo in een reclame gebruikt worden ofzo :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1