Geen video input

Pagina: 1
Acties:

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 14:39
Beste tweakers,

Ik heb vandaag mijn pc geopend om te kijken wat ik aan het geluid kan doen (fans, koelers). Ik heb nog een standaard P4 koeler (socket 478) Ik heb de 2 witte klemmetjes geopend maar ik kreeg de koeler niet los. Ik denk dat de pasta aangekoekt is ofzo. Ik heb wat kracht gebruikt, maar alsnog wil de koeler niet los komen van de processor. Na een tijdje worstelen heb ik het opgegeven en de koeler weer dicht geklickt. Ik heb toen nog wat stof verwijderd.

Tot mijn verbazing nadat ik alles weer had aangesloten ging mijn monitor niet meer aan. Ik heb alle kabels en de videokaart (AGP) nog gecontroleerd of hij goed erinzat. De kaart start op en alle andere fans ook. Ik hoor de HDD wel wat berekenen, maar mijn Logitech G15 toetsenbord display stat niet op. Ik denk zoeits van dat hij niet verder opstart. Alleen begrijp ik niet waarom. Ik heb een andere monitor geprobeerd en een oudere videokaart, maar ik blijf het probleem behouden.

Zou het aan de processor liggen die ik misschien heb gesloopt? Of is het mijn AGP slot die het heeft begeven....

Ik vraag hierbij hulp van mensen die eventueel dit probleem erkennen.

Alvast bedankt !

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Misschien een PCI videokaartje waar je mee kunt testen in je omgeving? doet je monitor t wel als je in je bios probeert te komen met DEL of F10/F11 ?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-07 12:24

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

misschien zit je cpu niet meer goed. Het komt vaak voor dat de cpu vast zit geplakt aan de koeler met het 478 socket. Mischien heb je je cpu er mee uit getrokken en staan er ongeveer 4 pinnetjes scheef op je cpu

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• whiteclear
Cartman! schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:14:
Misschien een PCI videokaartje waar je mee kunt testen in je omgeving? doet je monitor t wel als je in je bios probeert te komen met DEL of F10/F11 ?
Mn toetsenbord reageert helemaal niet meer. (USB)
Sn0WDr4gon schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:17:
misschien zit je cpu niet meer goed. Het komt vaak voor dat de cpu vast zit geplakt aan de koeler met het 478 socket. Mischien heb je je cpu er mee uit getrokken en staan er ongeveer 4 pinnetjes scheef op je cpu
Voor zover ik weet heb ik de koeler weer goed vast geklemt. Maar is dit een reden dat het monitor niet aangaat? Als je geen processor in je pc hebt kan je toch altijd nog in de bios?

- Edit -

Ik kan overgens niet in het beeldscherm menu komen. Hij blijft staan op "No Video Input" Ook als de pc uitstaat. Ik kan dus het formaat (auto screen) wijzigen via de knoppen aan het beeldscherm.

- Edit 2 -

Ik heb eens nog alles los en vast gedaan. En als ik de pc aanzet klinkt het net alsof alleen de fans aan gaan van de videokaart en de koeler etc. Het klinkt allemaal te stil....

[ Voor 19% gewijzigd door whiteclear op 01-04-2007 21:04 ]

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik denk dat je nog eens nader moet kijken naar wat Sn0WDr4gon zei: het kan zijn dat je bij het loswrikken van je koeler de processor meegenomen hebt doordat-ie aan de koeler bleef plakken en enkele van de pinnetjes onder de processor daardoor zijn verbogen toen je de koeler weer terugdrukte. Als dat het geval is, moet je de processor + koeler er weer uithalen, de pinnetjes weer rechtbuigen en dan de processor voorzichtig terugzetten. Aangezien je niet aan de andere onderdelen gezeten hebt, ligt het minder voor de hand dat er iets anders stuk is. Ook het feit dat al je fans nog aangaan wijst in de richting van de CPU.

• whiteclear
Bedankt voor de replies.

Ik heb de koeler er niet af kunnen krijgen omdat de pinnetjes nog aan de socket vast zaten. Dit heb ik los gemaakt en toen ging inderdaad de koeler + processor los.Er zaten pinnetjes scheef. Dit heb ik rechtgebogen.

Ik kreeg de processor niet meer van de koeler af. Pasta aangekookt? Is hier een manier voor om de processor los te krijgen zonder dat hij in zijn socket heeft gezeten om warm te worden?
Ik heb dus de processor en koeler terug geplaats terwijl uiteraard het klemmetje van de socket nog dicht zat.

De pc heb ik hierna weer aangezet en nu gingen wel de HDD's en dvdbrander etc. werken. Maar alsnog geen beeld. Ook heb ik het idee dat de pc 2x herstart. Na 5 minuten draaien viel de pc weer uit.

Nog geen succes, maar wel wat wijzer geworden.

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 20:05
Als de processor wat warmer is wil de koeler er wat makkelijker afgaan, probeer inplaats van te trekken te draaien, als de processor en koeler al los zijn kan je met bv een fohn warm stoken

• psycix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Weet je zeker dat de pinnetjes van de processor weer helemaal oke in de socket vallen?
Miss is er wel 1 afgebroken.
(Oja, NOOIT kracht zetten bij het plaatsen van de CPU in de socket, hij moet er zonder enige moeite precies in vallen. Als hij niet wil zit hij niet goed of zijn de pinnetjes verbogen.)

Over het losmaken van de heatsink:
Met de fohn kun je inderdaad proberen maar kijk er wel mee uit. Ik denk dat het ligt aan gewoon een hoop plakkerige/opgedroogde koelpasta die niet los wil laten.

[ Voor 22% gewijzigd door psycix op 03-04-2007 17:20 ]

• whiteclear
Oke mensen,

Alsnog bedankt voor de hulp. Het probleem is opgelost.
Koeler met een fohn warm gemaakt (4 min. wat overigens nog te lang is) daarna wilde de processor wel los laten. Pinnetjes van de processor vooorzichtig recht gezet met een kleine platte schroevendraaier.
Oude pasta van de processor + koeler schoongemaakt met daarvoor bestemde pasta cleaner. Nieuwe pasta erop gedaan (Zalman). Er stond niet in de beschrijving hoeveel er ongeveer op moest. Maar ik heb de koeler ingesmeerd zoals de vorm van de processor is, en op de processor ongeveer een rondje met pasta gesmeerd. Ik heb het zootje even een uurtje laten staan. Hierna de pc aangesloten, en het werkte allemaal weer perfect!

Nogmaals, mijn dank _/-\o_
Pagina: 1