Toon posts:

[OSX] Screen Lock *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar het zelfde als wat je in windows kan doen, namelijk het "locken" van Mac OSX. in windows xp doe je dit met " windows-toets + L", in mac kan je dit doen met het beveiligen van je screensaver/sluimer bijvoorbeeld.(edit: dit wil ik dus niet)
Ik weet ook dat er een programma is van apple dat precies dit zelfde doet. zegmaar dat de "kubus" die je ook ziet bij het wisselen van gebruikers. alleen dat wisselt ij niet naar een andere gebruiker, maar dan zie je je eigen gebruiker, met als status " momenteel ingelogd" wie weet hoe dit heet of waar je dit kan downloaden(en link dus) ik weet wel dat het op de apple site staat btw.
alvast vriendelijk bedankt :)

@SpamLame: en dat wil ik dus inderdaad NIET :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 20:13 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:40

SpamLame

niks

Is te vinden in het appeltje menu evenals een setting bij de screensaver meen ik

Is te vinden bij je system preferences onder security. Werkt op basis van de screensaver, dus daar een setting maken voor een hotcorner. Waneer je de pointer in de hotcorner gooit gaat ie in de screensaver waar je een password voor nodig hebt om te unlocken

[ Voor 62% gewijzigd door SpamLame op 01-04-2007 20:14 . Reden: verkeerde info ]

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:36
Dit kan doormiddel van de tool keychain access(je vind hem bij hulpprogramma's).
Start keychain acces op.
Ga naar de preferences(eigenschappen) van het programma.
In het eerste tabblad(general) staat een checkbox show status in menu bar, vink die aan.
Nu staat er altijd in de menubalk een slotje icon.
Klik daarop en selecteer de optie lock screen.
edit:
Bij MacOSX.nl is het beter uitgelegd.

[ Voor 12% gewijzigd door ismael86 op 01-04-2007 20:17 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Inlogopties -> Activeer snelle gebruikersoverschakeling

En dan rechtsboven kiezen voor Inlogvenster...

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
@ Daedalus: 8) dat is hem inderdaad! kan je deze actie ook nog toewijzen aan een toetsencombinatie eigenlijk nu?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

vergrendel scherm werkt sneller dan fast-user switching en dan inlogscherm.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Over inlogscherm gesproken:
• touchpad tappen in inlogscherm (deed ik altijd, om er dan na 2 sec achter te komen dat alleen de knop werkt) aanzetten: http://www.macosxhints.co...p?story=20070224105049800
• klik eens een paar keer op de grijze regel met de naam van je Mac in dat scherm :)

Zoef

Verwijderd

Ik zat hier toevallig zelf ook naar te zoeken.

Hier staan een aantal mogelijkheden:
http://www.macworld.com/w...6/01/lockscreen/index.php

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:38:
@ Daedalus: 8) dat is hem inderdaad! kan je deze actie ook nog toewijzen aan een toetsencombinatie eigenlijk nu?
Bv. via Quicksilver:
• open automator
• Automator -> Run Shell Script
• vervang cat door
code:
1
/System/Library/CoreServices/Menu\ Extras/User.menu/Contents/Resources/CGSession -suspend

• Opslaan als applicatie "ToLoginWindow"
• Aanroepen vanuit Qs, bv. door typen "tol" of het definieren van een trigger (in mijn geval het 1s vasthouden van [command]-[§±]

Handig hoor :)

[ Voor 21% gewijzigd door Zpottr op 01-04-2007 21:53 ]

Zoef

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Zpottr schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:41:
[...]

Bv. via Quicksilver:
• open automator
• Automator -> Run Shell Script
• vervang cat door
code:
1
/System/Library/CoreServices/Menu\ Extras/User.menu/Contents/Resources/CGSession -suspend

• Opslaan als applicatie "ToLoginWindow"
• Aanroepen vanuit Qs, bv. door typen "tol" of het definieren van een trigger (in mijn geval het 1s vasthouden van [command]-[§±]

Handig hoor :)
Of zonder quicksilver -> sla het automator-ding op als applicatie en plaats deze in de dock.

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik gebruik om mn appel te locken altijd de "Lock Computer" functie van deskshade. Deze kan je simpel via een hotkey activeren.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://macrabbit.com/deskshade/images/Lock_thumb.jpg

Wat je links ziet is hoe je mac er gelocked uit ziet, rechts krijg je te zien nadat je je wachtwoord in hebt getypt. Alles is in beperte mate aan te passen

Te downloaden op MacRabbit

Verwijderd

Kun je dat icoon wat er met Deskshade bij krijgt, op een of andere manier weghalen? Ik vind het onwijs irritant naast mijn wireless tekentje.

Gaarne, anders moet het programma het voor mij bezuren ben ik bang.

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:28:
Kun je dat icoon wat er met Deskshade bij krijgt, op een of andere manier weghalen? Ik vind het onwijs irritant naast mijn wireless tekentje.

Gaarne, anders moet het programma het voor mij bezuren ben ik bang.
Je kan het icoontje in de preferences ook aanpassen, zodat het er wat minder lelijk uit ziet ;)

Verwijderd

De lock functie werkt erg leuk, alleen jammer van het icoontje.

Verwijderd

JeroenGans schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:35:
[...]

Je kan het icoontje in de preferences ook aanpassen, zodat het er wat minder lelijk uit ziet ;)
Daar was ik inderdaad al achter, maa rnog stoort het mij. Ik kan daar heel erg zeikerig over zijn, maar goed. Zo'n strak systeem, en dan zo'n stom + of - teken. Bah. ;)

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
DeskShade vliegt hier steeds naar 70% CPU met een luide koeler als gevolg.. ;(

Ik gebruik Locker, dashboard widget. Krijg je gewoon het OSX login scherm te zien.
Pagina: 1