Toon posts:

MSI K9N plat. USB poorten dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eergisteren had ik een probleem dat men pc ineens zeer traag begon te lopen, niet echt abnormaal daar hij al 42 dagen 24/7 online was. anyway, ik deed net zoals anders een reboot maar hier liep het dus, om god weet welke reden, fout.

de pc reboote wel maar toonde enkel een cheksum error. na X-aantal keer een cmos reset te doen, te rebooten en in de bios proberen te geraken kon ik plots terug kiezen tussen vista of xp... vreemd genoeg werkte er echter niets meer op usb. dus een muis had ik ook niet meer. gelukkig had ik VNC geinstalleerd op zowel mijn pc als laptop waardoor mijn laptop de muis kon controleren. ik dacht ff snel de usb poorten terug te zoeken in hardwarebeheer maar ik kwam terug van een kale reis.

nu heb ik dus totaal niets meer aan mijn pc daar geen enkel randapparaat nog functioneert. geen printer, geen scnanner, geen muis, geen tekentablet, geen MP3...noppes. nu de vraag is of er hier nog al iemand hetzelfde heeft voorgehad en of iemand een oplossing heeft. ik heb de search al gebruikt en ik kwam op een iets of wat hetzelfde probleem uit..enkel had die persoon geen PS2 EN USB meer. ik zie ze zelfs niet onder hardwarebeheer staan als onbekende hardware ofzow

greetz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 19:15 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

staan je usb poorten aan in je bios? Ik denk dat er iets gaar is op je mobo

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Kan het zijn dat er een aantal kapotte Elco's op het moederbord zitten?

Anders is helaas de USB controller kapot gegaan op het moederbord. Dan is de enige optie om een PCI USB uitbreidingskaart aan te schaffen.

EDIT(2).
Geluid zit meestal op de PCI bus.
Het kan zijn dat de southbridge naar de haaien is.
Deze stuurt namelijk de USB, PS/2 en PCI bus aan.

Ik zie dat deze een enkele chip heeft. Het verhaal over de southbridge gaat niet helemaal op 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door The_Greater op 01-04-2007 19:40 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:33

HugoBoss1985

Xenotech

MMM, misschien zijn sommige denken die ik voorstel wel onzin maar ik ga je proberen te helpen met troubleshooten.

Staat alles wat met usb te maken heeft nog goed in het bios?
Wat doet je pc, m.b.t. de usb, in de veilige modus?
Heb je een andere CMOS batterij geprobeerd?

Om te bepalen of de poorten echt dood zijn, zou je de pc (desnoods met een andere harde schijf, i.v.m. dataverlies) opnieuw kunnen installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Sn0WDr4gon schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:28:
staan je usb poorten aan in je bios? Ik denk dat er iets gaar is op je mobo
nja das nu net het prob. ik heb nooit veel tijd in deze bios doorgebracht maar ik weet dat er normaal ergens hoort te staan usb legacy, full speed etc.. maar dat staat er dus nergens. je zou denken dat dit staat bij de onboard devices maar blijkbaar niet...
nuja als het er idd normaal zou staan (vind het dus nergens anders, en zo groot is een bios nu ook niet) denk ik ook dat het een hardware prob is.

doch zou ik dat persoonlijk maar vreemd vinden dat door een cheksum error ineens je usb poorten hardwarematig kapot zijn. het is wel zo dat dit nog steeds V1.0 is van de bios terwijl er nu al een 1.6 versie is. maar ik had vroeger ook nooit probs met de bios dusja. als het werkt waarom dan flashen he :)

anyway ik denk persoonlkijk datmen beste kans is om er gewoon een nieuwe bios op te flashen. de bovenstaande oplossing zal spijtig genoieg ook niet echt gaan. beide PCI sloten zitten al vol met een tv en soundcard en ik heb een 10 tal apparaten op usb aangesloten wat je niet echt vind op 1 kaartje. garantie heb ik toch nog maar ik denk dat de eigenaars van bytes at work zullen lachen als ik daar nu weer sta met een RMA moederbord. vorige week heb ik nog men X1900 kunnen binnen brenge.

Verwijderd

Topicstarter
mannen, sorry voor het storen, maar na een 50-tal reboots krijgt hij blijkbaar terug goesting om de usb poorten te detecteren. ik blijf het vreemd vinden en ga er toch is een mailtje over sturen naar MSI. kwestie dat ik de volgende keer mss weet wat doen. toch bedankt voor de snelle reacties jongens :)
Pagina: 1