[HTLM] kleur link veranderen bij "hovering"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:18
In Frontpage ben ik bezig met een maken van een site. Aan de linker kant ben ik bezig met het opbouwen van een menu. Geen bijzonderheden, geen poespas maar enkel een normaal menu.

Nu wil ik graag dat op het moment dat je met de muis boven de link hangt dat deze van kleur verandert (of dat de tekst onderstreept wordt).

Nu zit ik onder kopje hyperlinks te kijken maar ik zie geen mogelijkheid om dit in te stellen. Ik zie enkel "bookmark","target frame","parameters" en "style". In geen van deze opties kan ik deze instelling maken. Frontpage heeft welliswaar de optie om interactieve menu's in te bouwen, waarbij je de buttons zelf wel kunt laten veranderen, maar deze optie wil ik juist niet gebruiken.(Tevens blokkeert Ad-Muncher zelfs deze menu's).

Dus hoe laat ik normale tekst highlighten in html als ik met de muis er over ga?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27
Kuch;
HTML:
1
STYLE="A:hover{color: #FF0000;}"

CSS is wat je nodig bent;
http://www.w3schools.com/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Besef dat Frontpage slechts een applicatie is waarmee je in principe gewoon HTML documenten maakt. Stijlinformatie, zoals of links wel of niet onderstreept moeten worden, wordt opgegevens met CSS. Je moet er niet vanuit gaan dat iedereen hier met Frontpage werkt. Uiteindelijk zijn dergelijke programma's alleen maar beperkend als je "meer" wilt.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
a:link, a:visited {
   text-decoration: none;
}

a:hover, a:active {
   text-decoration: underline;
}

In mensentaal: alle linkjes en linkjes waar al eens op geklikt was moeten niet worden onderstreept, maar linkjes waar men met de muis over gaat of net op heeft geklikt moeten wel worden onderstreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-06 15:18
Waar zou een dergelijke code binnen dit stukje html geplaatst worden:
code:
1
2
3
4
<a href="http://link" target="_blank"><font color="#FFFF00">
<span style="text-decoration: none">Omschrijving</span></font>
</a><font color="#FFFF00"><br>
</font>

Ik heb echt geen kaas gegeten van CSS, ik zou eens een CSS boek voor beginners moeten halen bij de bieb ofzo... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Snowwie op 01-04-2007 19:02 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dat of genoeg google'en

let er wel op dat IE het ":hover" niet altijd even goed kent/uitvoerd.
(of toch niet voor elke html-tag) waar firefox en dergelijken het meestal beter kennen.
(oplossingen hiervoor zijn vindbaar via zoeken op 't net)

dus indien mogelijk: test het uit in minstens die 2 browsers.

(en ver offtopic: frontpage is goed genoeg om te beginnen, maar je hebt wel frontpage extensions nodig op je server - en meestal krijg je wel een goede site in IE maar zelden in alle andere browsers.
hou daar rekening mee. probeer ev. een editor die niet "browser"-specifiek is of extentie's nodig heeft op de server)

css zet je in een aparte <style>... </style>-tag
of in een apart bestand - voorbeelden vindbaar door andere html-code te bekijken (zoals van dit forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

geen boek kopen, even neuzen op w3school, en als je dan verder wilt evt. een boek kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Dit is echt wel heel erg basic en makkelijk terug te vinden hoor ;) Graag iets meer moeite in een vraag steken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.