Wifi signaal versterken (naar tuin)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.095 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 22:27
Hey,

ik heb een draadloos netwerkje bestaande uit Thompson 780i modem, een T60 thinkpad (met Centrino en aparte atheros cardbus netwerkkaarten) en verder nog een 2-tal pcs. Het gaat hier echter om de laptop. Ik zou het bereik van het modem willen versterken zodat ik ook nog relaxt in mijn hangmat kan internetten. Het modem bevindt zich op de 3e etage aan de voorkant van het huis, de afstand naar de hangmat is ongeveer 60 meter en er bevinden zich 2 muren tussen (van het huis).

Weet er iemand een manier om het signaal te versterken?

Btw: heb de search gebruikt en daar kwma niks uit (allemaal binnenshuis)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:21
Simpelste polossing is een range extender erbij kopen of een accespoint. Is ook beter voor je snelheid.

Of grotere antenne op je Speedtouch modden. Weet nie of dit gemakkelijk gaat. Maar je bent een tweaker of niet he...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

ipv een accesspoint kan je ook een gewoon een router kopen.
Die dingen zijn net zo duur.

Nieuwe router hang je eerst aan de pc om het in te stellen.
Je stelt een vast ip in (buiten de dhcp range van je 1e router, en niet het ip van de 1e router).
Stel router 1 heeft ip 192.168.1.1 en een range van 192.168.1.100 - 150, dan kies je voor de 2e router 192.168.1.2.
Je stelt wireless in met dezelfde instellingen als de eerste router (dus zelfde ssid, zelfde kanaal, zelfde wep/wpa wachtwoord).

Router hang je in de buurt van je tuin. Kabel in een lan poort van router 1 naar een lan poort van router 2. Ben je in 5 minuten (exclusief tijd van boren en kabel trekken) mee klaar.

[ Voor 77% gewijzigd door job op 01-04-2007 18:39 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hang je hangmat dichterbij?

Of trek een kabel naar een kamer aan de achterkant van het huis, en stel bij het raam een access point / wireless router op. Al is 60 meter echt heel veel.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-03 22:27
Is dit misschien ook nog een andere optie, op de helft staat nog een tuinhuisje en op ongeveer 10m van de hangmat staat er ook nog een. Zou het mogelijk zijn om een cat5e kabel (van 50 of 100m afhankelijk van het tuinhuisje) naar zon huisje te trekken? en die aan te sluiten op een ouwe p2 bak. Hierop staat DSL en er zit een lankaart in, met toevoeging van een w-lan kaart zou die dat netwerk toch ook kunnen routen of niet?

Verwijderd

bij asus kan de wl500g bridgen, dan kun je nadat je hem hebt ingesteld in het tuinhuisje plaatsen, daar ben je alleen stroom nodig, deze vangt het signaal op en stuurt het door.
jij hoeft in je laptop allleen deze 2e wl500g als gateway in te stellen.
(jouw modem moet wel met die van asus kunnen bridgen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 19:17 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik zeg WDS.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

En dan wou je de tweede router in het tuinhuisje hangen??
Als je zover komt met het draadloze signaal.. zal die 10 meter naar de hangmat ook niet zo'n groot probleem vormen toch?
En daarnaast blijft er maar de helft van de bandbreedte over voor de andere draadloze clients.
Niet ideaal bij bestandsdeling, maar wel genoeg voor wat internetten.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 02-04-2007 15:53 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Bestandsdeling doe je sowieso niet over wireless, zo traag als dat gaat daar ga je ook van huilen.

Daarbij kun je op een plek waar je nog bereik hebt een WDS station hangen.
Ik neem aan dat de TS achter zijn huis in zn hangmat hangt.

Dan kan 'ie gewoon voor een raam op de eerste verdieping (of de begane grond, naar keuze) aan de achterkant van zn huis een fatsoenlijke WDS repeater hangen.
Is 'ie klaar lijkt me.
En als 'ie niet in zn tuin wil internetten gooit 'ie het WDS station uit en is de volle bandbreedte beschikbaar is.
60 meter is overigens geen enkel probeel voor een fatsoenlijk AP.
Ik woon zelf in een 2 onder 1 kap woning en daar heb ik nog steeds bereik aan het eind van de straat met een E-tech kaartje.
Nog nooit getest met mijn (Atheros based) Apple Airport Extreme kaartje van mn macbook.
En dan heb ik een WAP54G;tje op 60 mW, misschien 50, ik heb al een hele tijd niet meer naar dat ding gekeken omdat het gewoon werkt :D

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~boons393/T.net/random_images/Afstand.PNG

Ik ben eens een eindje gaan wandelen met mn macbook.
WAP54G'tje op 60 mW, en net geen zichtlijn, zitten wat huizen, bomen en een muurtje tussen.

[ Voor 13% gewijzigd door Romke op 02-04-2007 19:28 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1