[Java] SSL MySQL connectie

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Ik heb in Java mijn eigen database management programmatje geschreven en gebruikt een JDBC koppeling om contact te maken met mijn database. De database is op dit moment lokaal maar in de toekomst wil ik verbinding maken met een database op een server. De connectie dient wel via SSL te geschieden.

Ik gebruik MySQL en wil dus een SSL-connectie opzetten. Mijn vraag is hoe dit precies gedaan wordt in Java. Ik heb via google al getracht te zoeken op het opzetten van een dergelijke connectie maar kwam niet veel bruikbare sample code tegen. Wel kwam ik het gebruik van een javax.org.ssl library tegen maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Het is mij ook onduidelijk wat ik precies allemaal moet regelen qua key/fingerprint/etc. want ik neem aan dat je niet zomaar met een java app kan connecten naar mijn server.

Wie zou mij op weg kunnen helpen? :)
Het lijkt me niet heel moeilijk alleen ik heb een beginnetje en info nodig.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tsjonge, tweede hit in Google, maar voorruit ik ben de beroerste niet: Connecting Securely Using SSL

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand