[C&C 3] Game start, en speelbaar, na 10 min CTD

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
een vriend van mij heeft een probleem met dit spel.(jah alle patches geinstalleerd(1.02)
Hij heeft de volgende configuratie

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Acer Aspire 5610

Intel® Core™ Solo processor with 2MB L2 Cache
Intel® 945GM Express chipset with 533MHz FSB
Intel® PRO/Wireless 3945ABG network connection (dual-band tri-mode 802.11a/b/g) Wi-Fi CERTIFIED™ solution, supporting Acer SignalUp™ wireless technology
Intel® 945GM integrated 3D graphics, featuring Intel® Graphics Media Accelerator (GMA) 950 and up to 224 MB of shared memory, supporting Microsoft® DirectX® 9.0 and PCI Express®

[b] OS [/b]
Windows XP Media Center Edition 2002

Nu kan hij het spel starten en spelen maar na ongeveer 10 min klapt hij naar de desktop (zonder foutmelding)

Nu komt nog het leukste/vreemdste van alles.
Op mijn oude pc werkt zelfs het kei goed (op high)

code:
1
2
3
4
Amd AthlonXP 1800+
512MB DDR
40Gb Hdd
Geforce 7600GS

(vreemd dat het dan op mijn oude pc (uitgezonderd gfx) wel goed loopt, en bij zijn nieuwe laptop niet)

iemand enig idee ??

wat heb ik al geprobeerd.

1. Norton uninstalled(dacht dat die het wel eens zou kunnen zijn)(niet dus)
2. Alle niet essentiele processen te killen(hielp ook niet)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11 22:43

chaser

nieuwsten patches al geinstalleerd?
Bij mij moest hij namelijk 30mb aan patches installeren

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
toen jij net poste had ik net een edit gedaan dat we inderdaad allebei tot aan 1.02 gepatch zijn

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

CrankyGamerOG schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:02:
toen jij net poste had ik net een edit gedaan dat we inderdaad allebei tot aan 1.02 gepatch zijn
Je bedoelt 1.2 ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Jah dan 1.2, maar zeg nou zelf , dat had je zelf toch ook wel begrepen ? :P

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 08:53
Zo te zien heeft die laptop onboard video. Dit wordt volgens mij helemaal niet ondersteund bij dit spel...

Volgens mij staan de uitgebreide 'system requirements' in de readme.

[ Voor 25% gewijzigd door buddow op 01-04-2007 18:53 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je de nieuwste Intel GMA 950 drivers geïnstalleerd?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:34
1.02 is het hoor ;)
Maar er zit een fout in 1.02 waardoor het spel steets naar het desktop crasht....
Probeer is om het spel opnieuw te installeeren en dan geen patches te installeeren kijk is of het dan wel werkt ;) :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
buddow schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:49:
Zo te zien heeft die laptop onboard video. Dit wordt volgens mij helemaal niet ondersteund bij dit spel...

Nah das onzin, het draait 10 minuten lang zonder enig probleem
de tijd tussen het spel start en crash is nagenoeg steeds gelijk
Nano2009 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:06:
1.02 is het hoor ;)
Maar er zit een fout in 1.02 waardoor het spel steets naar het desktop crasht....
Probeer is om het spel opnieuw te installeeren en dan geen patches te installeeren kijk is of het dan wel werkt ;) :)
nee dat is het niet want de CTD was er al in 1.0, vandaar dat we ook patchten

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-04-2007 19:17 ]

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
de temp. al nagekeken? Ik heb het met mijn acer wel eens gehad dat hij te warm word en dan memory errors/andere problemen ging geven.

• nielsslot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01-2018
Op mijn laptop (met intel GMA 915) was het nodig om Shader Detail op Medium te zetten (ipv low). Als ik dat niet doe crasht het spel na het laden van een missie of na enkele minuten skirmish. Na een crash verscheen bij mij wel een verzenden/niet verzenden dialoogje. Ik heb geen idee of het helpt, maar je kan het altijd proberen :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
nielsslot schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:24:
Op mijn laptop (met intel GMA 915) was het nodig om Shader Detail op Medium te zetten (ipv low). Als ik dat niet doe crasht het spel na het laden van een missie of na enkele minuten skirmish. Na een crash verscheen bij mij wel een verzenden/niet verzenden dialoogje. Ik heb geen idee of het helpt, maar je kan het altijd proberen :)
Dit gaan we eens proberen , ill report back

[edit]
Het lijkt te werken, ik houd het nog even in de gaten

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-04-2007 20:38 ]

Verwijderd

buddow schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:49:

Natuurlijk heeft een laptop onboard video, heb je er ooit een gezien met een videokaart erin? Ik niet.

Ik heb het zelfde probleem, ik ga nu die shader detail tweak proberen.

Edit: Dat lijkt het te hebben opgelost! Dankjewel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 01:33 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:27:
[...]

Natuurlijk heeft een laptop onboard video, heb je er ooit een gezien met een videokaart erin? Ik niet.
Wat hij bedoelt is dat de videochip in de laptop shared memory heeft, net als onboard kaartjes in desktops.
er zijn ook laptops met dedicated gfx kaarten, geforce Go en Radeon mobility series

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Erg Triest dat EA de game zohiezo uitgebracht heeft, de vele updateZ voor de hele kort tijd dat de game uit is, bevestigd t alleen maar meer dat EA allleen maar aan t geld denkt.
Ik Ben een gote C&C fan, maar nu zijn ze toch veel trouwe cnc spelers kwijt omdat
(bij ons in de vriendengroep van 7 trouwe spelers)

Ze teruggegaan zijn naar de oude sidebar:een gebouw onstaat uit t niets....
(vroeger met dozer ernatoe rijden is beter)

Je kan domweg voor 4 sidebars zorgen(of meer) en dan daar 4x40 tankS queen terwiojl je aan t anvallen bent.. beetje easy en massive domweg aanvallen, t hoort d8t iik een TAKTISCHE game tezijn tog??

Verder vind ik t ook erg jammer dat je als je een poppetje bouwt er gelijk meerdere krijg, bij Generals kon je juist goed zien hoeveel 1 poppetje soms al kon (BV 2 rocketmen vs 1 tank of1 rocketmen vs 2 attack outposts), en zo t juiste balans zoeken tegen de enemy...

(Verder speelde de 1 ste game bij al te makkelijk: op zn 1 na moeilijkst win in 5min, daarna gelijk op hard gewonnen in ook 5min, te makkkelijk dus!)

(Zoals ze dat zeggen op purepwnage dot com ):
EA sux my balls again, en weet gewoon dat zelfs al is de game helemaaal geen f*k meer aan, de C&C fanaten kopen m wel, want hij hoort bij mn collectie..(allemaal origineel behalve renegade (vind ik tog geen moer aan) En HOPELIJK geeft de support van EA niet net zo snel op als bij Generals en Zero hour t geval was..

TIP;Installeer de nieuwste update 1.04 d8t ik...
Zo dat moest ik tog ff kwijt.. dat lugt op :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 04:26 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
installeer als eerst patch 1.04 dat helpt mischien

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:27:
[...]

Mag ik je dan bij deze voorstellen aan mijn Dell XPS M1710 met uitneembare videokaart? De 7900GTX is te vervangen door een andere videokaart mocht dat nodig zijn. Ze bestaan dus zeker wel. Ik wel dus....

• Hieronymuski
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 11:27
nielsslot schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:24:
Geweldig! Heb lang lopen zoeken naar dit probleem (kon nog geeneens GDI missions opstarten).
Heb de shader op medium gezet en hij doet't! :D

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 04:12:
Erg Triest dat EA de game zohiezo uitgebracht heeft, de vele updateZ voor de hele kort tijd dat de game uit is, bevestigd t alleen maar meer dat EA allleen maar aan t geld denkt.
Ik Ben een gote C&C fan, maar nu zijn ze toch veel trouwe cnc spelers kwijt omdat
(bij ons in de vriendengroep van 7 trouwe spelers)

Ze teruggegaan zijn naar de oude sidebar:een gebouw onstaat uit t niets....
(vroeger met dozer ernatoe rijden is beter)

Je kan domweg voor 4 sidebars zorgen(of meer) en dan daar 4x40 tankS queen terwiojl je aan t anvallen bent.. beetje easy en massive domweg aanvallen, t hoort d8t iik een TAKTISCHE game tezijn tog??

Verder vind ik t ook erg jammer dat je als je een poppetje bouwt er gelijk meerdere krijg, bij Generals kon je juist goed zien hoeveel 1 poppetje soms al kon (BV 2 rocketmen vs 1 tank of1 rocketmen vs 2 attack outposts), en zo t juiste balans zoeken tegen de enemy...

(Verder speelde de 1 ste game bij al te makkelijk: op zn 1 na moeilijkst win in 5min, daarna gelijk op hard gewonnen in ook 5min, te makkkelijk dus!)

(Zoals ze dat zeggen op purepwnage dot com ):
EA sux my balls again, en weet gewoon dat zelfs al is de game helemaaal geen f*k meer aan, de C&C fanaten kopen m wel, want hij hoort bij mn collectie..(allemaal origineel behalve renegade (vind ik tog geen moer aan) En HOPELIJK geeft de support van EA niet net zo snel op als bij Generals en Zero hour t geval was..

TIP;Installeer de nieuwste update 1.04 d8t ik...
Zo dat moest ik tog ff kwijt.. dat lugt op :P
Als je een groot C&C fan bent, zou je juist die sidebar weer toejuichen ... Dat hoort gewoon bij C&C en niet anders. En bij C&C was het altijd wel van dat je gewoon een leger eruit moet pompen, bij alle C&C's is dat. Generals is gewoon niet een echte C&C, want C&C draait om GDI vs. NOD.

en doe aub wat aan je nederlands :>

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Pagina: 1