Heb je al wel een subdomein webmail in je DNS aangemaakt?
Vervolgens moet je binnen je webserver een vhost maken welke 1:1 redirect naar poort 3000 (of welke poort kerio dan ook gebruikt) (proxy-pass of een simpele html met META-redirect)
Aangezien een niet-standaard poort soms geblokkeerd wordt door firewalls is het advies om webmail gewoon op poort 80 te zetten. Bij 1 IP gaat dat dus niet, daarom werd hierboven al 443 als alternatief genoemd.
Apache is niet ingewikkeld, als je tenminste weet wat de termen inhouden (maar goed, dat is zoiezo wel handig als je t zelf beheerd dat je ook weet wat je doet). Verder heeft Apache een prima documentatie erbij.
Zeker als je (al dan niet in de toekomst) PHP/SQL enz wilt gaan gebruiken moet ik er niet aan denken om iets anders dan Apache/IIS te gebruiken (vrijwel alle dingen worden hierop getest, en zijn help-files en uitgebreide feedback op beschikbaar)
Webserver benaderbaar direct op poort zou ik mee beginnen, als dat al niet werkt gaat t verder natuurlijk nooit lukken
Enige workaround (heb ik zelf vroeger ook gebruikt toen ik maar 1 IP had): Alles via mod_proxy binnen apache tunnelen over poort 80. Verre van ideaal, MDaemon ging oa over de zeik met sessies (immers, alle requests kwamen vanaf localhost aangezien apache er als proxy tussen hing)
[
Voor 52% gewijzigd door
DJSmiley op 01-04-2007 19:22
]