WRT54g V7 router waardeloos - welke nu kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsupilami_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-04 19:11
Enige tijd geleden gaf mijn oude linksys router de geest. Omdat ik in het bezit was van de omni antennes met iets groter bereik dacht ik dat het slim was om hetzelfde model te kopen.

Niet Dus. Het is versie 7.04 en heb er diverse problemen mee, met name het draadloos gedeelte. Ik heb op internet gezocht en ben lang niet de enige met deze beruchte versie. Ook het bereik is een stuk minder dan mijn oude wrt.

De vraag is nu wat een goede oplossing zou zijn. Bijvoorbeeld de versie WRTGL, dus de 'oude' v4, met bijdoorbeeld DD-WRT firmware erop, of toch maar overstappen op een ander merk, wat wel betrouwbare draadloze routers kan leveren ?

En met welk merk / type kan ik me niet zo'n buil vallen ? Ik maak veel gebruik van draadloos internet, dus dat moet zeker perfect functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem kijkje op ddwrt pagina daar staan tegenwoordig ook andere types die ddwrt gebruiken
ik ben zelf zeer tevreden over wrt54gl v1.1 met ddwrt v 24 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Hey,

Ik heb zelf nu ook de WRT54G, maar bij mij staat Firmware 7.00.1 erop standaard van de fabriek...

Dit werkt picobello ;) Dus mischien een idee dat je de firmware even daarnaartoe brengt?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsupilami_NL
Dbm12 schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:12:
Hey,

Ik heb zelf nu ook de WRT54G, maar bij mij staat Firmware 7.00.1 erop standaard van de fabriek...

Dit werkt picobello ;) Dus mischien een idee dat je de firmware even daarnaartoe brengt?
Prijs je gelukkig ;-) 7.01 is de fabrieks firmware maar gaf dezelfde problemen. Sommige mensen hebben veel problemen andere minder of niet. Licht misschien aan de nabijheid van andere netwerken, gebruikte wlan kaart, etc.

Als ik me niet vergis maakt versie 8.0 weer gebruik van de oude vertrouwde broadcomm chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde router met firmware 7.004 en heb er ook problemen mee. Bij mij is het net of dat ding hangt als ik een tijdje niets doe.
Een voorbeeld: Stel dat ik een uur download en na ongeveer 1.5 uur terugkom, dan kan ik niet meer op internet. Ik moet de router uitzetten en dan pas heb ik weer verbinding.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:12:
Ik heb ook dezelfde router met firmware 7.004 en heb er ook problemen mee. Bij mij is het net of dat ding hangt als ik een tijdje niets doe.
Een voorbeeld: Stel dat ik een uur download en na ongeveer 1.5 uur terugkom, dan kan ik niet meer op internet. Ik moet de router uitzetten en dan pas heb ik weer verbinding.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Inleveren bij de winkel. Niet aan beginnen, deze router is echt een drama...
M'n eigen wrt54g v3 draait al jaren feilloos op 200% van z'n kunnen met nóóit vastlopers. De v7 die ik voor m'n baas had aangeschaft liep amper uit de doos al vast en daarna bij tests ("ben ik nou gek of is dat ding zo brak?") ook meedere keren....

Je kan ook een v5 of lager via marktplaats kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
basz schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:22:
[...]

Inleveren bij de winkel. Niet aan beginnen, deze router is echt een drama...
M'n eigen wrt54g v3 draait al jaren feilloos op 200% van z'n kunnen met nóóit vastlopers. De v7 die ik voor m'n baas had aangeschaft liep amper uit de doos al vast en daarna bij tests ("ben ik nou gek of is dat ding zo brak?") ook meedere keren....

Je kan ook een v5 of lager via marktplaats kopen?
V5 is ook niet alles.. v4 en lager, of de GL, die kunnen "overal" mee overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Alle linksys modellen moet je eigenlijk vermijden. Het merk is niet meer zo goed als vroeger, google maar eens op WRT54G V5, V6 of V7. De hardware specificaties zijn veranderd waardoor ze eigenlijk helemaal kreupel zijn gemaakt. Je kunt eigenlijk zeggen dat Linksys op dit moment alleen maar troep maakt.
Het enige linksys model wat interessant is om te kopen is de al eerder aangehaalde WRT54GL. Op deze router kun je 3rd-party firmware draaien zoals Tomato, DD-WRT, HyperWRT, zoek maar eens in de meuktracker van Frontpage Tnet.

Goede alternatieven zijn de routers van Asus, Zyxel en Draytek. Op de Asus routers is het ook mogelijk 3rd-party firmwares te draaien. De Zyxel en Draytek routers zijn duurder dan de gemiddelde linksys router van 60euro, maar dan heb je ook wel wat. Beide merken staan bekend om hun kwaliteit van producten.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 02-04-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsupilami_NL
Ja ik twijfel dus tussen een Linux bak van Linksys of een Zyxel / draytek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Ik heb hier 3 WRT54GL routers staan met DD-WRT er op, en ik zou niets anders willen. Zo stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

JT

VETAK y0

Hier ook hetzelfde verhaal. Ik heb hier ook een V7 en het draadloos is gewoon niet aan de gang te krijgen...wat een wanproduct :| Ik heb continu geen verbinding en als ik het wel is krijg dan is het voor een paar seconden. Hell, ik zit op een paar meter afstand van dat ding...Ik ga hem lekker inruilen

/bevestiging van problemen

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 29-04-2007 18:13 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:18

GekkeR

key = key

Vergeet niet dat nu net alle nieuwe type "consument" routers uitkomen (met gigabit switches en draft-n wireless).
Die hebben een VEEL hogere throughput dan de huidige routers.
Waardoor je dus ook netjes 100mbit/s kan routeren ( NL gaat nou eenmaal aan het glas he ;) ).

Als je draft-n liever niet wilt ben je aangewezen op d-link (geen ervaring mee) , die hebben een paar van hun nieuwe gigabit routers met wireless-G uitgevoerd.

En sommige van die kastjes draaien ook netjes DD-WRT :)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
JT schreef op zondag 29 april 2007 @ 18:12:
Hier ook hetzelfde verhaal. Ik heb hier ook een V7 en het draadloos is gewoon niet aan de gang te krijgen...wat een wanproduct :| Ik heb continu geen verbinding en als ik het wel is krijg dan is het voor een paar seconden. Hell, ik zit op een paar meter afstand van dat ding...Ik ga hem lekker inruilen

/bevestiging van problemen
offtopic:
leuk woordgrapje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb ik voor de linksys wrt54g v7 een beta omdat ik wat problemen mee had ik heb hem geupload http://www.megaupload.com/?d=W37WSG0T deze beta heb ik gehad van linksys en er zijn fouten uitgehaald weet niet presies wat ik hoop dat ik hiermee iemand kan helpen ik kreeg zelf vaak wit beeld in eens dat noemen ze een crash tot nu toe heb ik geen last meer ik weet wel dat er veel verbeteringen inzitten LET WEL OP ENMALIGE UPLOAD IK HOOP DAT IEMAND HIER HEM DOWNLOAD EN WEER EEN NIEUWE URL ZETTEN DUS DIT IS BETA GEEN FINAL DIE KOMT ER AAN DIT IS EEN NOOD OPLOSSING VOOR MENSEN DIE ER ECHT PROBLEMEN MEE HEBBEN HET IS Firmware Version: v7.00.6
VEEL PLEZIER ER MEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Flipjack schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:07:
[...]

offtopic:
leuk woordgrapje...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
a) leer schrijven
b) je caps lock toets is kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Wat ik me dan afvraag, of mensen die problemen hebben met de V7 al linksys eens gebeld hebben, of alleen maar met hun handen in het haar hebben gemopperd en dachten het zelf op te kunnen lossen.
Wellicht is er een beta firmware die je problemen oplost die niet beschikbaar is, maar daar kom je niet achter als je niet te eigenwijs bent om ook als "tweaker" eens een supportdesk te bellen, en bij linksys is die nog gratis ook :)
Ikzelf heb ook een aantal hele goede en ook hele slechte ervaringen met linksys, maar hun productondersteuning is (zeker voor spullen in hun prijsklasse) erg goed.
M.b.t de wrt54g v7, kan ik zeker adviseren hem om te ruilen voor een GL, de GL is er goed, zeker voor z'n prijs.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 02:49:
hier heb ik voor de linksys wrt54g v7 een beta omdat ik wat problemen mee had ik heb hem geupload http://www.megaupload.com/?d=W37WSG0T deze beta heb ik gehad van linksys en er zijn fouten uitgehaald weet niet presies wat ik hoop dat ik hiermee iemand kan helpen ik kreeg zelf vaak wit beeld in eens dat noemen ze een crash tot nu toe heb ik geen last meer ik weet wel dat er veel verbeteringen inzitten LET WEL OP ENMALIGE UPLOAD IK HOOP DAT IEMAND HIER HEM DOWNLOAD EN WEER EEN NIEUWE URL ZETTEN DUS DIT IS BETA GEEN FINAL DIE KOMT ER AAN DIT IS EEN NOOD OPLOSSING VOOR MENSEN DIE ER ECHT PROBLEMEN MEE HEBBEN HET IS Firmware Version: v7.00.6
VEEL PLEZIER ER MEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[...]
mocht ie verdwijnen hier staat ie nu ook
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=82158#82158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
gewoon even naar de linksys helpdesk bellen en aangeven dat je graag de firmware 7.00.6 wil.
ze sturen je een mail met de firmware als bijlage. dan is de kans i.i.g. een stuk kleiner dat je een virus binnen haalt.

Mocht je hem omruilen zou ik zelf voor een WRV200 gaan, heb er al meerdere malen geinstalleerd voor gebruikers en dit is de enige router waar ik nog nooit voor terug heb hoeven komen, en hij is zelfs 10 euro goedkoper. Standaard zitten er al functies als virtual lan en QoS op. Dus je garantie vervalt ook niet wat met DD-WRT gebruikers wel zo is...

/edit
sorry zie de postdatum van TS nu pas..

[ Voor 8% gewijzigd door densoN op 07-05-2007 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, misschien een idee om een minder bevolkte channel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
monsieurpinot in "Linksys wrt54g v7.0 en Casema"
dit topic gaat ook over de WRT54G maar dan in combinatie met Casema. ik heb ook die beta versie draaien, maar het probleem wat er met casema is (om de paar uur verbinding verlies tussen router en motorola modem) is niet opgelost. Weet er iemand of er al een firmware versie van derden is voor de WRT54G v7 ?? zou ik erg content mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook een V7, en had problemen met bereikbaarheid van mn router. Sinds ik hem op channel 1 heb gezet zijn vrijwel alle problemen weg. Heb bereik op zolder (betonnen vloeren) en in de tuin. Verbinding blijft volgens mij wel lang hangen, maar dit weet ik niet zeker omdat ik alleen van Internet gebruik maak op mn DS, Wii, PSP en laptop, en die staan meestal niet te lang aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wat met channels zitten proberen. Het lukt me eigenlijk niet om meer bereik te krijgen hiermee en ik vraag me eigenlijk af of de nieuwe beta firmware 7.00.6 wat oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
versie 7 is na firmware upgrade 7.00.04 wel stabiel, als die dat niet is>omruilen

En Denson vind het alleen jammer van de WRV200 dat ze antennes vast hebben zitten(niet verwisselbaar met high gain)

en dat hij niet expandable is dus je kunt geen range expander gebruiken aangezien deze de range booster techniek gebruikt welke niet verlengd kan worden(in ieder geval geen range expander van linksys) het enige wat mogenlijk is is dat je een wds AP erachter koppelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste firmware v.7.0.0.6 en hij lijkt stabieler. Echter als ik wpa beveiliging erop wil dan kan ik daarna geen verbinding met de router meer maken. In onbeveiligde mode heb ik wel internet. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik 7.006 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik 7.006 vinden?
Duh... een reply of 8 hierboven.
Echter als ik wpa beveiliging erop wil dan kan ik daarna geen verbinding met de router meer maken.
Als je XP met Wireless Zero Configuration gebruikt wil het nog wel eens helpen om na het wijzigen van de beveiliging het netwerk te verwijderen uit de lijst met voorkeursnetwerken (in de eigenschappen van je wireless kaart). Uiteraard heb je ook SP2 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
Pagina: 1