ik heb vrijdag een MSI P6N SLI gekocht.
Alleen deze bord wilt niet overklokken.
Als ik de bus verhoogt of de mem alleen al aanpast.
Komt de moederbord niet meer door de bios heen. (hard reset nodig via battery)
Ook al pas ik de voltage aan van de geheugen en proc blijft de zelfde probleem aanwezig
De pci-e staat geloct op 100bus
De proc is een intel 805d 533bus
Geheugen is 2x 512mb ddr2 667 4-4-4-12 (merk team elite)
1x maxtor harddisk
1xdvd fikker
voeding 430watt coolermaster
voeding voor sli kaarten (250watt)(thermalthake)
1x 7900gt top
Koelling proc coolermaster hyper 48 met delta 92mm fan op lownoise
Temp kast is 30graden, temp 805-d 32graden idel (door fanduc systeem is de proc gescheiden in de kast vandaar de lage temp)
Het vreemste is dat de intel 805-d en de team geheugen op een asrock 945conroe bordje wel willen overklokken (805-d 2,6g@3g bus op 150mhz
Mijn vermoeden is dat het bord niet overweg kan met mijn merk geheugen alleen kan ik dit helaas niet testen.
Moederbord heeft al een de laatste bios update gehad en de timing van de geheugen is al verlaagt maar de bios blijft na overklokken hangen.
Via windows kan ik ook overklokken alleen dan frees windows na 10sec en staat het vast (overklokken met een programma van msi zelf genaamt core sel)
Alleen deze bord wilt niet overklokken.
Als ik de bus verhoogt of de mem alleen al aanpast.
Komt de moederbord niet meer door de bios heen. (hard reset nodig via battery)
Ook al pas ik de voltage aan van de geheugen en proc blijft de zelfde probleem aanwezig
De pci-e staat geloct op 100bus
De proc is een intel 805d 533bus
Geheugen is 2x 512mb ddr2 667 4-4-4-12 (merk team elite)
1x maxtor harddisk
1xdvd fikker
voeding 430watt coolermaster
voeding voor sli kaarten (250watt)(thermalthake)
1x 7900gt top
Koelling proc coolermaster hyper 48 met delta 92mm fan op lownoise
Temp kast is 30graden, temp 805-d 32graden idel (door fanduc systeem is de proc gescheiden in de kast vandaar de lage temp)
Het vreemste is dat de intel 805-d en de team geheugen op een asrock 945conroe bordje wel willen overklokken (805-d 2,6g@3g bus op 150mhz
Mijn vermoeden is dat het bord niet overweg kan met mijn merk geheugen alleen kan ik dit helaas niet testen.
Moederbord heeft al een de laatste bios update gehad en de timing van de geheugen is al verlaagt maar de bios blijft na overklokken hangen.
Via windows kan ik ook overklokken alleen dan frees windows na 10sec en staat het vast (overklokken met een programma van msi zelf genaamt core sel)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 17:42 ]