Ik heb een Asus P4P800 moederbord waar 8 USB poorten op zitten (4 aan de achterkant en ik gebruik 2 aan de voorkant). Als ik een externe HD aansluit krijg ik de melding dat hij op een 1.1 poort wordt aangesloten en dat ik hem beter op een 2.0 aansluiting kan zetten. Hij geeft dan de USB 2.0 controller aan en zegt dat daar nog 6 poorten vrij zijn. Heel erg raar want de 4 aan de achterkant zitten allemaal vol. Ook als ik bij de device manager kijk geeft hij meerdere root hubs aan en bij de onderste geeft hij weer aan dat er 6 poorten vrij zijn. Kan het zijn dat Windows XP op de 1 of andere manier de 2.0 controller niet gebruikt?
Heb je al gekeken voor nieuwe(re) drivers voor je USB-poorten?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Kijk eens in de bios, bij asus kun je daar de usb optie aan en uitzetten, en bij aan op hispeed en fullspeed
USB staat op full speed in de bios, op de kabel die ik gebruik staat "USB 2.0 cable fully rated" en de drivers zijn de standaard MS drivers. Zoals je in de onderstaande afbeeldingen ziet staat de USB 2.0 controller wel in de device manager dus hij herkent hem wel. Waarom dan die melding als ik die HD aansluit en hoe kan het dat hij zegt dat alle poorten "unused" zijn?

Full speed is bij mij lager als hi speed, ik heb hem daarom ook op hi speed staan
Hoger dan Full speed kan ik niet gaan. Maar dat verklaart toch ook nog steeds niet die 6 unused poorten...
Chipsetdrivers ook geïnstalleerd? Of anders de huidige USB-drivers vernieuwen?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ja ik was vergeten XP aan de titel toe te voegen maar helaas kan je dat achteraf niet aanpassen, bedankt voor de wijziging.
Ik heb SP2 maar ik kan wel proberen nieuwe device drivers te installeren alleen vraag ik me af of dat iets uitmaakt. Zoals jullie zien staat de controller gewoon in de device manager en alles lijkt in orde te zijn.
Ik heb SP2 maar ik kan wel proberen nieuwe device drivers te installeren alleen vraag ik me af of dat iets uitmaakt. Zoals jullie zien staat de controller gewoon in de device manager en alles lijkt in orde te zijn.
Pagina: 1