Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen :)

Ik zal eerst en vooral de situatie uitleggen enzo zodat jullie een beetje kunnen volgen.
In de loop der tijden, heb ik al een hele hoop Windows installaties versleten en elk OS had zo zijn voor en nadelen, tot nu toe, vind ik xp dan ook een heel fijn OS om met te werken :) alleen, er missen een paar dingetjes bij een verse install en dat neemt dn een hele hoop tijd in om deze dan te tweaken etc.

Dit valt dan weer op te lossen door een unattended install vn windows xp te maken :) maar ik zou het graag nog een beetje uitbreiden, namelijk een kernel update! XP heeft kernel 5.1 en ik zou deze graag willen updaten naar kernel 5.2 (van windows server 2003) alleen, ik heb niet zo meteen een idee van hoe ik hier aan moet beginnen en of dit wel daadwerkelijk te doen valt.

Dus als jullie misschien een idee, ingeving ofzo hebben, hoor ik dit graag :)

Groeten,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:20:
Hey iedereen :)

Ik zal eerst en vooral de situatie uitleggen enzo zodat jullie een beetje kunnen volgen.
In de loop der tijden, heb ik al een hele hoop Windows installaties versleten en elk OS had zo zijn voor en nadelen, tot nu toe, vind ik xp dan ook een heel fijn OS om met te werken :) alleen, er missen een paar dingetjes bij een verse install en dat neemt dn een hele hoop tijd in om deze dan te tweaken etc.

Dit valt dan weer op te lossen door een unattended install vn windows xp te maken :) maar ik zou het graag nog een beetje uitbreiden, namelijk een kernel update! XP heeft kernel 5.1 en ik zou deze graag willen updaten naar kernel 5.2 (van windows server 2003) alleen, ik heb niet zo meteen een idee van hoe ik hier aan moet beginnen en of dit wel daadwerkelijk te doen valt.

Dus als jullie misschien een idee, ingeving ofzo hebben, hoor ik dit graag :)

Groeten,
Kevin
moah gaat maar gedeeltelijk, als in, je zult dan windows 2003 server moetne installeren, ipv XP, verder zijn er wel her en der tweakds te vinden waardoor je, je windows 2003 als game/desktop os kan gebruiken, maar, wil je gewoon XP blijven gebruiken en je hebt er geen probelmen mee om 64bits XP te gebruiken dan kan je die ook gebruiken om NT 5.2 Kernel te hebben;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:10
Zover ik weet kan dit niet, je zou natuurlijk wel gewoon een unattended install kunnen maken van Windows 2003 met bv nlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Laatst online: 18:06
Nofi, maar als je kernels wilt updaten moet je óf een nieuwe Windows versie, óf naar Linux :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, het transformeren van windows server 2003 naar game/desktop pc, daar heb ik al wat ervaring mee :p
maar, het gaf voor enkele programma's (Windows media player 11, partition magic,..) problemen.. die porgramma's werkten daar gewoon niet op!

Dit kon je dan weer oplossen door de id vn je os te veranderen naar windows xp, maar als je dan reboot deed, kreeg je een foutmelding van de WPA :) dus vandaar dat ik zo een kernel update wil doen :p

en daarstraks, kwam ik een artikel tegen, waarbij je met wat gemod de kernel van win98 se kon updaten.. dus ik dacht "dit moet dn ook gaan voor xp" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
No can do met NT gebaseerde OSjes als 2000/XP/2003.
Sorry :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mm, en weet je misschien ook waarom dit niet mogelijk is? :)
dan sta ik toch al een stap verder als ik weet waarom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Enig idee hoe de opbouw is van een Microsoft NT-based OS?
't is niet een kwestie van één file vervangen ofzo hoor.

[ Voor 33% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2007 19:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja zo'n vermoede had ik al wel :)

en ALS je de files zou vervange, krijg je waarschijnlijk een leuke foutmelding.. (ik ga het waarschijnlijk toch een poging geven :p je weet maar nooit:d)

maar ik ben ook al aan het denken aan een andere manier :) iets met behulp van TweakNT, als ik dit nu zou combineren met een unattended install van w2k3, dn heb je in principe xp met kernel 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
TweakNT verving alleen maar een paar strings, bitmaps en regkeys, maar daar kon je echt geen 2000Pro naar 2000 Server mee converteren, en ook geen XP naar 2003.
Looks like != real thing.

Kijk, ik kan heel mooi de logon screen bitmaps vervangen met TweakNT van een XP Home naar een XP Pro, maar dat zegt nog niet dat je dan de gpedit binaries of IIS .5.1 gelijk erop kan zetten.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 01-04-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik, door het vervangen van bepaalde regkeys, is het mogelijk om programma's die enkel op xp draaie, ook op windows server 2003 te installeren.
dat was geloof ik toch het doel :) een "xp" install met kernel 5.2 :)

maar, ik wil geen ellende krijgen met de WPA want dan is je install gewoon naar de vaantjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:56:
ja dat bedoel ik, door het vervangen van bepaalde regkeys, is het mogelijk om programma's die enkel op xp draaie, ook op windows server 2003 te installeren.
dat was geloof ik toch het doel :) een "xp" install met kernel 5.2 :)
Inderdaad, :D een NT Kernel v5.2 waarmee je alles kan doen wat in XP ook kan, zonder nog (veel) te gaan klooien in allerlei instellingen/regkeys/...
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 21:56:
maar, ik wil geen ellende krijgen met de WPA want dan is je install gewoon naar de vaantjes..
Hehe... inderdaad... Maar in XP Corp zit toch geen WPA, juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xp corp, dat weet ik niet, ik veronderstel van niet
maar windows server 2003 enterprise, is toch ook corp?

wel, ik heb ooit ns geprobeert media center 2005 te installeren op server 2003 en na veel prullen en modden was dat gelukt, alleen, als ik erna reboote kreeg ik bij de login een melding vn de wpa.. ik klikte de melding weg en het systeem logde mij terug uit :)
dit soort problemen wil ik dus vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Laatst online: 12-05 12:53
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:59:
xp corp, dat weet ik niet, ik veronderstel van niet
maar windows server 2003 enterprise, is toch ook corp?

wel, ik heb ooit ns geprobeert media center 2005 te installeren op server 2003 en na veel prullen en modden was dat gelukt, alleen, als ik erna reboote kreeg ik bij de login een melding vn de wpa.. ik klikte de melding weg en het systeem logde mij terug uit :)
dit soort problemen wil ik dus vermijden
Dus je had Media Center 2005 op Windows Server 2003? :o _/-\o_

Dat klinkt leuk! Ik had ook zoiets gewild, aangezien ik mijn HTPC als servertje (ga) gebruik(en).

/me denkt: Microsoft Windows Media Center Server (2005+2003)/2 = uhm 2004? O-) :+

WPA = WGA ?? Of is dat Windows Product Activation (wilde gok... :9 ) Voor beide zijn toch... uhmm... patches O-)

Interessant, bookmark!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kernel update, ga ik maar laten voor wat het is..

Ik ga nu gewoon proberen een soort WinXP Ultimate samen te stellen ^^
Alle programma's die standaard in Windows Xp zitten, vervangen door betere software :)
Ook redelijk veel tweaken zodat de performance wat hoger is en dat het systeem wat stabieler draait.

Heeft iemand hier misschien nog wat ideetjes ofzo in verband met deze Xp Ultimate ? :p

(http://thegreenbutton.com/forums/thread/19295.aspx - de link voor het installeren van windows media center op windows server :) persoonlijk ga ik dit zelf ook nog eens een poging wagen als ik klaar ben met het xp ultimate projectje :p)
Pagina: 1