mail accounts overzetten met ssh

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:40
Ik zit me het volgende probleem,

Voor een vereniging moet ik de website overzetten naar een nieuwe hosting provider. Dit is natuurlijk niet al te moeilijk, ftp openen bestanden overzetten en de database exporteren en importeren.

Het probleem zijn de email accounts. De meeste mensen maken gebruik van de webmail ipv een email programma.
Normaal gesproken zou ik imap gebruiken om alle accounts inclusief de berichten over te zetten. Helaas ondersteund de oude provider dit niet.

Wel heb ik bij beide toegang tot de server met ssh, nu vroeg ik me dus ook af of het mogelijk is om de accounts via ssh over te zetten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het zijn waarschijnlijk gewoon files, en die kun je overzetten met scp wat je het beste kunt gebruiken samen met tar :)

Ik mis trouwens even de link met Internetproviders en Hosting, dus ik gooi dit topic even richting Non-Windows Operating Systems :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 21:11
Bij virtualhosting omgevingen zijn alleen de email files niet van je eigen user, maar staan deze in een centrale mailopslag waar je niet als andere user bij kunt. Weet je zeker dat de provider geen imap aanbiedt? Webmail gebruikt dit namelijk onder water wel meestal.

Misschien kun je wel als je via ssh ingelogd bent verbinding maken met de IMAP server, je zou dan met SSH port forwarding ervoor kunnen zorgen dat je verbinding met beide mailservers kunt maken om zo de mail over te zetten.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

welke webmail client is het ? bij squirrelail etc is het wss. gewoon een IMAP daemon.
Inderdaad draait die als andere user over het algemeen bij een vhosting setup. Tot die user hoor jij geen toegang te hebben.

Ik zou die hostingboer het trouwens eens vragen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb het een keer gehad met Provider A naar mijn eigen server. Ik heb dat gewoon via Mozilla gedaan, beide accounts configureren... en vervolgens sleur-en-pleur :D

My weblog

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

uhh ik snap echt geen ruk van wat je zegt.

edit: je maakt in je mailclient per account 1 nieuwe box aan en je copy-paste alles?
succes met 1000 boxen :X
lijkt me niet handig.

[ Voor 62% gewijzigd door Boudewijn op 01-04-2007 18:25 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Boudewijn schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:24:
uhh ik snap echt geen ruk van wat je zegt.
Daar zit geen woord Spaans bij :)

Afhankelijk van de hoeveelheid mailboxen (het is een vereniging, dus dat zullen er wrsch geen 100 zijn), is de Thunderbird-methode wel heeel netjes.

En anders fetchmail, en dan af laten leveren op de nieuwe server?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

check mijn edit eens.
sowieso vind ik zijn omschrijving niet echt duidelijk.

ten tweede: een vereniging betekent niet dat het er weinig zijn. ik ken zelf wel een aantal voorbeelden die dat bevestigen. Ander feit is dat je alle passwords moet kennen.

ook niet echt handig mi.

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 23:05

jvdb1975

tsja.........

is het niet gewoon een idee om de mailbox file en bijbehorende bestanden over te halen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

craze_ schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:20:
Het probleem zijn de email accounts. De meeste mensen maken gebruik van de webmail ipv een email programma.
Je zegt dat de meeste webmail gebruiken, wat gebruikt "de rest" dan?

Verder is het het makkelijkst om even aan die hosting provider te vragen hoe je het beste je mailaccounts kan kopieeren, die weet immers wat voor systeem ze gebruiken.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jvdb1975 schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:44:
is het niet gewoon een idee om de mailbox file en bijbehorende bestanden over te halen?
Leuk idee, maar dan moet craze_ wel even uitleggen van wat naar wat 'ie gaat. Wat draait er op de oude mailserver, en wat draait er op de nieuwe?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1