Toon posts:

Triple-screen setup

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hooi,

Ik zit naar een nieuwe configuratie te kijken en wilde eigenlijk voor een triple-screen setup gaan:

2x NV8800GTX
1x 24"
2x 22"

De 24" in het midden voor SLI gaming goodness en photoshop/painter... en de 22"-ers aan beide zijden voor meer desktop-space tijdens coden en dat soort dingen. Het geheel gaat onder XP/Vista draaien.

De vraag is eigenlijk: Kan dit uberhaupt met de huidige drivers?

De beste setup zou zijn om 1 kaart op de 24" te zetten en de 22"-ers op de andere kaart, lijkt me.
Vraag is:
* Kan ik verschillende resoluties/timings aangeven voor de schermen? (ik zie niet in waarom niet, but just to make sure)
* Kan ik op een of andere manier aangeven dat er een 'gat' zit tussen het scherm op port 1 en port 2 op de kaart waar de 22"-ers aan komen
* Kan ik op een of andere manier de schermen goed alignen zoals bijv. ook in OSX, dus dat ik niet vast zit aan alle middens op een lijn (zodat ik bijv. de onderkant kan alignen ofzo).

Ik heb momenteel dus nog geen ervaring met multi-GPU machines (niet met PC/XP machines iig), dus heb nooit een oogje kunnen werpen op de configuratie mogelijkheden daarvan.

Suggesties en ideeen welkom

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:48:
Hooi,

Ik zit naar een nieuwe configuratie te kijken en wilde eigenlijk voor een triple-screen setup gaan:

2x NV8800GTX
1x 24"
2x 22"

De 24" in het midden voor SLI gaming goodness en photoshop/painter... en de 22"-ers aan beide zijden voor meer desktop-space tijdens coden en dat soort dingen. Het geheel gaat onder XP/Vista draaien.

De vraag is eigenlijk: Kan dit uberhaupt met de huidige drivers?

De beste setup zou zijn om 1 kaart op de 24" te zetten en de 22"-ers op de andere kaart, lijkt me.
Vraag is:
* Kan ik verschillende resoluties/timings aangeven voor de schermen? (ik zie niet in waarom niet, but just to make sure)
* Kan ik op een of andere manier aangeven dat er een 'gat' zit tussen het scherm op port 1 en port 2 op de kaart waar de 22"-ers aan komen
* Kan ik op een of andere manier de schermen goed alignen zoals bijv. ook in OSX, dus dat ik niet vast zit aan alle middens op een lijn (zodat ik bijv. de onderkant kan alignen ofzo).

Ik heb momenteel dus nog geen ervaring met multi-GPU machines (niet met PC/XP machines iig), dus heb nooit een oogje kunnen werpen op de configuratie mogelijkheden daarvan.

Suggesties en ideeen welkom
Multiscreen op 2 kaarten en SLI gaat al niet samen, dus dat kan je vergeten ;)
Voor zover ik weet kan je niet on the fly switchen tussen SLI mode en non SLI mode ;)

1) Verschillende refreshrates (dat bedoel je met timing toch?), resos en zelfs kleurdieptes is geen probleem.
2) Ja, gewoon de layout van je schermen schuiven in de display controls van Windows zelf.
3) Eveneens mogelijk, zie 2

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-07 10:08

ThunderNet

Flits!

Wat je nog wel zou kunnen doen is een goedkoop pci-kaartje kopen, en deze gebruiken om je buitenste 2 schermen aan te sturen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

McKaamos schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:51:
[...]

Multiscreen op 2 kaarten en SLI gaat al niet samen, dus dat kan je vergeten ;)
Voor zover ik weet kan je niet on the fly switchen tussen SLI mode en non SLI mode ;)
Kan wel tegenwoordig (volgens mij al een jaar ofzo, ik kom maar zelden in windows dus ik weet het niet precies).

Hoe dan ook, het is allemaal prima mogelijk maar je zal voor het gamen even moeten wisselen van multi monitor mode naar sli mode :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ThunderNet schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:53:
Wat je nog wel zou kunnen doen is een goedkoop pci-kaartje kopen, en deze gebruiken om je buitenste 2 schermen aan te sturen :)
Das wel een goed idee ja :)
SLI setup voor je main screen en dan de andere 2 schermen op een PCI modelletje van een FX5200 ofzo.
Wolfboy schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:53:
[...]
Kan wel tegenwoordig (volgens mij al een jaar ofzo, ik kom maar zelden in windows dus ik weet het niet precies).

Hoe dan ook, het is allemaal prima mogelijk maar je zal voor het gamen even moeten wisselen van multi monitor mode naar sli mode :)
Ahh, allright, scrap het idee van de derde videokaart dan maar :)

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 01-04-2007 15:55 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Alle punten geen probleem, da's mooi. Dan ga ik komende week eens een lading geld uitgeven :D

Thanks

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 16:10 ]

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:49
Is dit niks voor jouw?

Verwijderd

Topicstarter
Daar wees een vriend van me op ja en da's ook een van de redenen waarom ik voor 3 schermen ga ja. Dan kan je alsnog SLI-en op 3 schermen, wel grappig natuurlijk. Wel limited tot 3x1280, dus je schermen gaan allemaal op non-native res draaien, maar ach... ziet'r vast nog wel acceptabel uit.

Maar ja, ik ga hem zeker nog een keer proberen

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-07 10:08

ThunderNet

Flits!

Wat ik daar aan lees kun je maar een maximale resolutie van 1280x1024 gebruiken per monitor?
Erg jammer dat je er dus geen hogere resoluties op kunt gebruiken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:44
De Matrox TripleHead2Go lijkt me ook wel geschikt :9. Deze ondersteund ook SLI afaik

http://www.matrox.com/graphics/en/gxm/products/th2go/

edit: eerst de posts van andere mensen lezen natuurlijk... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door n0pe op 01-04-2007 16:18 ]

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Triplehead2go zou erg leuk zijn als het een wat hogere resolutie zou ondersteunen, 3x1280x1024 is gewoon te weinig :P

Verwijderd

Ik ben ook van plan een triple screen setup te gebruiken, alleen is de Matrox T2G vrij prijzig zo'n ~250euro. Daarvoor kan je net zo goed een nieuwe videokaart kopen.

Ik heb een Radeon X1950XT, ik kan er nog eentje kopen of ik kan een Matrox T2G kopen. Zou een extra videokaart kopen veel beter zijn qua performance voor surround gamen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:16

Croga

The Unreasonable Man

Wolfboy schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:53:
Nope, kan nogsteeds niet. Als ik het probeer zegt de nVidia software "Dat kan, maar dan moet je wel restarten"... Wat het voor mij persoonlijk absoluut onbruikbaar maakt...

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Vreemd, ik heb het toch echt een tijdje (maand of 3) geleden geprobeerd en dat werkte prima, ik kon het zo aan en uitschakelen :/

Niet dat ik veel performance verschil kon merken overigens ;)
Mja... ik speel toch geen spellen

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Wolfboy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:58:
Vreemd, ik heb het toch echt een tijdje (maand of 3) geleden geprobeerd en dat werkte prima, ik kon het zo aan en uitschakelen :/

Niet dat ik veel performance verschil kon merken overigens ;)
Mja... ik speel toch geen spellen
Ik heb 2 weken terug een GF 7300 GT gekocht voor mijn 3e en 4e monitor.
Ik heb er al een NV GF 8800 GTS in zitten.

Dit lijkt toch niet helemaal lekker samen te werken.

Als ik eerst de driver van de 8800 installeer en daarna de 7300 driver uitpak en deze appart via apparaatbeheer toewijs was mijn 7300 dan gaat mijn computer na opnieuw opstarten compleet over de zeik. ik krijg heeel snel een blauw scherm te zien en dan herstart me pc weer en laad dus geen windows.

echter als ik in safemode de drivers van de kaarten opnieuw appart toewijs is het probleem verholpen.
maar als ik dan mijn 7300 gebruik is mijn pc zooo ontzettend sloom dat ik bijvoorbeeld geen zware 3d applicatie als 3ds max kan draaien. schakel ik echt mijn 7300 uit via device manager dan is het probleem weg.

Ik gebruik een SLI mobo en een 8800 GTS en 7300GT op een en het zelfde mobo.

Weet iemand of ik misschien iets probeer wat totaal niet mogelijk is? of wat misschien het probleem kan verhelpen?

Verwijderd

Het is niet de bedoeling je vragen in het topic van een ander te stellen, zeker niet als die totaal ergens anders over gaan :)

[ Voor 92% gewijzigd door Pollewob op 06-04-2007 12:25 ]

Pagina: 1