Met mijn basiskennis van PHP
heb ik na een tijdje rommelen het volgende script in elkaar kunnen zetten:
Dit script is een onderdeel van een registratieformulier zodat nieuwe gebruikers alleen maar een sterk wachtwoord kunnen gebruiken. Nu krijg ik alleen dat er altijd een melding wordt gegeven dat het wachtwoord onjuist is, ook als ik aan die condities voldoe. Wat doe ik nou fout?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| // Wachtwoord moet minimaal bestaan uit 8 tekens waarvan 1 kleine letter, 1 hoofdletter en 1 cijfer $alpha_list = '/[a-z]/'; $caps_list = '/[A-Z]/'; $numeric_list = '/[0-9]/'; $symbol_list = '/^[~!@#$%^&*()-_=+[]{}\/;:<>?.]$/'; if ( strlen($_POST['wachtwoord']) > 7 // at least 7 chars && preg_match($alpha_list, $_POST['wachtwoord']) && preg_match($caps_list, $_POST['wachtwoord']) && preg_match($numeric_list, $_POST['wachtwoord']) && preg_match($symbol_list, $_POST['wachtwoord']) ) { echo "goed"; } else { die('Wachtwoord moet minimaal bestaan uit 8 tekens waarvan 1 kleine letter, 1 hoofdletter en 1 cijfer.'); } |
Dit script is een onderdeel van een registratieformulier zodat nieuwe gebruikers alleen maar een sterk wachtwoord kunnen gebruiken. Nu krijg ik alleen dat er altijd een melding wordt gegeven dat het wachtwoord onjuist is, ook als ik aan die condities voldoe. Wat doe ik nou fout?