Toon posts:

[bios] m2n-e dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb deze ochtend (eindelijk een usb stick beschikbaar) geprobeerd mijn M2N-E te flashen naar 0701 via EZflash2 (ingebouwde flasher).

De binary werd herkend en goedgekeurd door de flasher maar halverwege het flashen liep hij vast (20 min. geen kik geven) dus toen was de bios corrupt, geen probleem dacht ik omdat ie een recovery tool ingebouwd heeft (Crashfree3, staat op de site en doos in koeieletters ;) )dus ik pak de handleiding erbij en volg de instructies.

Maar dat mocht niet baten: zowel de USB-stick (geformatteerd en de binary opnieuw in gevoerd zeker te zijn) als de support-cd werden niet herkend (pc ging aan maar reageerde niet op beide media).

Dus is mijn vraag, hoe los ik dit probleem op? moet ik de bios vervangen? heeft dat gevolgen voor mijn OEM windows?

Systeem stats:

Asus M2N-E
AMD x2 4200+
Asus ATI x1600 pro 256mb
2x 512mb corsair valuram 533 (1GB set)

Geprobeerd:
ctrl + home en alt f2 indrukken tijdens pwr-on.
de binary op een "verse" usb stick zetten. (en alle usb controllers geprobeerd).
15 min. zonders stroom zetten.
HDD losgemaakt om te voorkomen de recovery tool de verkeerde media ziet .

Alvast bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 15:51 . Reden: meer duidelijkheid over de tools ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Grappig, ik had ook zo'n bord via Windows flash erin gegooid en dood. Ik had toevallig een ander bord. Hetzelfde gedaan en resultaat=dood. Ik heb ze gewoon germaed want het kon niet dat 2 borden zomaar dood waren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon naar de zaak brengen en zeggen dat die misflashed is?

Als ik een ander exemplaar of type krijg moet ik dan gelijk mijn windows partitie formatteren?!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 15:43 ]

Verwijderd

nee, zelfde type zal wel werken, heb je andere chipsets e.d is toch het beste om windows weer opnieuw te installeren.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:09:
Hallo, ik heb deze ochtend (eindelijk een usb stick beschikbaar) geprobeerd mijn M2N-E te flashen naar 0701 via EZflash2 (ingebouwde flasher).

De binary werd herkend en goedgekeurd door de flasher maar halverwege het flashen liep hij vast (20 min. geen kik geven) dus toen was de bios corrupt, geen probleem dacht ik omdat ie een recovery tool ingebouwd heeft (Crashfree3, staat op de site en doos in koeieletters ;) )dus ik pak de handleiding erbij en volg de instructies.

Maar dat mocht niet baten: zowel de USB-stick (geformatteerd en de binary opnieuw in gevoerd zeker te zijn) als de support-cd werden niet herkend (pc ging aan maar reageerde niet op beide media).

Dus is mijn vraag, hoe los ik dit probleem op? moet ik de bios vervangen? heeft dat gevolgen voor mijn OEM windows?

Systeem stats:

Asus M2N-E
AMD x2 4200+
Asus ATI x1600 pro 256mb
2x 512mb corsair valuram 533 (1GB set)

Geprobeerd:
ctrl + home en alt f2 indrukken tijdens pwr-on.
de binary op een "verse" usb stick zetten. (en alle usb controllers geprobeerd).
15 min. zonders stroom zetten.
HDD losgemaakt om te voorkomen de recovery tool de verkeerde media ziet .

Alvast bedankt :)
Ik zou ff kijken of je ergens een moederbord hebt met een zelfde socket voor je bios chip.
Op mijn M2N-E zittie iig rechts onderin.
Met een mobo met zelfde bioschip socket kan je gewoon de chip hotflashen.

Wich reminds me... Ik heb zelf nog wel een mobo en een stapeltje losse (passende) bioschips.
Ik zou er in princiepe wel een kunnen hotflashen voor je...
Je mag me wel ff DM-en of ff adden op MSN daar voor

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:33:
[...]

Ik zou ff kijken of je ergens een moederbord hebt met een zelfde socket voor je bios chip.
Op mijn M2N-E zittie iig rechts onderin.
Met een mobo met zelfde bioschip socket kan je gewoon de chip hotflashen.

Wich reminds me... Ik heb zelf nog wel een mobo en een stapeltje losse (passende) bioschips.
Ik zou er in princiepe wel een kunnen hotflashen voor je...
Je mag me wel ff DM-en of ff adden op MSN daar voor
Dank je voor alle advies, ik ga eerst de webshop waar ik hem heb gekocht achterna voor een reserve chip.

I'll keep you all posted. :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:08:
[...]

Dank je voor alle advies, ik ga eerst de webshop waar ik hem heb gekocht achterna voor een reserve chip.

I'll keep you all posted. :)
Denk niet dat je er een kan krijgen ;) www.flashbios.org levert wel, maar dat kost je 20 euro :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

die doen goede zaken geloof ik dit weekend...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik lees hier dat er meerdere zijn op dit forum, ik denk dat ik flashen maar door een pro laat doen in het vervolg :D

Mckaamos: ik heb deze puter maar 6 maanden dus de garantie geldt nog ;)

Verwijderd

Je kan gewoon bij Asus een bios EEprom bestellen voor je moederbord, als je mazzel heb krijg je die voor nix. En als je pech heb kost die een paar euro. Even een bericht je schrijven naar Asus hier in NL.
ASUS Holland B.V. (Nederland)

Technische Ondersteuning
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen Notebook)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen Moederbord)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (alleen VGA)
WWW: http://www.asus.com/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/asus/pub/ASUS
Pagina: 1