Hccnet/xs4all Bridge en meerdere pc's?

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:43
Ik zit met een probleempje bij kennissen van mij. Het probleem is alsvolgt:
Tot een tijd terug zaten mijn kennissen bij hccnet, die zijn toen automatisch overgegaan op xs4all.
Op zich niks mis mee, werkte allemaal. Ze hebben de laatste keer toen het modem kapot ging alvast een multipc modem gekocht. Want ze wilde ooit een nieuwe pc.

Nou hebben ze laatst dus die pc gekocht. Maar ze kregen het niet voor elkaar om er internet op te krijgen. Ik ga er dus heen. Wat zie ik tot mijn verbazing, zitten ze met een bridge verbinding bij xs4all aangesloten. Dit werkt dus maar op 1 pc.

Wat ik dus al geprobeerd heb:
2x 1,5 uur in de wacht hangen bij xs4all }:O
Alle verschillende modussen geprobeerd. Dus pppeoa en dat soort dingen.
laatste firmware versie
etc.
het gevolg daarvan:
Geen ADSL, hij zit wel een lijn en dat soort dingen, mag er alleen niet op :S

Ohja voordat ik het vergeet. Ik heb nu een speedtouch 510 er tussen hangen omdat ik daar mee gewend was. heb er ook dus een multipc modem bij hangen, een speedtouch 546 (dacht ik)

In een brief van xs4all stond dat de adsl inlig gegevens het zelfde zouden blijven. Dat dus geprobeerd. Wat ik ook doe ik krijg geen verbinding behalve met een bridge. Leuk dat het voor 1 pc werkt. Maar nu nog voor 2.

Iemand ervaring met dit geintje?
Want op mails reageren ze blijkbaar ook niet echt meer :'(

[ Voor 11% gewijzigd door cossy nl op 01-04-2007 15:38 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Je kan gewoon de wizard volgen van de Speedtouch 546. VCI/VPI 8/48, en username/pass invullen.

Op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516 kun je ook een kant- en klare configtool downloaden.

De 510 en 546 zijn overigens redelijk vergelijkbaar. Alleen heeft de 510 slechts 1 ethernetpoort (4 bij de 546) en is de 510 ADSL1

• cossy nl
DJSmiley schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:26:
Je kan gewoon de wizard volgen van de Speedtouch 546. VCI/VPI 8/48, en username/pass invullen.

Op http://www.speedtouch.nl/drivers.html#516 kun je ook een kant- en klare configtool downloaden.

De 510 en 546 zijn overigens redelijk vergelijkbaar. Alleen heeft de 510 slechts 1 ethernetpoort (4 bij de 546) en is de 510 ADSL1
Ohja dat had ik ook al gedaan, maar dan krijg ik dus geen ip toegewezen, het modem dan.
Die config tools werken opzich wel, instellingen worden netjes aangepast enzo, maar kan geen verbinding krijgen. Het modem blijft proberen in te loggen op jet netwerk van xs4all.

Hmm ja dat laatste gedeelte weet ik ook ;)
Maar had even de 510 er tussen gezet omdat ik die wat beter ken.

[ Voor 21% gewijzigd door cossy nl op 01-04-2007 20:06 ]

• cossy nl
Ok ben alweer een stapje verder met ditr probleem, even heen en weer gemaild met xs4all.
Ik mag nu over schakelen op "mxstream" van KPN. en nu hebben ze ook eindelijk verteld wat mijn inlognaam en wachtwoord zijn. Van het weekend maar even testen of het werkt.

Ohja toch nog een kleine vraag:
moet er achter je inlog naam nog iets staan?
dus iets van: pietjepuk@xs4allbasic ??

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In mijn configuratie moet ik <username>@xs4all-lite-adsl invoeren. Ik neem aan dat dat voor jou xs4all-basic-adsl is dan.
Over dat 1 1/2 uur aan de helpdesk hangen: dat ben ik niet gewend van xs4all, meestal werd ik direct geholpen, maar de laatste keer dat ik belde (omdat mijn internet eruit lag, bleek storing bij KPN te zijn), heb ik ze niet aan de lijn gekregen (na 10 minuten opgehangen, duurde me te lang.)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > IH

Tijd voor een nieuwe sig..

• cossy nl
Bedankt, wist het niet zeker, omdat het ook over de sppedtouch ging.

Verwijderd

als je op de site hebt kunnen lezen van xs4all dan had je kunnen weten dat ze het super druk hebben ...

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Ook al zijn ze gemigreerd, de instellingen blijven hetzelfde op het modem! (Wijkt dus af van de normale instellingen die je zou gebruiken voor XS4ALL Only).

Je kunt dus gewoon configureren op basis van toen het nog HCCnet was.

Drop je vraag eventueel ook op http://groups.google.com/group/xs4all.adsl/topics

Of news://xs4all.adsl als je al een normale newsreader hebt geconfigureerd. Aangezien daar ook mensen meelezen die werkzaam zijn voor XS4ALL of je verder kunnen helpen.

[ Voor 35% gewijzigd door GraveR op 04-04-2007 10:15 ]

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
let ook op dat je met leasetimes zit van dhcp. als je ingelogd bent op de pc, en dan direct probeert om te loggen naar verbinding op het modem, hangt de dhcp lease nog aan het mac adres van de computer, en niet die van de wanpoort op het modem. het kan zijn dat je een tijdje moet wachten voor het werkt

https://twitch.tv/magus77nl

• cossy nl
OK jongens, alvast erg bedankt. Ik ga het hopelijk van het weekend rondkrijgen :)

(ja ik wist dat ze het druk hebben, maar ja dan nog, 5 dagen wachten op een replay op een email vond ik wel wat veel.)

• cossy nl
Ok, ben weer een stap verder. Een mooi verhaal van xs4all. Had nu iemand aan de lijn die precies waar het over ging.
Het verhaal in het kort:
"xs4all vind speedtouch niet zo lief vanwege de bridge verbinding. Oplossing: een echte router er achter zetten, geen speedtouch, maar dus alleen een router, zonder modem dus." en dan zou het moeten werken. Dit ga ik nu testen aankomende vrijdag.

• cossy nl
Even voor het nageslacht:
Het probleem is verholpen. De setup is nu geworden:

internet -> Speedtouch 510 -> Conceptronic Wan router -> pc1 en pc2

Dit werkt perfect in combinatie met xs4all met een bridge verbinding.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat een vreemd advies, beide speedtouch zijn in principe uitstekend in staat internet te delen over meerdere computers. Maarja, als het maar werkt he :)

🌞🍃

• cossy nl
Ja inderdaad. En we kregen het gewoon anders niet aan de gang, zelfs niet samen met de mensen van speedtouch zelf. Die snapte het ook aan het einde niet meer. Maarja het werkt ;)

Verwijderd

en het MAC adres die je eerst had klonen in de Speedtouch... dan had je van bridged naar Router gekund. Vreemd overigens dat een nieuwe aanmelding met een ander MAC adres niet lukt..... komt zo vaak voor...

Verwijderd

hahaha ik zie al wat je probleem was. Je had er wel bij mogen vertellen dat de goede lui bij HCC!net zaten via een Tiscali of BBned verbinding en die instellingen nodig hebben zoals Bridged RFC1483 bla bla. Na overname door XS4ALL zijn alle BBned en Tiscali aansluitingen geditched en omgezet op XS4ALL Only, met behoud van de configuratie. Dus maw je blijft de Bridged RFC1483 instellingen houden terwijl reguliere Only klanten en MXStream klanten gebruik maken van PPPoA. Het vervelende van de Speedtouch modem is dat die via het Easy Setup menu je niet standaard Bridged LLC kunt instellen. Dit moet je doen via een .ini bestandje, kijk maar eens hier, dan zie je wat ik bedoel: http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html

Dus wederom maw, als je de ST546 met dat .ini bestandje van de website had geconfigged, had je de modem/router combinatie kunnen gebruiken en had je dus geen extra router nodig..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 09:27 ]

Verwijderd

hmm easy setup... hadden ze hem via de telefoon niet even door "advanced" kunnen begeleiden...(zit er toch hopelijk bereikbaar op..).
Het gaat maar vaak om een paar instellingen.. oa VCI 34 of 35 en dan nog even de rest nalopen.

• cossy nl
Had ik ze wel verteld, maar de beste man vertelde dat er vaker problemen waren en dat de makkelijkste oplossing was. Ach het werkt. Maar als het met een simpele kloon actie al gelukt was was het mooi geweest.
Maar mijn vraag waarom klonen? want op 1 pc kreeg ik het altijd aan de gang. niet op 2 tegelijk. Snap ook niet waarom.
Zelf sluit ik 10 verbindingen per jaar wel aan, dit was voor mij ook de eerste keer dat het zomaar wou lukken.
Pagina: 1