Oke... ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop. Ik speel geen spellen. Hij zal vooral gebruikt worden voor
- Internet (wire-less)
- Office
- Soms een dvd-branden (op locatie)
- photoshop (zeer licht, geen zware shit)
- Soms een filmpje afspelen
Ik denk dat elke laptop snel genoeg is, hij is ter vervanging van mijn huidige. Een Dell 1100. Met nu 384mb geheugen. Primair zakelijk gebruik
Ik dacht even om te gaan voor minimaal een core 2 duo. Maar ach..
Dus ben ik aan het surfen geweest en veel gelezen. Mijn belangrijkste eis is de garantie. Minimaal 3 jaar, want hij moet ook zo lang meegaan. Dus moet ik bij vele laptops elke keer garantie bijkopen. Zowel bij asus als bij HP/Compaq en Acer. En dat is erg duur bij HP en kornuiten.
Ben ik toch nog een keer bij dell gaan kijken. Hoewel ik over de kwaliteit van mijn huidige Dell niet super tevreden ben en een <vul in grove krachttermen> hekel heb aan de onduidelijke Dell website.
Hier ben ik op uitgekomen:
AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL52
Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
Basic-pakket, 4 jaar At Home-service
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™: 1.280 x 800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Dell Wireless 1490 Dual Band 802.11a/b/g 54 Mbps draadloze mini-PCI-kaart33
voor de prijs van 875 inclusief verzenden.
Is dit iets? Of kan ik goedkoper en beter? Ik heb gekeken naar HP en daar kom ik ook leuke PC's tegen voor 700 euro, maar een service-pack (3 jaar) kost dan weer ruim 200 euro. Dus loopt de prijs ook weer dik op..
Sta open voor suggesties.
Nogmaals. Ik speel (bijna) geen spellen en ga niet voor de bling-bling factor. Betrouwbaarheid en bruikbaarheid is het keyword voor me. Maar hij moet wel 4 jaar mee...
Gooi er waarschijnlijk wel XP-prof op.
- Internet (wire-less)
- Office
- Soms een dvd-branden (op locatie)
- photoshop (zeer licht, geen zware shit)
- Soms een filmpje afspelen
Ik denk dat elke laptop snel genoeg is, hij is ter vervanging van mijn huidige. Een Dell 1100. Met nu 384mb geheugen. Primair zakelijk gebruik
Ik dacht even om te gaan voor minimaal een core 2 duo. Maar ach..
Dus ben ik aan het surfen geweest en veel gelezen. Mijn belangrijkste eis is de garantie. Minimaal 3 jaar, want hij moet ook zo lang meegaan. Dus moet ik bij vele laptops elke keer garantie bijkopen. Zowel bij asus als bij HP/Compaq en Acer. En dat is erg duur bij HP en kornuiten.
Ben ik toch nog een keer bij dell gaan kijken. Hoewel ik over de kwaliteit van mijn huidige Dell niet super tevreden ben en een <vul in grove krachttermen> hekel heb aan de onduidelijke Dell website.
Hier ben ik op uitgekomen:
AMD® Turion 64 X2 Mobile-technologie TL52
Legitieme Windows Vista™ Home Basic - Nederlands
Basic-pakket, 4 jaar At Home-service
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™: 1.280 x 800
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 512)
Harde schijf van 120 GB (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Dell Wireless 1490 Dual Band 802.11a/b/g 54 Mbps draadloze mini-PCI-kaart33
voor de prijs van 875 inclusief verzenden.
Is dit iets? Of kan ik goedkoper en beter? Ik heb gekeken naar HP en daar kom ik ook leuke PC's tegen voor 700 euro, maar een service-pack (3 jaar) kost dan weer ruim 200 euro. Dus loopt de prijs ook weer dik op..
Sta open voor suggesties.
Nogmaals. Ik speel (bijna) geen spellen en ga niet voor de bling-bling factor. Betrouwbaarheid en bruikbaarheid is het keyword voor me. Maar hij moet wel 4 jaar mee...
Gooi er waarschijnlijk wel XP-prof op.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......