Toon posts:

Problemen met mobo na bios update

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn probleem is als volgt: Ik heb een moederbord type asus M2V. Heb er 2x 512 crucial geheugen op zitten. Ging allemaal prima, maarrrr ik wilde er toch wat sneller geheugen erin zetten. Dus ik naar de winkel waar ik nu onderhand vaste klant ben, en daar 2 x 1gb G.E.I.L. geheugen gehaald, uiteraart eerst gevraagt of het wel paste. De man verzekerde mij dat dat wel ging. Nou, thuis uitgeprobeert, bleek dat hij het niet pakte. op de website van asus stond dat ik mijn bios moest upgraden om zo meer compatibel te zijn met geheugen merken. Ik dat gedaan, nu pakt hij alleen nog maar 512mb, van mijn oude geheugen. Is er een manier om toch dit te kunnen oplossen of is mijn bios nu naar de knoppen, door een corrupte flash ? Heb ook al een downgrade gedaan van mijn bios, maar dat mag ook niet meer baten. Hij doet de flash zelf wel goed, maar wil niet meer dan 512mb lezen. Ik denk dat het moederbord moet worden vervangen. Maar voor ik dat doe, had ik toch hier wel wat advies/tips van jullie. Alvast bedankt.

Greetz: NightWing.

Verwijderd

Doe je Asus moederbord cd-rom in je drive en dan moet je bios opnieuw kunnen flashen met de standaard bios die bij het moederbord hoor. Kijk eens in het boekje van je moederbord.
ASUS CrashFree BIOS 3
The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. This utility saves users the cost and hassle of buying a replacement BIOS chip.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een corrupte flash zou zijn dan is het onwaarschijnlijk dat je plank nog zou starten en als je daarna nog een flash hebt gedaan zou het weer moeten werken. Ik denk eerder dat je iets beschadigt hebt bij het plaatsen van je geheugen, heb je ook rekening gehouden met ESD?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:38:
Doe je Asus moederbord cd-rom in je drive en dan moet je bios opnieuw kunnen flashen met de standaard bios die bij het moederbord hoor. Kijk eens in het boekje van je moederbord.

[...]
Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Ook dat heb ik al eens gedaan, hij doet de flash zelf prima, maar wil toch niet meer dan 512mb lezen. Ik heb nu gewoon weer mijn oude geheugen erin gedaan (2x 512 crucial), maar toch leest hij er maar 512mb van. Het lijkt dat mn bios toch op de een of andere manier corrupt is geraakt. Heb van alles geprobeerd, verschillende versies van de bios geprobeerd via asus. Het maakt allemaal niets uit. Hij pakt de versie wel,maar het geheugen leest hij maar tot 512mb. Denk dat ik toch het beste een ander mobo kan halen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:39:
Als het een corrupte flash zou zijn dan is het onwaarschijnlijk dat je plank nog zou starten en als je daarna nog een flash hebt gedaan zou het weer moeten werken. Ik denk eerder dat je iets beschadigt hebt bij het plaatsen van je geheugen, heb je ook rekening gehouden met ESD?
Ja, ik was niet meer geaard voordat ik ermee aan de slag ging.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 14:45 ]

Verwijderd

En als je één reep geheugen in een geel slot zet en de andere in een zwart slot. Wat heb je dan. Of reset de bios eens, door de batterij er uit te halen voor een minuut of 10 en de steker uit het stopcontact.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:42:
[...]

Hmm ESD ? dat is nieuw voor mij, wat houdt dat precies in ?
ESD staat voor ElectroStatic Discharge. Als je dat niets zegt en je dus geen rekening hebt gehouden met jezelf te ontladen dan ben ik bang dat je wel eens wat gesloopt zou kunnen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:52:
[...]

ESD staat voor ElectroStatic Discharge. Als je dat niets zegt en je dus geen rekening hebt gehouden met jezelf te ontladen dan ben ik bang dat je wel eens wat gesloopt zou kunnen hebben.
Had mezelf al ontladen, had het al ge-edit :)

Verwijderd

Topicstarter
Bios inmiddels gereset, probleem blijft bestaan. Tja, het ziet er toch naar uit, dat mn mobo kaduuk is wat de geheugenbanken betreft. :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:44:
Bios inmiddels gereset, probleem blijft bestaan. Tja, het ziet er toch naar uit, dat mn mobo kaduuk is wat de geheugenbanken betreft. :'(
Geheugenslots neem ik aan.

Maar goed, er bestaat natuurlijk de kans dat het stuk is, test het eens met een ander mobo)

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 01-04-2007 16:54 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:56

Sebazzz

3dp

Staat GEIL geheugen wel in de QVL van ASUS?
Geloof het niet :)
Heb zelf ook problemen gehad met GEIL geheugen in me Asus mobo (m2n-sli deluxe),
en het geheugen was blijkbaar niet geil genoeg ondanks op de site van geil wel stond
dat het compatible is. Heb nu reepjes van OCZ en die draaien wel goed :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Zitten je DIMMS wel recht? Zoniet krijg je zulke problemen

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Pagina: 1