Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motorolie verbuik Opel Astra

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Ik heb een Opel Astra 1.6i 16v (1997) en het idee alsof hij veel olie gebruikt. Om de 2 weken een keer gepeild en hij zat telkens in het minimale, dat er flink bijgevuld moest worden.

Nu moet ik wel zeggen dat ik veel rij, in de maand dat ik em heb zijn er al 2500km overheen gegaan; maar ik heb ook weer gehoord dat dat niks uit mag maken. Ik heb een vast plekje voor de deur, maar nog geen vlekken op de weg gezien; neem aan dat lekken uitgesloten is.

In ieder geval, is het normaal dat hij zoveel verbruikt? Ik gebruik 10 40

Verwijderd

zit er geen plaat onder de motor toevallig? zodat de olie die hij evt lekt wordt opgevangen?
tevens kun je het beste gaan kijken hoeveel je verbruik door hem te vullen tot max en dan na 1000km weer vullen moet je dan meer dan een liter bijvullen is het verbruik abnormaal volgens de meeste fabrieksopgaves (weet niet wat dit bij Opel is maar Renault geeft >1L:1000KM
MR_VIPER schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:08:
Is niet geheel een onbekend probleem bij astra's. Wat ziekhoofd idd al aangeeft kijk eens op de bescherm plaat onder de motor. Daarnaast kijk ook even of het motorblok niet "zweet". Oftewel natte olie plekken heeft. De olie hoeft er niet uit te lopen en als druppels plasjes onder je auto terecht te komen. Het kan ook aankoeken.
het zogenaamde zweten is niet erg en ga je niet heel hard merken hoor
wanneer je een echte lekkage hebt hangen de druppels er echt onder

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 14:09 ]

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Is niet geheel een onbekend probleem bij astra's. Wat ziekhoofd idd al aangeeft kijk eens op de bescherm plaat onder de motor. Daarnaast kijk ook even of het motorblok niet "zweet". Oftewel natte olie plekken heeft. De olie hoeft er niet uit te lopen en als druppels plasjes onder je auto terecht te komen. Het kan ook aankoeken.

*empty*

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 20:00
Hij heeft geen natte olie plekken; maar ik zal 'em na 1000km nog es checken :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 14:03
Olie kan ook in de verbrandingskamer komen en zo verbranden, da's dus niet de bedoeling. Je neemt dan geen lekkage waar maar hebt wel olieverlies. Dat kan bijvoorbeeld liggen aan een kapotte pakking (maar dan had je waarschijnlijk wel zichtbare lekkage gehad) of een kapotte zuigerveer (waarschijnlijker). Je verliest dan olie langs je zuigers die verbrandt in de verbrandingskamer samen met de brandstof. Ook kan je grote slijtsporen aan je zuiger hebben waardoor hij niet netjes afsluit maar dat hoop ik niet voor je want dan is er waarschijnlijk al iets ernstigers aan vooraf gegaan. Slijtsporen aan cilinder en zuiger kunnen te maken hebben met slecht inrijden, al is dat tegenwoordig niet meer heel waarschijnlijk met de modernere auto's.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter! op 03-04-2007 01:04 ]

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Had ik ook met mijn 1997 Astra ... 160.000KM overigens...
Heb hem nu verkocht, maar hij begon ook veel olie te verbruiken. Ik had een lekke koppakking. Er zat ook druk op de koelvloeistof-kamer (bij het openen deed ie psssssfffft). Er werd mij toen gezegd dat dit ook een goede test was of er iets mis was. Ik ken absoluut niets van mechaniek, maar wilde je dit toch niet onthouden.

Btw : koppaking laten herstellen bij een Opel-dealer @ 400 euro.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Koelvloeistof kamer staat onder druk als de vloeistof heet is...dat is normaal.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Glashelder schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:57:
Koelvloeistof kamer staat onder druk als de vloeistof heet is...dat is normaal.
juist, de mijne had het ook koud! :s

Verwijderd

Dieter schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:56:
[...]

juist, de mijne had het ook koud! :s
kan ook
zolang het in beperkte mate is... zoals bv blikje fris wat je openmaakt kan dit geen kwaad
Pagina: 1