Laptop wil totaal niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
Beste Tweakertjes,

Heb ik enkele weken een Toshiba Sattelite A100-405 gekocht, krijg ik nu al het eerste probleem :(. Ik had gisteren m'n laptop meegenomen naar een vriend van mij, accu eruitgehaald en op de adapter aangesloten, om te gaan gamen, toen ik 'm had neergezet en aan wilde zetten viel ie na een paar seconden opeens uit, ik dacht dat ik misschien te lang het power knopje had ingedrukt. De laptop heeft toen ongeveer 5 uur op de adapter gedraaid. Daarna heeft ie een uurtje of 12 uitgestaan en heb ik 'm weer mee naar huis genomen. Nu heb ik 'm hier weer aangesloten op de adapter en de eerste keer zag ik het bios scherm nog en viel ie uit, de pogingen daarna kreeg ik helemaal geen beeld meer.. alleen de ledjes gaan een miliseconde aan en de laptop valt weer stil als ik de powerknop indruk. Ik heb ook geprobeerd om van accu te booten, of accu erin en adapter eraan, maar allen met hetzelfde resultaat.. Weet iemand wat hier aan de hand is? Bvd :'(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt proberen. Stroom eraf en accu eruit, dan je powerknop zo'n 20s ingedrukt houden en kijken of hij dan wil booten als je enkel de ACpower aansluit.

• Xanthium
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:04:
Wat je kunt proberen. Stroom eraf en accu eruit, dan je powerknop zo'n 20s ingedrukt houden en kijken of hij dan wil booten als je enkel de ACpower aansluit.
net geprobeerd.. geeft helaas geen kick.. met of zonder accu

• Xanthium
iemand nog een idee? :?

Verwijderd

Gauw garantie claimen? Lijkt me toch een te serieus probleem om zelf te gaan sleutelen. Kan van alles zijn, qua hardware, van afgebroken power-in plug tot loszittende processor, en vanalles daar nog tussen in.
Je kan de gebruikelijke toegangkelijke dingen testen,
power-in jack goed vast?
geheugen op fysieke toestand testen (zit 't wel helemaal in het slot?)
koellichaam op cpu nog vast op zijn plek?
spanning van stroomadapter checken/meten

Verwijderd

Welke kleur wordt die 'aan' knop? Iets of wat paarsachtig? Ik heb dat heel af en toe ook met mijn Toshiba (als hij een schok heeft gehad) maar dan haal ik voor 10 seconden de accu eruit en stroom er af en dan de accu erweer in en dan doet hij het weer. Maar goed als de accu en stroom er al uit waren en hij doet het nou nog niet, is het toch een garantiegeval lijkt me.

• Xanthium
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:02:
Gauw garantie claimen? Lijkt me toch een te serieus probleem om zelf te gaan sleutelen. Kan van alles zijn, qua hardware, van afgebroken power-in plug tot loszittende processor, en vanalles daar nog tussen in.
Je kan de gebruikelijke toegangkelijke dingen testen,
power-in jack goed vast?
geheugen op fysieke toestand testen (zit 't wel helemaal in het slot?)
koellichaam op cpu nog vast op zijn plek?
spanning van stroomadapter checken/meten
allemaal gechecked.. bied helaas geen oplossing.
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:16:
Welke kleur wordt die 'aan' knop? Iets of wat paarsachtig? Ik heb dat heel af en toe ook met mijn Toshiba (als hij een schok heeft gehad) maar dan haal ik voor 10 seconden de accu eruit en stroom er af en dan de accu erweer in en dan doet hij het weer. Maar goed als de accu en stroom er al uit waren en hij doet het nou nog niet, is het toch een garantiegeval lijkt me.
nee geen paarsachtig licht, en ook de accu eruit helpt niet helaas

ik heb toshiba support gebeld en hij word morgen opgehaald, zucht :'(
Pagina: 1