probleem met debian op GF2gts pc.

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Hallo, ik heb dus geprobeerd een debian 2.2 installatie op een pc te doen met een GEforce2 gts, maar. Hij start dus normaal op, maar zodra de login hoort te komen dan zie je allemaal gescrambelde beelden, weet iemand hoe dit kan??, en hoe dit verholpen kan worden??..tnkx..

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je hebt X verkeerd ingesteld... Probeer eens in een runlevel zonder X te starten, volgens mij is dat 2 onder debian. Dan moet je daarna de x-config even opnieuw doen.

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
ja, oke, dat zou best kunnnen, maar hoe kan ik dat veranderen zonder dat linux dus helemaal opstart??want zodra de prompt komt gaat het fout..en daarvoor kan ik niks doen..

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

In debian is er geen X-loos runlevel. X wordt als service los gestart (net als squid of apache)

Als je boot heb je een LILO-prompt.
Daar moet je "linux" intikken.

Als je nu eens "linux 1" intikt. Dan kom je in single user mode terecht en kun je het hele zootje instellen.

Wat er bij jou fout ging is dat je een te hoge refresh / reso hebt gekozen.
Advies: altijd standaard beginnen en als het werkt dingetjes uitproberen. Niet andersom, want nu mag je de rotzooi opruimen.
Als je op de prompt bent ingelogd start je "XF86Setup" en je kunt X configgen. (let op de hoofdletters.)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Op woensdag 07 februari 2001 00:20 schreef Valium het volgende:
In debian is er geen X-loos runlevel. X wordt als service los gestart (net als squid of apache)
Je zegt net zelf dat X in runlevel 1 niet wordt gestart... Kijk maar eens in /etc/rc2.d en /etc/rc3.d, je zult zien dat er in 1 daarvan geen link naar je X-spullen staat en in 1 wel. (kan het nu ff niet 100% zeker zeggen want ik mol die links altijd;))

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

Op woensdag 07 februari 2001 00:22 schreef vink het volgende:
Je zegt net zelf dat X in runlevel 1 niet wordt gestart... Kijk maar eens in /etc/rc2.d en /etc/rc3.d, je zult zien dat er in 1 daarvan geen link naar je X-spullen staat en in 1 wel. (kan het nu ff niet 100% zeker zeggen want ik mol die links altijd;))
Wat ik bedoel is: In redhat-achtigen zit X in het inittab-scriptje. Je kunt dus niet kiezen in welk runlevel X wordt gestart. Het IS 5. (tezij je je inittab gaat aanpassen natuurlijk.) In Debian is het een gewoon scriptje en kan het dus in weze in ieder runlevel zitten. Je kunt dus niet met zekerheid zeggen in welk runlevel het NIET zal werken. Het zou ook in 1 kunnen werken. Standaard is het in ieder geval runlevel 2.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Debian potato (r2.2) wordt geleverd met xfree86 3.3.6. Deze heeft geen goede 3d-ondersteuning en ondersteunt ook niet de geforce2. Je moet upgraden naar xfree86 4.01 of hoger, waarschijnlijk kun je die van woody wel gebruiken.
Pagina: 1