Start niet meer door..

Pagina: 1
Acties:

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Zojuist ff 512 mb ddr bij mijn pc ingedaan, van 2 *256 naar, 1024.
Geen problemen.
Had wat rare problemen in windows, dus reset even. Krijg ik de melding cmos checksum error, en ik zie staan dat mijn processor niet goed ingesteld staat.
Dus ik zet m per ongeluk op 200 mhz FSB, wat 166 moest zijn.
Hierna kan ik de pc wel aanzetten, fans gaan draaien, maar er komt niks meer op beeld.
Kijk ik op de MSI diagnostic leds, die geven aan initializing hdd controller/hdd.
Wat ik geprobeerd heb; alle kabels/drives loshalen, andere videokaart. Zelfde resultaten, ook na cmos clear.
Het rare is dat de D-led vanaf dat ik de pc aan doe gelijk al deze 2 rode lampjes geeft, en helemaal geen andere status. Normaliter is het toch zo dat er meer dingen gebeuren bij het opstarten?
Het gaat dus om een MSI mobo, met Athlon XP3000+, 2*256 en 1* 512, goeie voeding (eerder geen probs mee), Nvidia 6200, hdd 40 gb, 1 dvd/cd brander.

-= Very annoying forum person =-

• Japidoff
  • Laatst online: 18-05 14:32
wat voor mobo, wat voor proc en wat voor geheugen? dit is (voor mij iig) nog wel belangrijke informatie
type/ wattage voeding?

edit:

te laat met linkje zoeken:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 66% gewijzigd door Japidoff op 01-04-2007 13:25 ]

gang is alles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Misschien heb je iets beschadigt bij het plaatsen van het mem (heb je rekening gehouden met ESD?).

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:20:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Misschien heb je iets beschadigt bij het plaatsen van het mem (heb je rekening gehouden met ESD?).
Ik heb niks beschadigd want daarna deed hij t eerste tijd gwn perfect.

@ Japidoff :

Socket A Athlon XP3000+, gewoon standaard DDR geheugen 266 mhz, op een K7N2 Delta, voeding werkte altijd goed, start nu ook nog gewoon mee op dus daaraan zal t niet liggen, want alles gaat gewoon draaien/aan.

[ Voor 12% gewijzigd door master_viper op 01-04-2007 13:39 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

master_viper schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:38:
[...]

Ik heb niks beschadigd want daarna deed hij t eerste tijd gwn perfect.

@ Japidoff :

Socket A Athlon XP3000+, gewoon standaard DDR geheugen 266 mhz, op een K7N2 Delta, voeding werkte altijd goed, start nu ook nog gewoon mee op dus daaraan zal t niet liggen, want alles gaat gewoon draaien/aan.
Dat betekent niet dat de voeding nog goed is. Vorige week kreeg ik een P4 1500 bakkie dat dezelfde symptonen had (bootte niet door, maar wel sloeg alles aan). Nieuwe voeding erin en bak bootte weer prima, voeding was dus gewoon niet goed genoeg meer om deugdelijk te kunnen werken.

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:51:
[...]

Dat betekent niet dat de voeding nog goed is. Vorige week kreeg ik een P4 1500 bakkie dat dezelfde symptonen had (bootte niet door, maar wel sloeg alles aan). Nieuwe voeding erin en bak bootte weer prima, voeding was dus gewoon niet goed genoeg meer om deugdelijk te kunnen werken.
Toch wel raar dat ik verder niks meer veranderd heb ,alleen 1 reepje geheugen erbij en een dvd drive losgekoppeld.... maar goed ik zal t testen

EDIT: Andere voeding getest, helaas t zelfde resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door master_viper op 01-04-2007 14:19 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

master_viper schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:02:
[...]

Toch wel raar dat ik verder niks meer veranderd heb ,alleen 1 reepje geheugen erbij en een dvd drive losgekoppeld.... maar goed ik zal t testen

EDIT: Andere voeding getest, helaas t zelfde resultaat
Tja, dan zou ik beginnen met ander mobo en kijken wat dat doet. Gewoon onderdeel voor onderdeel afgaan en kijken waar het fout gaat.

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:27:
[...]

Tja, dan zou ik beginnen met ander mobo en kijken wat dat doet. Gewoon onderdeel voor onderdeel afgaan en kijken waar het fout gaat.
Dat was dus juist al waar ik niet op hoopte maar ik denk idd dat je gelijk hebt. Al vind ik het toch raar dat het zomaar inees gebeurd.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:04
Ook al geprobeerd een van de geheugenkaartjes eruit te halen, om te kijken of hij het dan wel doet?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

BIOS batterij eruit, paar minuten wachten, pc aan, en draaien maar.

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:00:
BIOS batterij eruit, paar minuten wachten, pc aan, en draaien maar.
Alles geeft me hoop nu... :D Ik check

Ook niks helaas, dat word toch een ander mobo

[ Voor 10% gewijzigd door master_viper op 01-04-2007 15:43 ]

Verwijderd

Had ik ook! toen ik wou overclocken,

Die batterij eruit. Stroom eraf. Batterij erin. Stroom erop (niet aanzetten). Stroom eraf. Batterij eruit. Stroom erop en zonder de batterij ff starten!

• master_viper
  • Nu online

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 16:13:
Had ik ook! toen ik wou overclocken,

Die batterij eruit. Stroom eraf. Batterij erin. Stroom erop (niet aanzetten). Stroom eraf. Batterij eruit. Stroom erop en zonder de batterij ff starten!
Is t toen opgelost of had je een defect mobo?

Pagina: 1