[vista] Downgraden naar XP lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-03 09:00
Ik heb Vista een tijdje geprobeerd op mn PC. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil windows XP weer installeren. Dit krijg ik echter niet voor elkaar! Ik krijg vrij snel al (na het laden van de i/o drivers) een BSOD zonder al teveel nuttige informatie. Ik had gelukkig ook nog cdtjes liggen van windows 2000 en 2003. Als ik die probeer krijg ik precies dezelfde bsod! Net alsof de harde schijf stuk is, maar het enige wat nog boot is windows vista! Ook een nieuwe clean install van vista gaat prima.
Waarom krijg ik geen andere windows meer geinstalleerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mik die hdd erst eens helemaal leeg (via fdisk/format of desnoods een zerofill) en kijk eens of het dan verschil maakt. Het lijkt me dat het dan moet lukken als je bak hardwarematig in orde is.

• onok
krijg ik niet voor elkaar. Als ik vista met command prompt boot wildie de C schijf natuurlijk niet formatteren...
Als ik een willekeurige andere windows cd boot (heb er een boel) krijg ik altijd een of andere i/o error.

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Dan maak je een opstartdiskette met fdisk erop, zoals Terw_Dan aangeeft...

[ Voor 24% gewijzigd door Muthas op 01-04-2007 12:41 ]

• onok
dat zou ik kunnen proberen, ware het niet dat er geen floppydrive in die bak zit :+
kan dat ook op een cdtje?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Bijv. een bootable CD zoals Ultimate Boot CD, Knoppix, een Windows ME opstartcd --- allemaal te vinden met een zoeckmasjien.

http://www.bootdisk.com/
http://www.knoppix.nl/

Dan moet je wel op een andere PC of onder Vista zo'n CD branden.

[ Voor 32% gewijzigd door pinockio op 01-04-2007 12:47 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• onok
ik heb de c partitie weten te verwijderen. Helaas was het probleem daar niet mee weg. Er zit dus nix anders op dan alle partities weg te gooien, anders weet ik het ook niet. Er staat nog data op dus die kopieer ik eerst ff. Kan ff duren, is 400 gig schijf :)

• onok
ok hier snap ik dus nix van. Ik heb de schijf helemaal leeg gemaakt, zelfs de raid array (zijn 2 schijven in raid0) afgebroken en opnieuw aangemaakt. Nog steeds krijg ik dezelfde BSOD bij de XP installatie! iemand enig idee? of is dit soms een 1 april grap van microsoft dat ik alleen nog maar vista op mn bak mag installeren :+

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
BSOD zonder al teveel nuttige informatie
Wat zijn de fout codes??

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• onok
Stop 0x0000007b
maar ik denk dat het aan de raid drivers ligt. Ik heb nieuwe drivers gedownload, en daarmee kom ik al een stap verder (krijg nu pas na de eerste reboot de bsod :P)

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
De mening van MS klik
1e hit op goegel
Pagina: 1