Windows Live Messenger werkt niet onder Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:07
Ik ben gisteren toch ook maar overgestapt op Windows Vista, de Premium versie wel te verstaan. Ik heb nu zo'n beetje alle drivers geinstalleerd, en ik heb zelfs Call of Duty 2 (mulitplayer) vloeiend kunnen spelen op de computer. Ik heb alleen een probleem met Windows Live Messenger (de nieuwste versie).

Als ik probeer in te loggen, krijg ik na een minuut ofzo deze foutmelding: "Het aanmelden bij Windows Live Messenger is mislukt, mogelijk vanwege een probleem met de service of met je internetverbinding. Controleer of je verbinding hebt met het internet.

Er is verschillende malen geprobeerd om je aan te melden. Vanwege je firewall kan Windows Live Messenger mogelijk geen verbinding maken met de service. Controleer de instellingen van je firewall. Raadpleeg de instructies van de fabrikant voor meer informatie.

Foutcode: 81000306"

Ik heb natuurlijk al geprobeerd om tijdelijk de windows firewall uit te zetten, Messenger wilde nog steeds niet aanmelden. Ook heb ik ingesteld dat msnmsgr.exe onder Windows XP SP2 compatibiliteitsmodus moet draaien en ook dat het administrator-rechten moet krijgen. Dit alles bracht geen enkele verandering in het probleem.

Ik heb ook nog geprobeerd om de messenger-variant aMSN te installeren. Deze client wilde ook niet aanmelden... :/ Ik heb ook nog geprobeerd DEP uit te schakelen voor msnmsgr.exe, maar dat mocht niet van Vista. Voor aMSN.exe mocht dit wel, maar ik kon nog steeds niet aanmelden.

Nu ben ik eigenlijk door mijn ideeen heen, en ik vroeg me af of jullie misschien nog een tip voor me hadden. Omdat aMSN het ook niet doet, dacht ik dat het misschien aan mijn netwerkkaart drivers kon liggen. Ik gebruik gewoon de drivers die meekwamen met Vista.

Systeemspecs (je weet maar nooit):

Moederbord: Gigabyte P965 DS3 rev3.3 met Marvell Yukon netwerkchip
Processor: Intel Core 2 Duo E6400
Videokaart: MSI Geforce 7900GTO
Geheugen: 1GB OCZ PC2-6400 4-4-4-15 (heb hier nog een reepje van, maar die is defect)
Voeding: ThermalTake PurePower 460W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ik ben er nu zelf achtergekomen dat het waarschijnlijk te maken heeft met een conflict tussen de netwerkchip (Marvell Yukon) en Windows Vista. Dat zou betekenen dat alle gebruikers van een Gigabyte C2D moederbord niet normaal kunnen chatten onder Windows Vista.

Ook niet met een andere client zoals aMSN. Ik heb gelezen dat ook IRC en soorgelijke diensten niet werken.

Ik wilde hierom proberen de drivers van de onboard netwerkchip te updaten. Ik deinstalleerde eerst de bestaande drivers via device manager (NL: apparaatbeheer), maar direct daarna installeerde Vista doodleuk dezelfde drivers overnieuw.

Weet iemand hoe ik die drivers makkelijk kan updaten? Ik zelf ben nog een beginner met Vista en ken nog niet alle menu's, uitleg daarom graag duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Waarom het device/driver uninstallen als je het ook gewoon kan updaten? Haal gewoon de nieuwste drivers van http://www.marvell.com/drivers/search.do en draai het installatieprogramma :).

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 01-04-2007 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
Ontzettend bedankt! Het heeft gewerkt! :D

Drivers updaten had misschien ook gewerkt, maar dat heb ik nog niet geprobeerd, omdat de andere manier sneller was. Hopelijk zullen veel mensen er nog wat aan hebben.

ps: waar is die functie eigenlijk voor, die ik nu heb uitgeschakeld?