Toon posts:

Partities samenvoegen in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer (Windows XP) met maar 20 gig op liefst 6 partities (FAT32). Nu loopt mijn C-schijf (4 gig) vol ,want daar staat Windows, Documents and settings en program files op.
Ik heb een D-schijf (partitie) van 4 gig die helemaal vrij is, en nog een H:-schijf (partitie) van 2 Gig die helemaal vrij is.
Nu wil ik die drie partities samenvoegen tot 1 partitie, maar zonder dat de data op mijn c-schijf verloren gaat.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen (en het liefst met freeware tools).

(kon het trouwens niet terugvinden in WOS)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-03 07:08
Met Partition Magic is dit geloof ik mogelijk.

Verwijderd

:X 20 GB
:X 6 partities
:X FAT32
:X Niets over partitioneren kunnen vinden.

Rare 1 aprilgrap of zo? :/

Als dit serieus is zou ik me als ik jou was niet bezig houden met je C partitie aanpassen.
Voeg de D en de H partitie eventueel samen (rechtermuisknop Deze Computer > Beheren > Schijfbeheer > D en H verwijderen > nieuwe partitie aanmaken) of laat het zaakje zo.
En gebruik dan vanaf nu gewoon de D of H voor je 'Program Files'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heleboel kunnen vinden over partitioneren, maar niet over departioneren met behoud van data op C:
En die 6 partities heb ik niet zelf verzonnen.

Maar goed het grootste probleem is dat de Windows directory richting de 3 Gig aanloopt, en dat de Documents en settings tegen de ggig aanloopt. Dus alleen Program files verplaatsen (wat ook nog eens lastig is) werkt niet, binnen no time zit ik alleen al met Windows en Doc & settings aan de 4 gig.

En PartitionManager is 69 Euro, is er ook een Freeware programma die hetzelfde doet?

Verwijderd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik raad je wel aan te zorgen voor een goeie backup, desnoods haal je een USB schijf.
Vaak genoeg gezien dat bij dergelijke volle partities er iets mis gaat en je je data kwijtraakt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1