Ik ben redelijk nieuw op het gebied van Macs, heb sinds een paar weken een Mac mini met 1Gb en 2GHz cpu, die het erg goed doet als mediacenter. Ik heb een paar 720p films gedownload in WMV formaat. VLC speelt die perfect af, maar meldt dat ie geen codec heeft voor het geluid.
Ik ben aan de slag gegaan met QuickTime/flip4mac 2.1 en Windows Media Player for Mac 9. Beiden spelen de films nu wel af met geluid, maar het beeld stottert als een gek. De films staan op een netwerk, maar ook als ik ze lokaal zet gebeurt het. De cpu-load is niet overbelast, de load schommelt per core rond de helft.
Wat heb ik nog meer geprobeerd:
- 720p divx films (van hetzelfde formaat) spelen op QT en WMP wel probleemloos
- 720p wmv demo's van de MS site spelen ook probleemloos (maar die zijn vrij kort)
Iemand nog suggesties?
Ik ben aan de slag gegaan met QuickTime/flip4mac 2.1 en Windows Media Player for Mac 9. Beiden spelen de films nu wel af met geluid, maar het beeld stottert als een gek. De films staan op een netwerk, maar ook als ik ze lokaal zet gebeurt het. De cpu-load is niet overbelast, de load schommelt per core rond de helft.
Wat heb ik nog meer geprobeerd:
- 720p divx films (van hetzelfde formaat) spelen op QT en WMP wel probleemloos
- 720p wmv demo's van de MS site spelen ook probleemloos (maar die zijn vrij kort)
Iemand nog suggesties?
Nederlands is makkelijker als je denkt