Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firewall] Multikabel houdt printen tegen.

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Twee computers zijn aangesloten op het netwerk.

- Computer no.1 (WinXP) heeft een printer aangesloten.

- Computer no.2 (WinME) wilt printen op die printer van computer no.1

Computer no.2 kon niet netwerkomgeving afzoeken, kon printer niet toevoegen vanwege "geen toegang" melding. Ook werktte pingen naar computer no.1.

Ik ben inmiddels achtergekomen dat op computer no.1 een programma van Multikabel is geinstalleerd. Het programma heet: Multikabel Internet Security. Daardoor werkte ping niet, het was daarnaast ook geblokkeerd.

Ik heb hele programma afgezocht om printen van andere computer te kunnen toestaan.

Heeft iemand ervaring met deze programma?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, maar verwijderen lijkt me een optie? Als je achter een router zit is een simpele virusscanner meestal wel genoeg security..

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Staat het gast account aan op computer 1?

• Silver7
maxjuh schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:05:
Staat het gast account aan op computer 1?
Leg uit, want als ik programma uitzet, dan kan computer no.2 wel printen. Dus gastaccount is niet nodig.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Waarschijnlijk is "Multikabel Internet Security" een firewall. Die moet dus uit of je moet daar aanpassingen aan kunnen maken om bepaalde dingen wel toe te laten. Als je achter een router zit is die firewall waarschijnlijk meer een hindernis dan dat hij daadwerkelijk effect heeft.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• maxjuh
Silver7 schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:10:
[...]

Leg uit, want als ik programma uitzet, dan kan computer no.2 wel printen. Dus gastaccount is niet nodig.
Dus het probleem is al opgelost begrijp ik.

Mijn ervaring is dat door het gast account aan te zetten het probleem ook vaak wordt opgelost. Heb nooit gegoogled waarom maar kan me er wel iets bij voorstellen

• Silver7
maxjuh schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:15:
[...]

Dus het probleem is al opgelost begrijp ik.

Mijn ervaring is dat door het gast account aan te zetten het probleem ook vaak wordt opgelost. Heb nooit gegoogled waarom maar kan me er wel iets bij voorstellen
wacht ff.... ik zet het programma Multikabel Security uit, dan kan er geprint worden.

Makkelijk gezegd dan gedaan.... |:(

• maxjuh
Silver7 schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:16:
[...]

wacht ff.... ik zet het programma Multikabel Security uit, dan kan er geprint worden.

Makkelijk gezegd dan gedaan.... |:(
Zou zeggen als je geen optie kan vinden in Multikabel Security om printen toch de laten werken vertrouw dan op je router (wat ik zelf niet zou doen) of zoek een andere firewall voor op je pc. Maar kan me haast niet voorstellen dat er ergens geen instelling is om het wel te laten werken.
voordat ik de vraag stelde of jij je gast account aan had staan wist ik dat nog niet he.
Dus dan is dat inderdaat niet de oplossing

[ Voor 6% gewijzigd door maxjuh op 01-04-2007 11:35 ]

• Silver7
maxjuh schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:34:
[...]

Zou zeggen als je geen optie kan vinden in Multikabel Security om printen toch de laten werken vertrouw dan op je router (wat ik zelf niet zou doen) of zoek een andere firewall voor op je pc. Maar kan me haast niet voorstellen dat er ergens geen instelling is om het wel te laten werken.

[...]
voordat ik de vraag stelde of jij je gast account aan had staan wist ik dat nog niet he.
Dus dan is dat inderdaat niet de oplossing
Oke, neem me niet kwalijk.

Maar goed, ik heb net email gestuurd naar multikabel of ze oplossing weten. Anders kan ik evengoed de programma van top tot teen onderzoeken...

• Silver7
Silver7 schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:10:
[...]

Oke, neem me niet kwalijk.

Maar goed, ik heb net email gestuurd naar multikabel of ze oplossing weten. Anders kan ik evengoed de programma van top tot teen onderzoeken...
Ik heb nog geen reactie van multikabel gekregen. Maar ik wil nog gelegenheid maken van Kickje. Wellicht weet een multikabel-gebruiker het...

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Je zal een aantal regels moeten maken voor de volgende inkomende poorten:
• UDP 137
• UDP 138
• TCP 139
• TCP 445 zal waarschijnlijk niet nodig zijn omdat Windows ME dat dacht ik niet gebruikt
Ik heb zelf geen mulitkabel, maar volgens de site gaat dat als volgt:
De inkomende poort kunt u open zetten door bij de firewall een extra regel toe te voegen waarmee deze inkomende poort wordt opengezet. U kunt hier komen door vanuit de startpagina naar geavanceerd te gaan en vervolgens onder internetshield bij firewall een nieuwe regel te maken.

500 "The server made a boo boo"

Pagina: 1