P5B Deluxe/Wifi i.c.m. Promise FastTrak SX4100 probleem

Pagina: 1
Acties:

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 11:39
Ik post hier maar aangezien ik het idee heb dat het iets te maken heeft met mijn moederbord.

Ik heb zelf een PC samen gesteld met daarin een ASUS P5B Deluxe/Wifi met een externe RAID controller van Promise, de FastTrak SX4100. (ja ik weet dat er op het moederbord ook RAID zit, maar ik wil vanwege performance en CPU verlies een externe)

Nu heb ik de PC laten bouwen en assembleren door een (internet) computerwinkel.
Volgens Promise moet je bij het opstarten via CTRL-F in de bios van RAID controller komen.
Daar kom ik dus met geen mogelijkeid in.
Ik heb al uitgebreid gezocht en kan alleen maar iets vinden waarvan wordt gezegt dat het mogelijk komt door een instelling in de BIOS van het moederbord. Het zou iets te maken hebben met shared resources.
Ik heb alleen al een heleboel aangepast in de BIOS van het moederbord, maar allemaal met geen succes. Volgens mij is de kaart ook niet stuk, omdat ik hem in de resource lijst zie staan als: port 3 (waar hij ook inzit) RAID, IRQ ...

Wat me ook nog wel opviel, is dat de FastTrak kaart PCI 2.3 ondersteund, en het moederbord volgens mij PCI 2.2. Kan het hier ook iets mee te maken hebben?

Zijn er mensen die deze combinatie ook hebben en dit probleem ook zijn tegengekomen?
Of zijn er misschien mensen die een goed idee hebben?
Alles is welkom!

www.seesharp.nl

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 23:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De onboard RAID controller is deze misschien ook van Promise? Wanneer dit het geval is schakel deze dan eens uit in het BIOS. Dit probleem heb ik namelijk ook eens gehad. De onboard RAID chip neemt dezelfde recourse als de extra kaart, wat problemen kan opleveren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SeeSharp.nl
_Dune_ schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:11:
De onboard RAID controller is deze misschien ook van Promise? Wanneer dit het geval is schakel deze dan eens uit in het BIOS. Dit probleem heb ik namelijk ook eens gehad. De onboard RAID chip neemt dezelfde recourse als de extra kaart, wat problemen kan opleveren.
Nee, dit is een Intel ICH8R Southbridge RAID Controller

[ Voor 5% gewijzigd door SeeSharp.nl op 01-04-2007 11:25 ]

www.seesharp.nl

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
SeeSharp.nl schreef op zondag 01 april 2007 @ 11:01:

Wat me ook nog wel opviel, is dat de FastTrak kaart PCI 2.3 ondersteund, en het moederbord volgens mij PCI 2.2. Kan het hier ook iets mee te maken hebben?

Of zijn er misschien mensen die een goed idee hebben?
Alles is welkom!
Ik heb mijn sx4100 in allerlei moederborden gehad, alles behalve pci2.3 en het werkt gewoon (dus ook in pci X sloten. alleen na 1,5 jaar geeft ie 'a hardware error occured' zoiets. ;(
Je zou eens een firmware update kunnen proberen?

• SeeSharp.nl
sdanny schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:37:
[...]

Ik heb mijn sx4100 in allerlei moederborden gehad, alles behalve pci2.3 en het werkt gewoon (dus ook in pci X sloten. alleen na 1,5 jaar geeft ie 'a hardware error occured' zoiets. ;(
Je zou eens een firmware update kunnen proberen?
Firmware update kan ik toch alleen maar doen als de kaart werkt?
Er staat nog helemaal geen OS op mijn PC.
Ik wil namelijk eerst dit werkend krijgen, en mijn Microsoft Actionpack is nog niet binnen.

www.seesharp.nl

• sdanny
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-12-2025
niet zo'n slim antwoord van mij :X

heb je trouwens de mogelijkheid om de kaart in een andere pc te proberen?
Om uit te sluiten dat de kaart het nog wel doet en eventueel toch een upgrade te proberen?

• SeeSharp.nl
@sdanny

Nee helaas heb ik diemogelijkheid niet :'(

www.seesharp.nl

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ik heb hetzelfde moederbord, maar geen pci raid controller, dus kan het niet voor je testen.

Maar volgens de handleiding moet je in je bios menu, boot/boot settings configuration/

Interrupt 19 Capture op enabled zetten. Die staat standaard op disabled.

(zie ook handleiding pag: 4-32)

Succes :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• SeeSharp.nl
Marc H schreef op maandag 02 april 2007 @ 00:17:
Ik heb hetzelfde moederbord, maar geen pci raid controller, dus kan het niet voor je testen.

Maar volgens de handleiding moet je in je bios menu, boot/boot settings configuration/

Interrupt 19 Capture op enabled zetten. Die staat standaard op disabled.

(zie ook handleiding pag: 4-32)

Succes :)
Werkt helaas ook niet :'(

www.seesharp.nl

Pagina: 1