NEC 7173S-01 SATA brandt op 12x 22min

Pagina: 1
Acties:

• QuerulouS
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 13:43
hallo allemaal! :)

mobo: A8V Deluxe S939, 4800+ X2, 1024mb 333mhz, ATI X1950pro

ik ben van een IDE naar een SATA dvdbrander gegaan (heb er trouwens 2 gekocht en geplaatst)
deze zitten op de 2 zwarte aansluitingen op mobo

ik heb ook een sata harddisk. deze zit op de rode aansluiting op mobo

maar nu als ik een dvd wil branden (wat normaal met de IDE 7173 brander op 12 speed 6 min duurde) duurt het wel 22 minuten :( !! voordat de dvd gebrand is. dat is bij bijde dvdbranders.

2.3GB op 12x duurt 12 min!!

edit: owja, de bufferniveau springt van 29% naar 88% en weer terug als een gek, wat ik ook normaal niet gewend ben

ik heb de raid drivers e.a. drivers die meegeleverd zijn bij mobo geinstalleerd, en bij apparaatbeheer geen fouten (bijv uitroeptekens of vraagtekens)

moet ik wat uitzetten in het bios? ik weet het echt niet meer, elke keer als ik wat nieuws heb werkt het niet naar behoren.. .

wat ik ook heb ontdekt is, dat als je een dvd wilt branden, dan blijft tot 2x toe alles stil staan zo'n 12sec (per keer), dus je kan 12 sec niks doen met je pc ook de muis reageert dan niet... daar had ik ook geen last van toen ik nog de IDE dvdbrander had.

ik denk dat ik terug ga om het om te ruilen voor IDE branders. Maar als iemand wat anders weet hoor ik het graag!!

bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door QuerulouS op 01-04-2007 11:26 . Reden: extra info ]

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Misschien een losse SATA PCIE x1 kaart erin om zo wat meer snelheid te creeeren

• QuerulouS
dat is wel een makkelijk antwoord, maar daar verhelp ik dit probleem op dit moment niet mee.

Het zou gewoon moeten werken.

Op dit moment heb ik mijn IDE brander (7173-A) er weer in geschroefd, en hij brandt keurig netjes op 97% bufferniveau constant. En hij heeft ook geen pauzes van 2x 12sec.

Klaar: 4,4GB, 12x , 07:11min

Ik heb dus nog 1 SATA dvdbrander er in zitten, ik brandt nu een dvd met deze brander:

Klaar: 4,5GB, 12x, 19:11min (1x "systempause" 12sec)

conclusie op dit moment: IDE heeft geen vertraging t.o.v. SATA.

maar ik hoop dat iemand anders nog een oplossing heeft.

• bastian433
Is je harde schijf een SATA of een IDE
Waar ik op doel is de snelheid SATA -> SATA en SATA -> IDE gezien je zegt dat je buffer wegvalt en een dvd branden een eeuwigheid duurt... 19 minuten voor een dvdtje lijkt me dat die meer buffert dan brand

• QuerulouS
mijn hd is een SATA 320 GB WD

edit: hij buffert ook idioot veel (bunrprogramma NERO 6.6.0.16), je ziet de heletijd dat balkje heen en weer gaan.
ook met Ashampoo burning studio 6 brandt ie ook ong. 19 min

[ Voor 75% gewijzigd door QuerulouS op 01-04-2007 13:05 . Reden: more info ]

• bastian433
heb je toevallig nog ergens een niet al te langzame IDE schijf? moet je die eens proberen om daarmee op een SATA brander te branden.

Ik hoop overigens niet dat ik hetzelfde euvel ga krijgen want morgen gaat er ook een SATA brander voor mij op de post (wil dual layer op 8x kunnen branden)

• QuerulouS
ik heb alle IDE harddisk extern gemaakt, want ik weet dat als je SATA en IDE in je kast heb dat de SATA niet sneller gaat dan je IDE harddisk

ik heb 1 harddisk in me kast. en op dit moment 1 SATA dvdwriter, en 1 IDE dvdwriter (die het uitstekend doet).

voor de rest heb ik een 450 watt voeding van recom, en een zalman processor koeler type 9500. Kingston geheugen.

heb je nog meer info nodig dan hoor ik het wel, bedankt voor je tijd in iedergeval.

• bastian433
als je nu toch eens probeert om zo'n externe IDE schijf intern in te bouwen als dat mogelijk is en dan daarmee op die sata brander probeert te branden, want je brand je schijfjes van je interne sata schijf naar je sata brander of van de externe IDE schijven naar je SATA brander?

• QuerulouS
ik heb een sata harddisk waarvan ik de gegevens wil kopieren op mijn sata dvd brander,

die andere 2 harddisks zijn extern, maar gebruik ik alleen als backup. dus die staan nooit aan.

ik kan niet mijn externe harddisk in me pc bouwen, daar zit te veel tijd in.

ik kan wel proberen om via de externe harddisk een copie te maken kijken wat ie dan zegt.

edit: nou, vergeet het maar, ik wilde vanaf mijn externe harddisk (maxtor 160GB in een coolermaster behuizing) een image branden, nou toen deed ie helemaal niks meer :( !!! 20 min gewacht en nog steeds op tilt 8)7 !!! niet normaal gewoon... zeker weten dat ik die zooi terug breng. }:O

weg met die rommel _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door QuerulouS op 01-04-2007 14:29 ]

• bastian433
sata kabel kan ook nog defect zijn....

• QuerulouS
twee nieuwe sata kabels.. maar ik heb nu al weer 2 ide branders. en ze gaan als een sneltrein!

misschien over 2 a 3 jaar sata...

de groeten

(ik ben benieuwd of het bij jou wel goed gaat)
Pagina: 1