[Word2007] .docx file corrupt

Pagina: 1
Acties:
  • 6.739 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Gister heb ik aan een huiswerkopdracht gewerkt, tot ik als afsluiter nog mijn grafiekjes voor een enquête wilde bijwerken. Ik had hem gedubbelklikt zodat ik de informatie kon bewerken die er in stond, ik al die dingen ingevuld, alles was goed. Toen wou ik wat aan het uiterlijk aanpassen van de grafiekjes, dat ging ook goed. Daarna zag ik dat ik nog iets moest aanpassen aan de gegevens. Dat deed ik en toen verdween opeens de grafiek uit mn document, he vakje waar die moest staan was opeens wit :?. Dus ik sluit dat excel windowtje, nog steeds niks, ik doe ctrl+z nog steeds niets.. dus ik sluit het document, en klik op opslaan (wist niet meer wanneer ik voor het laatste had opgeslagen) en daarna wil ik het bestand weer openen, en geeft die me een error :( :(
Het Office Open XML-bestand blabla.docx kan niet worden geopend omdat er problemen met de inhoud zijn.
Details:
Geen foutdetails beschikbaar
Zoals je begrijpt ben ik hier niet bepaald blij mee... want heb er gister een paar uur aan gewerkt, en als ik dit niet kan herstellen moet ik die paar uur opnieuw hieraan besteden :(.
Gelukkig had ik op mn laptop nog een oudere versie staan, dus hoef ik niet compleet opnieuw te beginnen.. Maar als iemand weet hoe ik uit dit bestand nog in ieder geval de text kan halen, is die persoon mijn held _/-\o_

Dus als iemand weet hoe je zo'n document kunt fixen of in ieder geval de text kan weergeven?
Alle textreaders die ik heb: Notepad/Kladblok geven alleen maffe tekens. Heb namelijk het nieuwe formaat gebruikt: .docx

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 01-04-2007 12:35 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wat als je de extensie renamet naar .doc en dan nog eens met word proberen te openen?

[ Voor 6% gewijzigd door Avalaxy op 01-04-2007 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
leonpwner1 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:31:
Wat als je de extensie renamet naar .doc en dan nog eens met word proberen te openen?
Bedankt voor de tip, maar werkt nog steeds niet :(
Hij herkent intern denk ik dat het gewoon om een .docx gaat.. want zelfs als ik hem rename naar .jpg geeft die dezelfde error :(

Bestaan er misschien alternatieve tools die .docx kunnen lezen?
Of OpenXML? of is dit niet een standaard OpenXML die in Office2007 gebruikt wordt?

Het gaat me er vooral om dat die tekst eruit te halen valt, grafiekje heb je zo opnieuw gemaakt..

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 01-04-2007 10:35 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanzerAce
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-02 08:59
Je kunt mbv Word een bestand openen en "herstellen". Naast het woord open kun je klikken op het "pijltje naar beneden" en kiezen voor "Open and Repair".
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
PanzerAce schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:37:
Je kunt mbv Word een bestand openen en "herstellen". Naast het woord open kun je klikken op het "pijltje naar beneden" en kiezen voor "Open and Repair".
Succes!
Die werkt jammergenoeg ook niet :(

Ik denk dat door die fout in de grafiek, die wat heeft aangepast aan de xml structuur wat Word niet zo leuk vind :(...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tip, rename hem naar zip, unzip hem en dan zou je de losse tekst eruit moeten kunnen halen.

In theorie tenminste, net even geprobeerd. Maar die xml strippen / parsen ga ik niet aan beginnen, is iets te veel.

[ Voor 39% gewijzigd door Gomez12 op 01-04-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Gomez12 schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:55:
Tip, rename hem naar zip, unzip hem en dan zou je de losse tekst eruit moeten kunnen halen.

In theorie tenminste, net even geprobeerd. Maar die xml strippen / parsen ga ik niet aan beginnen, is iets te veel.
Heel erg bedankt, nu snap ik ook waarom .docx efficienter is :P het is gewoon een .zip bestand :).
Ik kan mn tekst hier nog wel uithalen.. dat scheelt in ieder geval veel typwerk, moet ik alleen door al die xml gevallen heenscrollen en copy/pasten eruit. En uiteindelijk de opmaak opnieuw doen.

Tenzij iemand nog een tool weet om van xml naar txt te gaan of iets dergelijks :?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Topicstarter
Nou ik heb de belangrijke data eruit kunne halen gelukkig. Scheelde me toch aardig wat typ-/denkwerk.
Ik gebruikte Dreamweaver als xml editor, want in die kan je duidelijk zien wat de tekst is en wat de xml code.

Iedereen erg bedankt. _/-\o_

Ik moet nu alleen nog die grafiekjes opnieuw maken. Doe ik wel in een apart document voor het geval dat. En importeer ik daarna wel weer in Word.

Gallery V&A

Pagina: 1