Toon posts:

Vista en bestanden verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds ik Vista draai het volgende probleem. Explorer.exe blijft hangen wanneer ik bestanden verplaats van 1 partitie naar de ander.

Windows blijft hangen op "Resterende tijd berekenen" Het is onmogelijk om dan explorer.exe af te sluiten of de PC te herstarten.

Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen.

Wat ik gedaan heb is alle bestandsrechten gereset.
Van elk bestand de eigenaar gewijzigt in mezelf.
De probleempartitie's verwijderd en nieuwe gemaakt

Er staan geen problemen vermeld in het logboek.

Ik heb de volgende partitie's:

C: Windows schijf
D:
M:
S:
T:

Het gaat alleen fout wanneer ik bestanden verplaats van M: S: of T: Bestanden verplaatsen van C of D gaat schijnbaar wel altijd goed.

Deze partitie's heb ik onder Windows Vista opnieuw aan gemaakt. Toch blijft het telkens hangen. Ook gaat het alleen fout met het verplaatsen van bestanden. Een kopie maken gaat wel altijd goed.

Iemand enig idee?

Systeem specs:
Intel C2D E6700
4096MB Ram
Moederbord: Asus P5W DH Deluxe
Windows Vista Ultimate x64

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je 2 verschillende harde schijven erin zitten of is het 1 harde schijf? Hoe kom je namelijk van de D: naar M: als het allemaal een hdd moet zijn. Als je een cardreader hebt, koppel deze eens af, herstart de computer en verander de schijfletters van M: S: en T: naar E: F: en G:. Misschien dat dat helpt. Probeer ook een schijfcontrole uit te voeren, want mogelijk is er iets mis met de schijf.

Commandline FTW

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Zie ook : [Vista] Kopieren van bestanden erg traag

Schijnt een bekend probleem / feature te zijn

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:36:
Heb je 2 verschillende harde schijven erin zitten of is het 1 harde schijf? Hoe kom je namelijk van de D: naar M: als het allemaal een hdd moet zijn. Als je een cardreader hebt, koppel deze eens af, herstart de computer en verander de schijfletters van M: S: en T: naar E: F: en G:. Misschien dat dat helpt. Probeer ook een schijfcontrole uit te voeren, want mogelijk is er iets mis met de schijf.
Ik heb 2 schijven. Eigenlijk 3.

1 WD Raptor 150GB
en
2 Seagate 320GB 7200.10 in een hardwarematige RAID 0 array

Ik heb voor de raidarray dus ook geen aparte drivers nodig. Ze worden gewoon als 1 normale schijf herkent.

Er is niets mis met de schijf aangezien het in Windows XP probleemloos gaat. Deze staat namelijk ook nog gewoon op mijn HD. De schijven zijn opnieuw geformatteerd en er zijn geen fouten gevonden met chkdsk /F /R

UDMA mode staat op mode 6 en staat dus aan. S.M.A.R.T geeft ook geen problemen aan. Wat ik ook niet verwacht aangezien het puur vista gerelateerd is.

Het probleem doet zich ook voor als ik iets van het netwerk verplaats maar nooit als ik iets kopieer. Dat doe ik dus nu ook om het probleem te omzeilen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 11:55 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem ook gehad. Ik had UAC uitstaan en alleen dan inderdaad als ik bestanden van ene schijf naar andere schijf bleef ie hangen. Explorer opnieuw opstarten hielp wel maar als je dan rebootte bleef ie hangen op login of. Wat bij mij hielp was UAC weer aanzetten. Sindsdien geen last meer van!

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: Inmiddels dus opgelost :)

Voor mensen die dit probleem ook hebben. Ik heb het opgelost door deze patch: The copy process may stop responding when you try to copy files from a server on a network to a Windows Vista-based computer

te downloaden bij:

http://hotfix.xable.net/d...Language%20Neutral/Vista/

Fix 931770 moet je hebben. x86 of x64 afhankelijk van je Vista versie :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 12:37 ]

Pagina: 1