Toon posts:

Bios updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De Bios-update is gelukt!

Was een eitje. (via EZ Flash 2 dan)

floppy erin, bios in, ez flash aan, station kiezen, op ja 'enteren' en gaan met die banaan!

En ik ben inmiddels weer terug in windows, ik heb beeld, dus het is gelukt denk ik?

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 10:13 . Reden: Update gelukt, topic kan dicht ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51

Format-C

Tracing Rays

Kijk eens in je manual onder het kopje ASUS EZ Flash 2.

Het is heel simpel als je een floppydrive hebt; zet de BIOS ROM op een flop. Start je PC op, ga naar de BIOS naar ASUS EZ Flash en doe wat er in de handleiding staat.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios updates zijn altijd incrementeel, dus je kunt gewoon de laatste pakken en dan werkt het. Wat is er overigens niet duidelijk aan de FAQ?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zag in de bios ook al EZ Flash 2, Ik begin wel met 0307.

Maar als ik de bios download en uitpak, heb ik een 0307.txt en een powerISO file. Die isofile kan ik niet uitpakken dus die moet op de flop zeker?

En moet ik nog jumpers op het mobo omzetten of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, in de FAQ stond zeg maar niet dat de updates incrementeel zijn.

Maar zegmaar voor mensen die geen verstand van bios-updates hebben (zoals ik een beetje) stond er geen gevolgen enz.

maja boeiend,

ik neem 0505 dan wel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:40:
ok, ik zag in de bios ook al EZ Flash 2, Ik begin wel met 0307.

Maar als ik de bios download en uitpak, heb ik een 0307.txt en een powerISO file. Die isofile kan ik niet uitpakken dus die moet op de flop zeker?

En moet ik nog jumpers op het mobo omzetten of niet?
Waarom begin je met 0307? pak dan gelijk de nieuwste.
die powerISO file zal of je biosfile zijn, of het is een diskimage die je kunt branden, kijk dus even wat je daar in handen hebt.
En jumpers hoef je niet om te zetten, maar dat zal vast ook wel in de handleiding staan.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat je met die iso moet doen staat ook allemaal in je manual.

Eigenlijk staat alles er in, ik heb de eerste flash ook met de manual naast me gedaan, en had geen faq nodig :Y)

Verwijderd

Misschien niet helemaal on topic, maar houd er rekening met het volgende.

Als je Windows Vista draait, zul je zeer waarschijnlijk Vista onpnieuw moeten activeren. Na het flashen van je bios denkt Vista dat je een nieuw moederbord hebt (ik spreek uit ervaring).

Aandachtspuntje.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga het nu doen. Eerst even de manual doorlezen!

Wish me good luck :P

EDIT:
Nee ik gebruik geen vista, na de bios flash wou ik mijn hardeschijf helemaal formateren en windows xp pro er weer opzetten. Lijkt mij het beste.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 09:51 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Windows opnieuw installeren is nergens voor nodig.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:50:
ok, ik ga het nu doen. Eerst even de manual doorlezen!
Was mss wel slim om mee te beginnen, en als je het nog niet snapt, Lees het nog een x en nog een x. Remember, met een bios flash kan je je computer aardig verneuken. Weet, en snap wat je doet. En zoals Terw_dan al zei.. ja de bios'n zijn meestal incremental. Pas als je aan de gang gaat met custom biossen dan zijn er andere dingen aan de hand.
Wish me good luck :P
Heel veel geluk, ik denk dat je het nodig hebt ;)
Nee ik gebruik geen vista, na de bios flash wou ik mijn hardeschijf helemaal formateren en windows xp pro er weer opzetten. Lijkt mij het beste.
Opnieuw installeren is idd niet nodig.

Waarom ga je je bios flashen??? remember het motto; If it ain't broken, don't try to fix it.
(alhowel van 0202 naar 0505 een aardige stap is)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb een hoop troep op mijn schijf enzo..

Helemaal clean weer beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
OMG o.o piece of cake :P

makkelijker kan gewoon niet!
Hij is geslaagd!

Bedankt iedereen...

topic kan dicht

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 10:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topics gaan niet dicht omdat ze 'opgelost' zijn. Topics gaan dicht omdat de topicstarter zich niet aan het beleid houdt, bijvoorbeeld door niet de moeite te doen een FAQ te lezen. Doe dat voortaan aub wel :Z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.