MAC G3 boot niet.

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Bij het grof-vuil stond vandaag een G3,
Leek me wel leuk eens te proberen, dus hups, in de kofferbak :$

Goed,
Alles vast gezet binnenin, maar hij boot niet.

- Als ik de powerknop indruk, hoor je de 'chime' en de drives spinnen up.
- Er is echter geen beeld, kan ik mijn PC scherm er wel aanhangen? Past wel...
- Zou hij video moeten weergeven zonder keyboard er aan? Die heb ik niet

Wat zou dit alles kunnen zijn?

Bedankt! :)

met papier mache kun je alles maken!!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Heb ooit gelezen dat er voor G3's veel 'logic board' repairs voorkwamen, het is dus mogelijk dat je een exemplaar met defect moederbord hebt.
Helaas weet ik er verder niets van af, dus zoek even verder, misschien krijg je hem gefixed :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

SpamLame

niks

Moet altijd beeld geven, ook zonder kb. Verder kan je gewoon je PC scherm aanhangen en gaan.
Wat voor een Type is het eigenlijk, Blue & White Powermac vermoed ik, maar fijn om te weten.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
SpamLame schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:31:
Moet altijd beeld geven, ook zonder kb. Verder kan je gewoon je PC scherm aanhangen en gaan.
Wat voor een Type is het eigenlijk, Blue & White Powermac vermoed ik, maar fijn om te weten.
Ja de blue&white is het.
Mijn vriendin vind het uiterlijk erg mooi en wil hem ipv onze huidige PC hebben (Debian afval-pc)

Ik dacht misschien nog de BIOS battery, maar dat was het niet. Heb er 3,6volt op gezet, maar geen beeld.. videokaart lijkt me ook niet standaard PC-achtig?

Groeten!

met papier mache kun je alles maken!!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:47

SpamLame

niks

Videokaart is er meestal is uit de PC wereld maar met aangepast BIOS.
De meest gebruikte connector is ADC, maar das een combinatie tussen D-SUB 15 en stroom + USB voor het scherm, zodat maar 1 kabel nodig is.

Zonder spanning voor zijn settings (PRAM of NVRAM is) moet ie ook opkomen, vaak genoeg met mijn laptop meegemaakt. Mogelijk kun je een reset geven, kijk op http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=2238 hoe dat moet.

Kijk ook eens binnenin op losgeraakte kabels of andere zaken die zich los hebben kunnen werken.

Check http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300537 voor het troubleshooten van jouw probleem

[ Voor 29% gewijzigd door SpamLame op 01-04-2007 00:56 . Reden: Meer info ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Bij die krengen helpt het meestal om de batterij eruit te laten een uur of 2 en daarna de 2 knopjes die je op het moederbord vind vlak bij de batterij 10 sec. ingedrukt houden en daarna batterij er weer terug in te doen.

Kan ook nog geheugen zijn wat niet goed is dan krijg je exact hetzelfde.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1