Hotflash wil maar niet lukken

Pagina: 1
Acties:

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
heb hier een ms7030 liggen met een vermoed ik dode bios (board zo gekregen)
start helemaal neit op, alleen fans dus.. bekend verhaal lijkt me

heb de chip op 2 boarden geprobeerd te hotflashen, wil maar niet lukken (chip is een W39V040AP btw)

op beide boarden geprobeerd met uniflash en awfl859g (zat bij de originele bios die erin moet)

'donor' 1 is ook award bios, awflash wil totaal niet (dus ook niet met /qi), uniflash herkent de chip niet, dus forceren maar geeft enkele errors

'donor' 2 is award bios, uniflash herkent (uiteraard) nog steeds niks, force wil niet, geeft bij lezen van de floppie ineens een disk-fail (oid, waarschijnlijk ergens een bios-shadow die niet te disablen valt)
awflash wil wel, flash hem ook MAAR update de eerste blokken niet, dus de (neem ik aan) boot block wordt niet meegeflashed

resultaat, nog steeds niet volledig ge-reflashed

heb mn berg oude zooi doorgespit naar andere mbo's of pci/isa kaarten die ook plcc hebben maar helaas...

wie weet nog handige tips ? 8)7

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens even wat specs van die borden waar je mee probeert te flashen...

1) die chip is een 4Mb (512kB) chip. Lang niet alle borden kunnen overweg met zulke grote BIOSchips
2) er zijn borden waar Uniflash niets mee kan, met name borden met afwijkende BIOS controller chips (Asus...)

Welke BIOSprogramma (Award, AMI, Phoenix, wat dan ook...) de borden hebben doet er niet toe. Je bent bij het hotswappen puur de hardware aan het aanspreken, niet de firmware. Het is alsof je mobo een EEPROM-progger wordt :z

Oslik blyat! Oslik!

• Losha

Losha

Topicstarter
euh, ff denken

donor 1 is een kd7
donor 2 een asrock k8nfupgrade (zelfde idee als de 7030 dus)

• Losha

Losha

Topicstarter
uniflash herkent de chip niet, heeft niets met het board te maken maar met het feit dat de chip niet in delijst van uniflash staat, kan m dus wel forceren, maar naar wat ? heb de meest lijkende al geprobeerd en dat resulteerde dus in totaal 4 erros tijdens de flash
en award vertikt het de boot-block mee te schrijven (ook met /wb)

iemand nog suggesties ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, Abit planken hebben vaak een proprietary controllerchip voor de bios, dus grote kans dat je daar niets mee kan. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zo niet weet of Asrock bordjes net als Asus dingen ook een vervelende controllerchip hebben, maar dat zou ook nog dwars kunnen liggen.

En een andere 4Mb chip, werkt dat wel?