casema internet via kebel werkt niet... Digitale TV dan wel?

Pagina: 1
Acties:

• ToAoM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10-2025
Ik heb een jaar geleden een internet verbinding via casema aangevraagd. Toen de monteur eindelijk kwam opdagen keek deze even meewarig naar de kleur van mijn COAX kabel en sprak:

"Da's geen groene, dat gaat nooit werken..."

en hij had gelijk. Met geen mogelijkheid wat internet aan de praat te krijgen.

Nou vraag ik me af... Zou digitale TV dan wel werken...

En nog iets anders... weet iemand of er ook 42cm digitale tv decoders zijn? Dan past ie mooi op m'n bestaande componenten...

Verwijderd

Ik zou dit afraden tenzij er ondertussen iets aan de kwaliteit is veranderd. Je zou dit van tevoren eens kunnen laten doormeten.
Kabel internet maakt ook gebruik van een frequentie-band die buiten de 'gewone' TV-antenne signalen zitten. Hetzelfde geldt voor digitale TV. Als dan de kwaliteit van je toevoer niet goed is...

Afijn... zijn opmerking over: "geen groene"...
Dit is de 'zware' uitvoering van COAX kabel die meestal dus van buiten naar binnen komt in je meterkast (of bij je hoofdaansluiting). Deze uitvoering heeft een goede afscherming, en hier moet dan de splitter voor kabel internet/Dig.TV. Er mag GEEN afsplitsing zitten tussen de hoofdaanvoer en de splitter.
De goedkopere uitvoeringingen zijn vaak dunner en veel flexibeler maar over grotere afstanden zie je ook duidelijk dat het TV-signaal er niet op vooruit gaat wat dan ook zeker zijn consequentie heeft op het signaal kwaliteit van internet/Dig.TV

Om een lang verhaal kort te maken:
Laat voordat je uberhaupt iets gaat besluiten de zaak doormeten of het haalbaar is. Want als je eenmaal begint en het gaat fout...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 11:48 ]

• ToAoM
In het huis ligt ook goede kwaliteit afgeschermde kabel (enorm stug), maar dan grijs van kleur. in het appartementencomplex is de aansluiting in de kruipkelder gesplitst van 1 aansluiting naar 24. Daar ligt het probleem...

Ik moet het maar eens gaan aankaarten tijdens de VVE vergadering.

Het voordeel is dat er hier geen data terug hoeft van de set-top naar casema (zoals bij internet), maar ik heb er vast een hard hoofd in. En ik wil eineglijk die HDTV box van samsung (niet echt zin om nu een decoder te kopen die dan binnen een jaar weer oud is...)

[ Voor 13% gewijzigd door ToAoM op 01-04-2007 13:53 ]

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-01 19:14

jhu

Het kan zijn dat je 'groene' kabel ergens onder de vloer of elders in het pand wordt afgesplitst.

Als Internet niet werkt kan dat ook komen omdat de splitsing niet retourgeschikt is, het modem kan zijn signaal niet versturen naar Casema.

Digitale TV heeft geen retoursignaal nodig, ik zou aanraden een digitale decoder van een kennis of familielid te lenen (wel een Casema decoder uiteraard) en deze aan te sluiten. Grote kans dat die wel werkt en dan heb je je antwoord.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 07:35
ToAoM schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 23:00:
Ik heb een jaar geleden een internet verbinding via casema aangevraagd. Toen de monteur eindelijk kwam opdagen keek deze even meewarig naar de kleur van mijn COAX kabel en sprak:

"Da's geen groene, dat gaat nooit werken..."

en hij had gelijk. Met geen mogelijkheid wat internet aan de praat te krijgen.

Nou vraag ik me af... Zou digitale TV dan wel werken...

En nog iets anders... weet iemand of er ook 42cm digitale tv decoders zijn? Dan past ie mooi op m'n bestaande componenten...
43 cm staat nog mooier ;)
Maar als jij niet in een woning zit welke onder verhuurd wordt en dus ook zelf rechstreeks aan casema je abo betaald, dan moet je ook ergens een groene kabel hebben. Dit geld ook voor flat gebouwen (elk appartement/woning heeftt zijn eigen groene kabel).
De digitale tv heeft in ieder geval geen upstream nodig, en als je nu een beetje normaal analoog beeld heb dan zou digitaal ook moeten gaan werken.

edit:
de reply's waren bij mij niet gerenderd :o

[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 01-04-2007 20:29 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• ToAoM
Het gebouw werd vroeger onderverhuurd, maar de verschillende appartementen zijn nu los verkocht. We hebben alleen nog steeds de crappy kabels van toen blijkbaar :(

• Mathizsias
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

jhu schreef op zondag 01 april 2007 @ 13:54:
Het kan zijn dat je 'groene' kabel ergens onder de vloer of elders in het pand wordt afgesplitst.

Als Internet niet werkt kan dat ook komen omdat de splitsing niet retourgeschikt is, het modem kan zijn signaal niet versturen naar Casema.

Digitale TV heeft geen retoursignaal nodig, ik zou aanraden een digitale decoder van een kennis of familielid te lenen (wel een Casema decoder uiteraard) en deze aan te sluiten. Grote kans dat die wel werkt en dan heb je je antwoord.
Als er geen endpoints zijn in zijn regio en de locatie niet is ingericht voor DTV, werkt het niet. Voor DTV is wel retour nodig(verificatie en aythenticatie), ook voor internet, geen groene bekabeling=phat chance, really.

Bij bouw van het pand is besloten het zelf aan te leggen door de aannemer om kosten te drukken is mijn veronderstelling.

• ToAoM
Bij de bouw van het pand bestond er nog geen kabel tv.

• Mathizsias
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Veranderd het antwoord niet, dan is het er naderhand niet door Casema gelegd of het is nooit vernieuwd.

• ToAoM
M'z zus neemt volgende week de hele bende mee, kan ik het mooi even testen.
Pagina: 1