Patch vraagt om admin rechten

Pagina: 1
Acties:

• serv-on
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-03-2024
Hallo allemaal,

Een vriend van mij gebruikt Windows XP Home. Nu hebben we een nieuw spel gekocht (C&C3) en we kunnen bij hem de patch niet installeren. Als wij dit willen doen zegt het spel dat je admin rechten moet hebben om dit te kunnen doen. Ik ga er van uit dat dit een probleem is dat windows maakt, daarom post ik hier.

Ik heb bij configuratiescherm/gebruikersaccounts gekeken, en zijn account is de beheerder van deze computer. Hiernaast is er nog een gast account, maar deze is uitgeschakeld. In principe is zijn account dus het admin account.

Heeft iemand een idee wat hier mis is? Ik kom er namelijk niet uit, en met google kan ik het niet vinden.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
serv-on schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 22:15:
Hallo allemaal,

Een vriend van mij gebruikt Windows XP Home. Nu hebben we een nieuw spel gekocht (C&C3) en we kunnen bij hem de patch niet installeren. Als wij dit willen doen zegt het spel dat je admin rechten moet hebben om dit te kunnen doen. Ik ga er van uit dat dit een probleem is dat windows maakt, daarom post ik hier.

Ik heb bij configuratiescherm/gebruikersaccounts gekeken, en zijn account is de beheerder van deze computer. Hiernaast is er nog een gast account, maar deze is uitgeschakeld. In principe is zijn account dus het admin account.

Heeft iemand een idee wat hier mis is? Ik kom er namelijk niet uit, en met google kan ik het niet vinden.
Blijkbaar niet goed genoeg gegoogled, na 1min had ik het antwoord ;)
Right click the shortcut for C&C3, select "Run as Administrator" to launch the game. Since the update runs the patch "technically" inside C&C the patch will run as admin as well.

• serv-on
Pfff zo makkelijk :D En ik vond mezelf toch best een aardige googler. Nou in ieder geval hartelijk bedankt, hij zal er blij mee zijn.

edit: dat schijnt voor windows vista te zijn trouwens. Ik heb zelf ook XP home en ik kan "run as administrator" niet vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door serv-on op 31-03-2007 22:25 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
XP home heeft ook geen runas mogelijkheden :)
edit: dus wel: HOW TO: Use the RUN AS Command to Start a Program as an Administrator in Windows XP

xp home... evengoed zou het zou verboden moeten worden, ondanks dat runas er toch in zit..

[ Voor 87% gewijzigd door Zwelgje op 31-03-2007 22:54 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

XP Home heeft wel degelijk runas mogelijkheden!
Staat gewoon onder Open. :)

• serv-on
Lukt nog steeds niet, als we uitvoeren als doen staat gewoon zijn gebruikersnaam in het scherm en deze is de beheerder van de machine. Heeft iemand misschien nog suggesties?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
weet je wel cker dat hij de admin is?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je zou eventueel kunnen proberen om in te loggen met Administrator. Dit gaat echter alleen in de veilige modus. Dus rebooten, F8 (voordat het windows XP scherm komt) en dan veilige modus booten. Als het welkomstvenster er staat, druk je 2x op CTRL+ALT+DEL en log je in met administrator (wachtwoord is leeg).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• serv-on
Glashelder schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:52:
Je zou eventueel kunnen proberen om in te loggen met Administrator. Dit gaat echter alleen in de veilige modus. Dus rebooten, F8 (voordat het windows XP scherm komt) en dan veilige modus booten. Als het welkomstvenster er staat, druk je 2x op CTRL+ALT+DEL en log je in met administrator (wachtwoord is leeg).
Ok ga ik morgen even proberen.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Daar hoef je niet voor in admin te gaan hoor, dat werkt gewoon ook wel als je bij het standaard welkom scherm bent en daar dus 2x ctrl-alt-del doet en Administrator intypt als account :).

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Glashelder schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:52:
Je kan gewoon onder de administrator acount werken in 'normale' modus hoor. Ook gewoon 2x crt+atl+del of klassiek aanmeld scherm gebruiken. Niks geen veilige modus voor nodig.
Pagina: 1