7600GT, dual screen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Misschien is dit meer een topic over software, maar wie weet is er iets met de kaart waardoor dit niet lukt :/

Een aantal dagen terug is helaas mijn 6600GT overleden. Daarmee draaide ik al een tijd naar tevredenheid met twee TFT schermen, een 20" op 1600x1200 en een 17" op 1280x1024.

Net een frisse 7600GT er in geschroefd en ditzelfde geprobeerd. Ik krijg het dus maar niet voor elkaar.

Wat het systeem nu heeft bedacht, is dat het een horizontale span is (wat in theorie ook klopt), maar dat m'n desktop nu 2560x1024 moet zijn. Ofwel de laagste resolutie wordt leidend. Prachtig natuurlijk als dat ook de bedoeling is, maar dat is het niet.

Voorheen gebruikte ik ultramon voor twee verschillende wallpapers... maar ook dat programma geeft nu aan dat ik 1 beeldscherm heb wat gewoon heeeeeel erg breed is. En uiteraard openen alle nieuwe schermen in het midden.. precies tussen de schermen in.

Hoe maak ik 'm duidelijk dat het toch echt twee verschillende schermen zijn die ik beide wil gebruiken, maar dat ik verschillende resoluties etc. nodig heb? Ik ben door m'n ideeën heen.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dan moet je bij de configuratiescherm eens gaan kijken, daar kan je bij je nVidia control panel dat opnieuw instellen, dat ie ze effectief moet zien als een dual screen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
tegen nvidia zeggen dat hij 1 scherm mag gebruiken en dan met ultramon enable second monitor en je heb het weer werkend

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Het idee was aardig, maar bij 'enable second' gebeurt er niets :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• DECOY88
(overleden)
je had nvidia wel weer op 1 monitor terug gezet inplaats van horizontale uitbreiding?

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Yup, nvidia staat netjes op single monitor... misschien even reboot, helpt af en toe, het blijven computers ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Inderdaad in het nVidia control panel even van horizontal span af halen en op dual screen zetten.
Heb je die opties niet, zet hem dan even op classic control panel of update je drivers.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Helden _/-\o_

Het is zo simpel, maar je moet de goede combinatie en volgorde maar even tegenkomen.

Verder lijkt dit topic me een stukje forumvervuiling, aan de reacties te zien is dit al veeeeel eerder voorbij gekomen :P

• DECOY88
(overleden)
veel plezier van je nieuwe config. en graag gedaan ;)

Verwijderd

gelukt?
Pagina: 1