[XP] Niet alle apps in taskbar?

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09
Als ie toch naar CSA moet: verplaatsen zult gij met de rode nick

Anyway, ik heb het probleem bij een verse install WinXP op een machine dat rechtsonderin niet alle icoontjes tevoorschijn komen. In dit geval gaat het om de volumeregeling, de power meter (resterende accutijd) en RMClock. In al deze programma's staat wel aangevinkt dat ze mogen meebooten en dat het icoontje ook mooi neergezet mag worden in m'n taskbar, maar dit gebeurt niet. Als ik een van de desbetreffende programma's open en het desbetreffende vinkje aan- en uitzet, dan komt het icoon ook netjes erbij in de taskbar tot ik gereboot heb.

Hoe kan ik dit lichtelijk irriterende probleempje oplossen?

Verwijderd

Ehh hoe staan de instellingen als je gewoon de instellingen opzoekt via taakbalk?
Dus rechter muisknop, Eigenschappen, Aanpassen -> hoe staan ze daar opgegeven

En als je uitvoeren: msconfig -> opstarten, staan daar RMBlock gewoon in?

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Als je je afmeldt en daarna weer aanmeldt (dus niet herstarten) komen de iconen wel tevoorschijn?
Dit vraag ik omdat ik een soortgelijk verschijnsel heb waar ik nog geen antwoord/oplossing voor heb kunnen vinden.

=/\= System Status =/\=

• BHQ
Anubis801 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:13:
Als je je afmeldt en daarna weer aanmeldt (dus niet herstarten) komen de iconen wel tevoorschijn?
Als ze er al stonden wel ja :)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:11:
En als je uitvoeren: msconfig -> opstarten, staan daar RMBlock gewoon in?
Daar staat RMClock gewoon tussen idd.

[ Voor 32% gewijzigd door BHQ op 31-03-2007 21:48 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kill explorer.exe, en herstart daarna (uitvoeren > explorer.exe)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• BHQ
Snakiej schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:36:
Kill explorer.exe, en herstart daarna (uitvoeren > explorer.exe)
Dat werkt idd. wel, alleen het is dus eik de bedoeling dat het meteen bij de eerste bootup al werkt ;)

Het lijkt ook wel of RMClock zich niet goed initialiseert ofzo, pas als ik explorer een reboot heb gegeven lijkt het ook te werken (de kleur van het icon is ook anders). Na de explorer reboot staat m'n virusscanner echter niet meer tussen de icoontjes..

Bij de eerste bootup wordt niet alles goed doorgestart dus (Had ik op een vorige machine ook al last van ), maar is er een.. oplossing voor?

• Harmani
  • Laatst online: 16:28
Yapser schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 21:09:
Anyway, ik heb het probleem bij een verse install WinXP op een machine dat rechtsonderin niet alle icoontjes tevoorschijn komen. In dit geval gaat het om de volumeregeling, de power meter (resterende accutijd) en RMClock.
Heeft iemand ooit al eens een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik heb hier al een half jaar last van, en na meerdere keren intensief zoekwerk nog nooit een oplossing kunnen vinden. :'(
In mijn geval missen de "hardware veilig verwijderen" , Bluetooth en sommige 3rd party icoontjes meestal. Het vreemde is dat zo nu en dan na een boot alles wel gewoon verschijnt. :/

Science is stranger than fiction

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-11 21:39
Klinkt raar maar ik had dat ooit toen "Show icons for networked UPnP devices" aan stond bij "My Network Places". Toen dat uit stond was het weg.

Edit: Kleine kans overigens dat het aan staan denk ik want ik heb nooit gehoord dat iemand het gebruikt. Was bij mij vooral proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ascathon op 14-05-2008 11:12 ]

• Harmani
hmm zal het eens proberen, thnx

• Harmani
Eureka!

Ik had deze functie wel aan staan. Na het uit te hebben gezet is mijn probleem verholpen! Zo'n simpele oplossing voor een probleem waar ik me al een half jaar aan irriteer en nooit een oplossing voor heb kunnen vinden _/-\o_

Wel te zot voor woorden dat dit met elkaar verband houdt trouwens 7(8)7

Pagina: 1