Samsung 940bw wil niet op juiste resolutie in vista

Pagina: 1
Acties:

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 10:26
Ik zit met het volgende probleem:
Een nieuwe pc met een msi P4M900M2 moederbord (met P4M900M2 VIA Chrome9™ integrated graphics) en vista 64bit premium wil niet op de juiste resolutie. Het beste dat ik kan kiezen is 1280*1024, maar het scherm is native 1440*900, wat dus een behoorlijk slecht effect geeft...
Ik heb al de laatste vga drivers vanop de msi site geprobeerd, zonder verbetering.
Ook de laatste via hyperion en de bijhorende drivers vanop de via site heb ik geprobeerd. Ik krijg die graphics drivers vanop de via site echter niet geïnstalleerd, windows blijft de (oudere) drivers van msi zelf gebruiken.
De drivers van het scherm zelf staan ook geïnstalleerd, het is via een analoge connectie verbonden.
Weet er iemand hoe ik toch de juiste resolutie kan krijgen? door een andere driver of die op een of andere manier te forceren?

[ Voor 0% gewijzigd door mouse256 op 15-04-2007 12:08 . Reden: typo ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56

_Arthur

blub

Zoek eens naar het programma PowerStrip. Hierin kan jezelf een nieuwe resolutie 'creeeren' als deze niet default tussen je te kiezen resoluties staat.

Wat je eventueel ook kan doen (indien al niet gedaan) is de monitor-ini file voor je monitor installeren. Hierna kan je meestal ook de juiste resolutie kiezen.

• mouse256
De juiste monitor drivers heb ik er idd al opgezet, dat hielp niet.
Powerstrip kan ik wel eens proberen, maar ik zit momenteel niet op die pc...

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Zijn er wel nieuwe drivers voor die geintergreerde gpu,ik heb hier vista 32bit draaien met een ati x1600 + 940bw en ik had met de cat7.1 dat ik mijn refresh niet op 75hz kon zetten nu met de nieuwe 7.3 wel weer op 75hz en dat geeft een iets rustiger beeld.Dit verhaal helpt jou weinig maar
ik denk dat het een driver probleem is,ga anders is terug naar de nativ windows driver die werkte ook
perfect bij mij in het begin.

• mouse256
Helaas, niets van dit alles wil werken :'(
Ik blijf vast zitten op 1440x900 ... Ik ga moeten wachten tot msi/via nieuwe drivers uit brengt vrees ik.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Bios al geupdate?

Volgens de mensen op dit forum zit de restrictie in je bios en zou de IGP die resolutie wel moeten ondersteunen..
Andere mensen met een Asus bord met dezelfde IGP hadden een beta bios gekregen waarna het wel werkte..

Systeem Specs

• mouse256
Bios is nog niet geupdate neen. Het probleem zit hem er in dat ik voor dat moederbord (p4m900m2) geen bios update kan vinden. Enkel voor de p4m900 wel, maar daar is absoluut niet uit op te maken of die ook geschikt is voor p4m900m2.
Maar de link naar het via arena forum was heel nuttig, ik heb msi nu ook service request gestuurd voor een service bios, dat zou volgens het forum het probleem oplossen. Nu hopen op reactie...

• mouse256
Occy74 schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:41:
Bios al geupdate?

Volgens de mensen op dit forum zit de restrictie in je bios en zou de IGP die resolutie wel moeten ondersteunen..
Andere mensen met een Asus bord met dezelfde IGP hadden een beta bios gekregen waarna het wel werkte..
woohoo, door dit linkje is het eindelijk gelukt, merci _/-\o_

Het is dus zo dat bij dat bord de bios idd het probleem geeft en die deze resolutie niet ondersteund. Op de site van msi is er echter geen bios update te vinden voor deze plank, en de live-update werkt niet samen met vista. Wat je dus moet doen is bij msi een service request plaatsen voor de laatste service bios, dat kan hier Ze zijn gelukkig heel snel in antwoorden (volgende dag bij mij)

Enig probleem is nog wel dat de vga drivers van msi/via de 1440*900 resolutie nog niet ondersteunen en ik dus de standaard windows vga drivers moet gebruiken, maar ik kan nu tenminste 1440*900 al gebruiken, een geweldige verbetering. Nu is het afwachten tot msi/via betere drivers wil uitbrengen...
Pagina: 1