[XP] Geen HD na format?

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
ik heb mijn pc geformatteerd omdat het allemaal zo rommelig was, hij werd traag enz enz..

er zaten 2 harde schijven in, 1 van 8 gig, en 1 van 80 gig, dus ik heb de kleine schijf eruit gehaald. er zit nu 1 harde schijf in.
Met de cd van windows xp heb ik hem geformatteerd en opnieuw geinstalleerd.. ging allemaal goed, khad ook gelijk weer internet, xp geactiveerd, beetje nieuwe drivers gedownload. Dus ik dacht dat ik alles goed had verwisseld, aangezien de kleine harde schijf de master harde schijf was, en de grote een slave...

Nu heb ik op dit moment (de pc staat naast me) een 'foutmelding' als ik de pc opstart.
**gegevens over mn netwerkkaart**
CLIENT MAC ADDR: *getalletje* GUID:00000000-000-000-000-0000000
DHCP...../
Ik balen.. en gaan googlen..
Op google (en op GoT) stond er dat het aan de boot kon liggen, omdat hij hem via de LAN wilde booten, of iets in die zin.. ik in de bios gezocht naar IETS wat er op leek.. helemaal niks kunnen vinden..even gekeken in mn boot sequence en daar zag ik dat hij mn harde schijf niet herkende????
Floppy: 1.44MB
CD/DVD
BBS-0(Network):Intel UNDI, PXE-2.0 (build 082)
Dat zijn de opties die ik kan kiezen, maar de netwerk kaart staat niet eens in de sequence, op dit moment is dat namelijk 1 dvd, 2 floppy, 3 disabled..

Ik wéét dat het moet werken want ik zat een uurtje geleden nog in windows allerlei drivers te downloaden, even op msn, en nu krijg ik dit? Hij wil ook niet van de windows xp cd booten ...

de jumper staat helemaal rechts van de pinnetjes, die grote brede kabel (grijs) heb ik verwisseld van de eerste (kleinere) harde schijf naar de huidige (grotere) harde schijf, dus kan iemand me dé gouden tip geven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe heb je het geval gejumpered (en wat voor een schijf was het?). Ziet de bios het ding nog wel, of dat niet meer? (dus niet bij de bootsequence, maar bij het overizhct van de IDE devices)).

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Mmm ik maakte best wel een 'domme' fout. Het lag aan de jumper, ik deed het volgens de sticker die op de harde schijf zat, maar de jumper moest dus aan de andere kant.. niet rechts, maar links :? (en nee, ik hield de schijf niet andersom ofzo vast ;) ) maar hij boot nu wel weer normaal ;)