Toon posts:

Vreemd defect aan HP nc6000 notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Allereerst zal ik me even voorstellen als nieuw lid op tweakers.net omdat dat op mijn eigen forum ook gewaardeerd wordt (synthforum.nl) Mijn naam is Simon (te Amsterdam) en omdat ik een probleem heb met mijn notebook dacht ik aan dit forum.

Mijn HP nc6000 notebook wilde van de een op andere dag niet meer opstarten. Ik dacht dat de HD wel kapot zou zijn, maar als ik de computer op zijn kant zet, dus in een V-vorm opengevouwen op zijn rechterzijkant, dan start ie gewoon op. en werkt ook alles perfect. (Je krijgt alleen bij die manier van werken zeer snel een stijve nek...)

Kan iemand mij een hint geven waar dat aan kan liggen. De HD heb ik al verwisseld, dat maakt geen verschil.

Alvast dank. :)

Verwijderd

Heb je ook geen ledjes branden als je de adapter op een uitstaande laptop aansluit? Wellicht heeft het bewegen (naar een bepaalde stand) van je stroomingang (de plug) dan hetzelfde effect als het op zijn kant zetten? In dat geval is waarschijnlijk je positieve pin van de power-in jack van het moederbord losgekomen, komt vaak voor.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Volgens mij maakt je HD ergens slecht contact.

Garantiegevalletje dus.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Als de laptop uitstaat dan laadt de accu gewoon op met de adapter, dus ik neem aan dat dan de voeding in orde is.

Een slecht HD-contact dacht ik ook aan, maar het vreemde is dat ik de HD verwisseld heb voor een andere HD en dan doet zich het zelfde voor: Gewoon de laptop plat op tafel: er gebeurt niets. Zet ik um op zijn zijkant dan werkt de notebook volledig en goed. Overigens is de garantie verlopen, vrees ik.

Kan de positie van de computer zelf invloed hebben op de HD-contacten?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 21:02 ]

• hakira007
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 15:38
Probeer het eens om de laptop op te starten zonder de batterij erin.

Verwijderd

Topicstarter
Ha, als ik de accu eruit haal dan start de notebook gewoon op. Ik dacht even dat het probleem verholpen zou zijn. Echter nu vrees ik een veel vervelender probleem. Als ik de computer ook maar iets beweeg of bijvoorbeeld op til om op schoot te nemen kapt hij ermee. Gekke is wel dat wanneer ik de computer daarna weer opnieuw opstart alles weer normaal werkt, totdat ik de computer weer beweeg.

Toch ergens een contact los, vrees ik, maar dan op het moederbord. Zou dat kunnen? Of zou het een software probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Software is zeer onwaarschijnlijk dan

Dit zal dus echt een los contactje in de laptop zijn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:27:
Dit zal dus echt een los contactje in de laptop zijn
Dus maar wegbrengen naar een reparateur?
Pagina: 1